Gå til innhold

Hun suger ikke skikkelig


Gjest Sina

Anbefalte innlegg

Datteren min på 4 uker drikker villig fra brystet når den første melka kommer fossende, men med en gang jeg hører at hun begynner å svelge annenhver gang eller sjeldnere blir hun utålmodig og "kavete" med brystet. Hun vrir på hodet og drar i brystvorten (blir ganske sår av det), og ligger urolig. Jeg kjenner jo at det er mer melk i brystet. Som regel ender det med at jeg tar henne fra fordi det er så vondt, så får hun litt fra det andre brystet også. Men etter en stund skjer det samme der. Måltidene blir veldig "kavete" for oss begge føler jeg. Etter ammingen har jeg harde områder på brystene, det er vel melk som ikke er kommet ut? Føler at hele ammingen stresser meg når det er slik. Bør jeg pumpe meg slik at brystene blir skikkelig tømt?

Er så frustrert og lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det vil lette litt om du gir først på ene til hun blir kavete,så på andre.Og når hun begynner der,tar dere en liten pause.

Det kan være sundt å pumpe tomt innimellom.

Jeg brukte å holde en hånd bakpå hodet til vesla.Bare nok til at hun kanskje holdte seg der litt lengre.Ikke slik at hun ble sint.Det brukte fungere ok;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Sina. Ikke så uvanlig det du beskriver. Utdrivningsrefleksen gjør at melken renner lett i starten på måltidet, så avtar den, for så å få en ny stigning ut i måltidet.Blir det mye kaving kan du jo ta han over på det andre brystet og så legge han tilbake på det første igjen hvis han ikke er fornøyd og du føler at du fortsatt har mere der.Stress hemmer utdrivningsrefleksen.Blir det et problem er det mulig å bruke Syntocinonspray for deg i en overgangsperiode.Barnet ditt blir sterkere og mer effektiv til å suge for hver dag som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...