Gå til innhold

Hvilken straff er straff nok for sånt?

fyrlykt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

8

• Lillemus

7

• fyrlykt

4

• KaVa

3

Mest aktive i denne tråden

Skyt han. Det er det eneste han fortjener.

Det får være grenser for hvor mye håp vi skal ha for mennesker som tydeligvis må være totalt ødelagt.

Og jeg er i prinsippet ikke for dødsstraff engang. Men noen handlinger er så jævlige at det likevel kan forsvares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyt han. Det er det eneste han fortjener.

Det får være grenser for hvor mye håp vi skal ha for mennesker som tydeligvis må være totalt ødelagt.

Og jeg er i prinsippet ikke for dødsstraff engang. Men noen handlinger er så jævlige at det likevel kan forsvares.

Å skyte han hjelper nok så lite...tror ikke det er preventivt overfor andre at en blir skutt..det vil nok ikke hindre andre i å gjøre det samme hvis de har denslags "tilbøyligheter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å skyte han hjelper nok så lite...tror ikke det er preventivt overfor andre at en blir skutt..det vil nok ikke hindre andre i å gjøre det samme hvis de har denslags "tilbøyligheter"

Jeg tror ikke det er noe som virker prevantivt når man har kommet så langt ut i ondskapen som dette. Samme med Baneheia saken. Om man ikke gir de en kule, så synes jeg ikke de fortjener komme ut i frihet.

De har gjort det jævligste av det jævligste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke kan forstå, er at mamman til ungene fortsatte å være sammen med denne tyrannen! Hvordan er det mulig å være sammen med noen som torturerer ungene dine? *fatter ikke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke kan forstå, er at mamman til ungene fortsatte å være sammen med denne tyrannen! Hvordan er det mulig å være sammen med noen som torturerer ungene dine? *fatter ikke*

''Hvordan er det mulig å være sammen med noen som torturerer ungene dine? *fatter ikke*''

Enig. Ser jo i artikkelen at mora også har fått gjennomgå, men for meg så hjelper ikke det. Hun har også sviktet sin sønn på det groveste og har - for meg - sagt fra seg retten til å være mor for ham resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvordan er det mulig å være sammen med noen som torturerer ungene dine? *fatter ikke*''

Enig. Ser jo i artikkelen at mora også har fått gjennomgå, men for meg så hjelper ikke det. Hun har også sviktet sin sønn på det groveste og har - for meg - sagt fra seg retten til å være mor for ham resten av livet.

Synes det blir helt feil å dømme et av ofrene i denne saken. Vi vet ikke noe om hvilke lidelser denne kvinnen har gjennomgått, hvor mye hun er hjernevasket og slått til taushet og undertrykkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir helt feil å dømme et av ofrene i denne saken. Vi vet ikke noe om hvilke lidelser denne kvinnen har gjennomgått, hvor mye hun er hjernevasket og slått til taushet og undertrykkelse.

Joda, jeg ser den. Allikevel - blir barnet ditt torturert på denne måten så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at moren også er et offer, og jeg synes virkelig synd i henne. Men jeg forstår likevel ikke at hun ikke valgte å få ungene sine unna denne psykopaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Du verden! Jaggu er du bastant.

Er vel en mulighet for at moren har vært livredd? Med god grunn.

Både for barna, seg selv og resten av familien.

Vi vet ikke mer om saken en det som står skrevet i avisen.

At det er mer nyansert enn som så kan man muligens gå ut i fra.

Det er så enkelt å tenke, for andre, at man "bare" får dra.

Hvordan psyken til mor er etter slik som dette, og mens hun er i forholdet, er det nok ikke så lett å forestille seg.

For mange jenter/kvinner er det dessverre ikke bare så enkelt å forlate en psykopat som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Psyk av alt

Ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... Hadde du vært helt fantastisk og gjort akkurat det motsatte av hva hun gjorde? Ja, slik tenker nok alle sammen. Men dette er ordene til noen som aldri har sett et slikt forhold eller opplevd det på kroppen selv.

Dessverre forstår de færreste hvordan et offer for mishandling fungerer. Det vises også i samfunnet ved at alle løsninger avhenger av offeret. Kvinnen må anmelde, kvinnen må flytte ut, kvinnen må ha voldsalarm, kvinnen skal svare for det barna har gått igjennom, kvinnen skal kjempe mot samvær i ettertid om voldsutøveren er barnas far. Alt avhenger av at kvinnen klarer, kvinnen får til, kvinnen orker, kvinnen forstår.

Jeg kan holde foredrag om grunnene til at man ikke går sin vei om du ønsker, men kanskje det er best at man noen ganger bare sier: "Dette er faktisk noe jeg ikke forstår meg på. Stakkars alle de som led under denne mannen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Beklager Lillemus. Det er nok ikke så enkelt.

Man tenker, som frisk i et friskt forhold med en frisk mann, at man ville blitt en Tigermor som satte himmel og jord i bevegelse og fikk stoppet grusomheter som dette.

Det er ikke så enkelt.

At man i tillegg til å være et offer for slikt som dette må tåle utsagn slike du kommer med, er mer en man muligens kan bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Så... Hadde du vært helt fantastisk og gjort akkurat det motsatte av hva hun gjorde? Ja, slik tenker nok alle sammen. Men dette er ordene til noen som aldri har sett et slikt forhold eller opplevd det på kroppen selv.

Dessverre forstår de færreste hvordan et offer for mishandling fungerer. Det vises også i samfunnet ved at alle løsninger avhenger av offeret. Kvinnen må anmelde, kvinnen må flytte ut, kvinnen må ha voldsalarm, kvinnen skal svare for det barna har gått igjennom, kvinnen skal kjempe mot samvær i ettertid om voldsutøveren er barnas far. Alt avhenger av at kvinnen klarer, kvinnen får til, kvinnen orker, kvinnen forstår.

Jeg kan holde foredrag om grunnene til at man ikke går sin vei om du ønsker, men kanskje det er best at man noen ganger bare sier: "Dette er faktisk noe jeg ikke forstår meg på. Stakkars alle de som led under denne mannen."

Takk for innlegget ditt.

Du greier å beskrive dette bedre enn jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden! Jaggu er du bastant.

Er vel en mulighet for at moren har vært livredd? Med god grunn.

Både for barna, seg selv og resten av familien.

Vi vet ikke mer om saken en det som står skrevet i avisen.

At det er mer nyansert enn som så kan man muligens gå ut i fra.

Det er så enkelt å tenke, for andre, at man "bare" får dra.

Hvordan psyken til mor er etter slik som dette, og mens hun er i forholdet, er det nok ikke så lett å forestille seg.

For mange jenter/kvinner er det dessverre ikke bare så enkelt å forlate en psykopat som dette.

Joda, moren har vært livredd, men uansett om du frykter for ditt eget liv så skylder du ungen din å sørge for at dere kommer dere unna en slik mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Joda, moren har vært livredd, men uansett om du frykter for ditt eget liv så skylder du ungen din å sørge for at dere kommer dere unna en slik mann.

Jeg orker ikke "snakke" mer med deg.

Kjenner at jeg blir dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner ikke kommer seg ut av forhold der det ikke er barn med i bildet er så sin sak og jeg skjønner at det er vanskelig, tro ikke annet. Men når man er vitne til at ens eget lille barn blir torturert på denne måten - nei, da skjønner jeg faktisk slett ikke hvordan moren kan stå og se på at det skjer og velge å bli hos denne fyren - selv om hun frykter for sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...