Axcia Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Etter å ha tenkt nøye gjennom det, har vi valgt å ikke vaksinere barna våre som er 9, 8 og 4 år gamle. Vi også. Ingen vaksinering på oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Min 6 åring fikk sin andre dose i går etter å ha fått sin første for 4 uker siden. Første gangen hadde hun bare litt vond arm, nå derimot: Hodepine, kvalme, oppkast og lett feber. Eneste i husstanden som ikke er vaksinert nå er lille som blir 6 mnd snart, er veldig usikker på å vaksinere henne også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Min 6 åring fikk sin andre dose i går etter å ha fått sin første for 4 uker siden. Første gangen hadde hun bare litt vond arm, nå derimot: Hodepine, kvalme, oppkast og lett feber. Eneste i husstanden som ikke er vaksinert nå er lille som blir 6 mnd snart, er veldig usikker på å vaksinere henne også. Får de to doser enda altså, det ble jo bestemt for en stund siden at det var nok med én... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Får de to doser enda altså, det ble jo bestemt for en stund siden at det var nok med én... Barn under 10 år får 2x0,5 dose. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Får de to doser enda altså, det ble jo bestemt for en stund siden at det var nok med én... Det sier barnelegen vår også.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellie Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Du trenger ikke være spydig selv om du mener noe annet. Som jeg skriver, jeg har _valgt_ å stole på myndighetene. Jeg tror nemlig ikke noe på at de vil befolkningen noe vondt, jeg tror ikke de ville velge et slikt opplegg for å tjene mest mulig penger, og tror ikke på konspirasjonsteoriene til diverse andre "eksperter". Vi velger å følge myndighetenes anbefalinger her, som vi også gjør med vaksinasjonsprogrammet ellers. Du tar dine egne valg. Jeg synes ikke Ulvinnen var spydig, bare konstanterte din overbevisning. Jeg er selv lang i fra like overbevist som deg i at myndighetene og i denne saken helsemyndighetene har grunn til å være så skråsikre i sin sak. Jeg klarer ikke å bestemme meg, jeg har signert for at mitt barn skal vaksineres, men har nå ombestemt meg og kommer til å skrive melding om at hun ikke skal. Man trenger ikke tro på konspirasjonsteorier for å ikke vaksinere, det holder lenge med en sunn skepsis for overmedisinering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellie Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg var ikke spydig. Jeg mener det, du er heldig som stoler på myndighetene. Jeg skulle ønske jeg klarte det selv. Så jeg mente ikke å slenge med leppa, jeg bare fortalte hvorfor jeg ikke stoler på dem. Mulig jeg uttrukte meg klønete. Oppfattet deg ikke som spydig i det hele tatt, mer som at du ønsket at du var like overbevist.. Jeg ser som deg, tviler og sliter med avgjørelsen, og pr i dag heller jeg mot at i valget mellom pest og kolera, så tar vi en influnsa som den kommer, siden vi er sunne og friske i utgangspunktet. Jeg tror ikke vi kan medisinere bort alt vondt i verden, kanskje vi heller skal styrke immunforsvaret med å ta denne bøygen. Det er jo tegn som tyder på at mennesker over 65 har en immunitet allerede, siden de har hatt et lignede virus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellie Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det var for et par uker siden at de trakk de anbefalingene - leste jeg i norske medier. Men jeg kan jo ha tatt feil. Jeg tror ikke du har tatt feil, jeg mener å ha lest akkurat det samme, men i tvil om det gjaldt Sveits eller Italia. Det finnes nemlig flere forskjellige influensavaksiner i verden, Norge har kjøpt inn den som heter Pandemrix (litt usikker på stavemåten), og at enten Sveits eller Italia har satset på en annen, og absolutt ikke anbefalte Pandemrix til barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Oppfattet deg ikke som spydig i det hele tatt, mer som at du ønsket at du var like overbevist.. Jeg ser som deg, tviler og sliter med avgjørelsen, og pr i dag heller jeg mot at i valget mellom pest og kolera, så tar vi en influnsa som den kommer, siden vi er sunne og friske i utgangspunktet. Jeg tror ikke vi kan medisinere bort alt vondt i verden, kanskje vi heller skal styrke immunforsvaret med å ta denne bøygen. Det er jo tegn som tyder på at mennesker over 65 har en immunitet allerede, siden de har hatt et lignede virus. Takk, flott at noen oppfattet innlegget slik jeg mente det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vaksinert selv, barna står for tur Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg synes ikke Ulvinnen var spydig, bare konstanterte din overbevisning. Jeg er selv lang i fra like overbevist som deg i at myndighetene og i denne saken helsemyndighetene har grunn til å være så skråsikre i sin sak. Jeg klarer ikke å bestemme meg, jeg har signert for at mitt barn skal vaksineres, men har nå ombestemt meg og kommer til å skrive melding om at hun ikke skal. Man trenger ikke tro på konspirasjonsteorier for å ikke vaksinere, det holder lenge med en sunn skepsis for overmedisinering. Konspirasjonsteorier er noe av det som er satt fram rundt denne vaksineringen, derfor dro jeg det fram. Vi har alle våre grunner for å velge det ene eller det andre. Jeg velger å stole på helsemyndighetene fordi jeg ikke har kunnskap nok til å si at de tar feil. Overmedisinering - hm... Jeg tror kanskje det er andre punkter i helsevesenet enn vaksinasjon som er mer utsatt for overmedisinering. Forhåpentligvis gjør vaksinasjonsrunden det slik at smitten ikke spres etterhvert (slik vaksinasjonsprogram for andre sykdommer har virket), og da slipper noen av oss å være bekymret lenger. Et lite paradoks allikevel helt på slutten, ikke myntet spesielt på deg: Når folk skal ut og reise til mer og mindre fjerne himmelstrøk, da er man påpasselig med vaksinasjon mot sykdommer vi ikke lenger har her i landet. Men når det kommer en pandemi som rammer så kraftig i våre hjemlige strøk, da kommer skepsisen sigende. Interessant, synes jeg. Håper ingen av oss får svinet i hus! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vaksinert selv, barna står for tur Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg var ikke spydig. Jeg mener det, du er heldig som stoler på myndighetene. Jeg skulle ønske jeg klarte det selv. Så jeg mente ikke å slenge med leppa, jeg bare fortalte hvorfor jeg ikke stoler på dem. Mulig jeg uttrukte meg klønete. Jeg oppfattet ikke svaret som veldig vennlig, nei, men det er helt greit at jeg tok feil. :-) Og når jeg sier "myndighetene" mener jeg selvfølgelig helsemyndighetene, og denne saken som diskuteres her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vaksinert selv, barna står for tur Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Når man snakker om "myndighetene" i denne sammenheng, er det vel helst helsemyndighetene, dvs folkehelseinstituttet osv man snakker om ? Hva helseministeren og regjering for øvrig sier i denne saken, tillegger ikke jeg spesiell vekt. Jeg forholder meg til norske helsemyndigheter + en del leger i familien. Du forsto nøyaktig hva jeg mente - nemlig helsemyndighetene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg tror ikke du har tatt feil, jeg mener å ha lest akkurat det samme, men i tvil om det gjaldt Sveits eller Italia. Det finnes nemlig flere forskjellige influensavaksiner i verden, Norge har kjøpt inn den som heter Pandemrix (litt usikker på stavemåten), og at enten Sveits eller Italia har satset på en annen, og absolutt ikke anbefalte Pandemrix til barn. Phu takk! Begynte nesten å tro jeg hadde drømt det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Phu takk! Begynte nesten å tro jeg hadde drømt det Nå har jeg lest litt og her er fakta om Sveits: Sveits har godkjent to vaksiner: Pandemrix som vi har i Norge og Focetria. De mener at ikke Pandemrix er godt nok testet på barn og gravide og har ikke godkjent den for disse. Ved første godkjenning ble den heller ikke godkjent for voksne over 65 år, men det har den blitt senere. Focetria inneholder en annen adjuvans enn Pandemrix som de mener er mer utprøvd og derfor er denne godkjent for barn og gravide. Altså: Sveits anbefaler vaksinering mot svineinfluensa for hele befolkningen, men har ikke godkjent Pandemrix for barn og gravide. Det var faktadelen, i tillegg vil jeg legge til for egen regning at Novartis som produserer Focetria er et sveitsisk selskap, mens Pandemrix produseres av et britisk selskap. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Nå har jeg lest litt og her er fakta om Sveits: Sveits har godkjent to vaksiner: Pandemrix som vi har i Norge og Focetria. De mener at ikke Pandemrix er godt nok testet på barn og gravide og har ikke godkjent den for disse. Ved første godkjenning ble den heller ikke godkjent for voksne over 65 år, men det har den blitt senere. Focetria inneholder en annen adjuvans enn Pandemrix som de mener er mer utprøvd og derfor er denne godkjent for barn og gravide. Altså: Sveits anbefaler vaksinering mot svineinfluensa for hele befolkningen, men har ikke godkjent Pandemrix for barn og gravide. Det var faktadelen, i tillegg vil jeg legge til for egen regning at Novartis som produserer Focetria er et sveitsisk selskap, mens Pandemrix produseres av et britisk selskap. Flink du er! Da var jeg ikke helt på jordet da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Flink du er! Da var jeg ikke helt på jordet da Nei du var ikke helt på jordet:-) Jeg liker å få orden på fakta. Særlig hvis man skal bruke dem til å ta en eller annen avgjørelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Nei du var ikke helt på jordet:-) Jeg liker å få orden på fakta. Særlig hvis man skal bruke dem til å ta en eller annen avgjørelse. Det er jeg helt enig med deg i 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.