ikke nick i dag Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Min 2-åring som er sunn og frisk, skal vaksineres i morgen, og jeg kjenner at jeg er kjempenervøs for alle bivirkningene. Har noen erfaring med dette, så tar jeg i mot med takk. Selv fikk jeg svine-vaksinen 2 uker siden, og kjente ikke annet litt vondt i armen. Men når det gjelder de små, så er jeg usikker. I andre land vil de jo ikke anbefale småbarn å ta vaksinen... blir så usikker! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vaksinert selv, barna står for tur Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Mine skal vaksineres denne uka, gjennom skolen, og jeg er overhode ikke nervøs. Jeg har valgt å stole på myndighetene, de sitter på all informasjon som er å oppdrive, og de har utdannelse til å tolke resultater av undersøkelser/forsøk. Det har ikke jeg. Derfor vaksinerer vi våre barn, og ruster oss mot bølge 3 som snart skyller innover landet. Jeg tok vaksinen for 4 uker siden, hadde vondt i armen i noen dager, ellers absolutt ingenting. (Det er uhyre få bivirkninger i forhold til antall vaksiner som er satt. Uhyre få.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Mine skal vaksineres denne uka, gjennom skolen, og jeg er overhode ikke nervøs. Jeg har valgt å stole på myndighetene, de sitter på all informasjon som er å oppdrive, og de har utdannelse til å tolke resultater av undersøkelser/forsøk. Det har ikke jeg. Derfor vaksinerer vi våre barn, og ruster oss mot bølge 3 som snart skyller innover landet. Jeg tok vaksinen for 4 uker siden, hadde vondt i armen i noen dager, ellers absolutt ingenting. (Det er uhyre få bivirkninger i forhold til antall vaksiner som er satt. Uhyre få.) ''Jeg har valgt å stole på myndighetene, de sitter på all informasjon som er å oppdrive, og de har utdannelse til å tolke resultater av undersøkelser/forsøk.'' Det må være deilig å ha slik klokkertro på myndighetene. Politikerne som tar beslutningene har ikke utdannelse til å tolke resultatene selv, og ekspertene kommer med råd som spriker i flere retninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vaksinert selv, barna står for tur Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 ''Jeg har valgt å stole på myndighetene, de sitter på all informasjon som er å oppdrive, og de har utdannelse til å tolke resultater av undersøkelser/forsøk.'' Det må være deilig å ha slik klokkertro på myndighetene. Politikerne som tar beslutningene har ikke utdannelse til å tolke resultatene selv, og ekspertene kommer med råd som spriker i flere retninger. Du trenger ikke være spydig selv om du mener noe annet. Som jeg skriver, jeg har _valgt_ å stole på myndighetene. Jeg tror nemlig ikke noe på at de vil befolkningen noe vondt, jeg tror ikke de ville velge et slikt opplegg for å tjene mest mulig penger, og tror ikke på konspirasjonsteoriene til diverse andre "eksperter". Vi velger å følge myndighetenes anbefalinger her, som vi også gjør med vaksinasjonsprogrammet ellers. Du tar dine egne valg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Du trenger ikke være spydig selv om du mener noe annet. Som jeg skriver, jeg har _valgt_ å stole på myndighetene. Jeg tror nemlig ikke noe på at de vil befolkningen noe vondt, jeg tror ikke de ville velge et slikt opplegg for å tjene mest mulig penger, og tror ikke på konspirasjonsteoriene til diverse andre "eksperter". Vi velger å følge myndighetenes anbefalinger her, som vi også gjør med vaksinasjonsprogrammet ellers. Du tar dine egne valg. Jeg var ikke spydig. Jeg mener det, du er heldig som stoler på myndighetene. Jeg skulle ønske jeg klarte det selv. Så jeg mente ikke å slenge med leppa, jeg bare fortalte hvorfor jeg ikke stoler på dem. Mulig jeg uttrukte meg klønete. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 ''Jeg har valgt å stole på myndighetene, de sitter på all informasjon som er å oppdrive, og de har utdannelse til å tolke resultater av undersøkelser/forsøk.'' Det må være deilig å ha slik klokkertro på myndighetene. Politikerne som tar beslutningene har ikke utdannelse til å tolke resultatene selv, og ekspertene kommer med råd som spriker i flere retninger. Når man snakker om "myndighetene" i denne sammenheng, er det vel helst helsemyndighetene, dvs folkehelseinstituttet osv man snakker om ? Hva helseministeren og regjering for øvrig sier i denne saken, tillegger ikke jeg spesiell vekt. Jeg forholder meg til norske helsemyndigheter + en del leger i familien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Vi har ikke fått vaksinert barna, det skjer denne uken. Jeg skulle gjerne latt være å vaksinere. Ideelt sett skulle jeg gjerne sluppet vaksiner overhodet. De innebærer jo alltid en viss fare for bivirkninger. I så måte er jeg ikke veldig mye reddere for denne enn for andre typer vaksiner, men det beste hadde naturligvis vært og sluppet. Jeg velger, som deg, å stole på helsemyndigheter fordi de i alle fall har mer og bedre informasjon og oversikt enn jeg har. Dessuten har vi leger i familien som sier at skepsisen til vaksinen er sterkt overdrevet, og deslar de sine egne barn få vaksinen. Det hadde de ikke gjort dersom de mente at faren ved vaksine var større enn fare ved ikke-vaksine. Disse personene har også større informasjon og forståelse av situasjonen enn jeg har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Minstemann på 10 mnd ble vaksinert på torsdag. han var sutrete 3 dager etterpå. Gutten vår på 3 fikk også vaksina, merket ingenting på ham. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Etter å ha tenkt nøye gjennom det, har vi valgt å ikke vaksinere barna våre som er 9, 8 og 4 år gamle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hvilke land er det som ikke anbefaler små barn å ta vaksinen? Vi vaksinerer hele familien. Riktignok er barna eldre enn 2 år, men jeg ville vaksinert en 2-åring også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hvilke land er det som ikke anbefaler små barn å ta vaksinen? Vi vaksinerer hele familien. Riktignok er barna eldre enn 2 år, men jeg ville vaksinert en 2-åring også. Mener det bl.a. er Sveits som fraråder bl.a. gravide og barn under 18 år å bli vaksinert mot svineinfluensa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Mener det bl.a. er Sveits som fraråder bl.a. gravide og barn under 18 år å bli vaksinert mot svineinfluensa. Sveits anbefaler alle over 6 mnd som vil beskytte seg selv og sine omgivelser mot svineinfluensaen og eventuelle komplikasjoner. http://www.pandemia.ch/files/downloads/091028_bag_impfen_merkblatt_de.pdf 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Etter å ha tenkt nøye gjennom det, har vi valgt å ikke vaksinere barna våre som er 9, 8 og 4 år gamle. Vi har kommet frem til det samme for våre på 4 og 7 år. Ingen vaksinering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Sveits anbefaler alle over 6 mnd som vil beskytte seg selv og sine omgivelser mot svineinfluensaen og eventuelle komplikasjoner. http://www.pandemia.ch/files/downloads/091028_bag_impfen_merkblatt_de.pdf Det var for et par uker siden at de trakk de anbefalingene - leste jeg i norske medier. Men jeg kan jo ha tatt feil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hele familien er vaksinert her, inkl to barn på 6 og 9 år. Ingen bivirkninger med unntak av litt øm arm i opptil to dager. Og begge påsto at de ikke kunne kjenne stikket :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 2-åringen her er vaksinert. Merket ingenting til bivirkninger, ikke engang vond/stiv arm som vi voksne fikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Begge er vaksinert, 5 og 2 år. Minste klaget litt over vondt i armen i et par dager, og hadde nok ganske sterk hodepine kvelden etter vaksinering. Utover dette har de ikke reagert på noen måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 8-åringen ble vaksinert for tre uker siden (prioritert gruppe pga astma). 10-åringen skal vaksineres på skolen neste uke. 5-åringen hadde trolig svineinfluensa og vi er litt i tvil om vi skal vaksinere henne. Hun hadde feber i 2-3 dager, og vi gav henne Tamiflu og holdt henne hjemme en uke, men vi tok ingen prøver. Mulig jeg tar henne til helsestasjonen i morgen for vaksinering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trorikkedetnei Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Vi har kommet frem til det samme for våre på 4 og 7 år. Ingen vaksinering. Samme her! Ingen vaksinering på 6-åringen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Vi har kommet frem til det samme for våre på 4 og 7 år. Ingen vaksinering. Vi har også resonert oss fram til ingen vaksine for 11-åringen eller oss 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.