Gå til innhold

FU: Hva skal dere spise på julaften?


Gjest Meegan

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

Jeg bruker også whisky i delfiakaka. Det er kjempegodt.

Det er den eneste julekaka jeg selv spiser, og den er også den kjekkeste å lage, he he.

Tørre småkaker er ikke noe for meg, men ungene synes det er kjekt å lage. Spise det gjør de også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    20

  • morsan

    16

  • candyqueen_83

    13

  • Dorthe

    11

Mest aktive i denne tråden

Ja, absolutt....Stinn og mett og kvalm:-(

(Jeg bestilte forresten kattemat ut i fra den linken du oppga til meg i dag. Så da blir det spennende å se om de liker den:-) )

Spennende :o) Si fra om de liker da. Jeg ville gjerne prøvd hundematen, men de hadde bare 15 kgs sekker. Blir altfor mye her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :o) Si fra om de liker da. Jeg ville gjerne prøvd hundematen, men de hadde bare 15 kgs sekker. Blir altfor mye her.

De hadde bare 3-kilos til katter, så da bestilte jeg 5 tilsammen:-) Jeg skal si fra til deg hvordan det går. Men mine katter er temmelig kresne:-( Jeg har aldri hørt om dette foret før faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde bare 3-kilos til katter, så da bestilte jeg 5 tilsammen:-) Jeg skal si fra til deg hvordan det går. Men mine katter er temmelig kresne:-( Jeg har aldri hørt om dette foret før faktisk.

Jeg vet om et par hvertfall som er veldig fornøyd med hundematen. Jeg visste ikke at de lagde kattemat også.

Min er også kresen så jeg kjøper aldri mer enn 4-kilos. Og han går fort lei så jeg må variere ofte. Skader jo ikke så mye siden vi ikke bruker det som hovedfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde bare 3-kilos til katter, så da bestilte jeg 5 tilsammen:-) Jeg skal si fra til deg hvordan det går. Men mine katter er temmelig kresne:-( Jeg har aldri hørt om dette foret før faktisk.

Altså jeg visste ikke om det før jeg så det på hjemmesida. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller ikke den røkte varianten. Men det setter seg lukt i alt som er. Jeg liker lukta før jeg spiser, men ikke etterpå. Akkurat som med fårikål :-)

Ikke helt uenig i det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både smalahove og pinnekjøtt er røykt, og det lukter veldig i huset både samme dag og gjerne dagen etter og :-)

Kan jeg tenke meg... Personlig liker jeg best urøkt pinnekjøtt, men det har nok mest med hva man er vant til å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både smalahove og pinnekjøtt er røykt, og det lukter veldig i huset både samme dag og gjerne dagen etter og :-)

Er ikke huene svidd i tillegg, a? Jeg synes alltid de lukter mye mer enn pinnekjøtt gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sherry, tror jeg.

Og sherry hører så til de grader jula til, at vi har alltid sherryfromasj til kaffen på julaften. Mmmm.

Vi har alltid sherryfromasj på 17. mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"same procedure as every year" ;)

Hos oss er det ribbe. Med åra i litt utvidet versjon, dvs. at vi har med medisterkaker og -pølser også. Tilbehøret er poteter, rosenkål, hjemmelaget surkål, hjemmelaget rødkål (hakket rå, blandet med tyttebær, eddik..). Til dessert er det riskrem. Vi pleide å ha multekrem i mange år, men nå har vi gått over til riskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the foreign lady

Jeg pleier å spise hel and fylt med svisker og epler. Tilbehør er waldorfsalat, saus, sukkerbrunede poteter og rødkål. Dette er tradisjonell dansk julemat. Til dessert er det ris'a'lamande med kirsebærsaus.

I år reiser jeg og mine voksne barn til mitt hjemland og feirer jul med min familie. Der er det andre tradisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til svigerfamilien, der er det alltid ribbe. Jeg synes ribbe er godt, men liker ikke medisterkaker eller -pølser, og ihvertfall ikke surkål. Jeg har håp om andre grønnsaker i år....

Pinnekjøtt er noe av det beste jeg vet, skulle ønske alle mente det samme som meg. Da hadde alt vært så meget enklere!

Jeg har spist pinnekjøtt stort sett hver eneste julaften siden jeg var liten. Men som åtteåring klarte jeg å forhandle meg frem til Bolls kjøttboller i stedet. Begge brødrene mine var syke, og av en eller annen grunn fikk jeg derfor gjennomslag for å slippe pinnekjøttet det året.

_Nå_ ville jeg derimot ikke byttet ut pinnekjøttet mot kjøttboller...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist pinnekjøtt stort sett hver eneste julaften siden jeg var liten. Men som åtteåring klarte jeg å forhandle meg frem til Bolls kjøttboller i stedet. Begge brødrene mine var syke, og av en eller annen grunn fikk jeg derfor gjennomslag for å slippe pinnekjøttet det året.

_Nå_ ville jeg derimot ikke byttet ut pinnekjøttet mot kjøttboller...*s*

13-åringen miin hadde en seanse under nyttårsaften rett etter toårsdagen, satt ved enden av bordet og gjentok: 'Få mer pinnekjøtt! Få mer pinnekjøtt!'

Hun var såpass intens at fireåringen som også var på besøk der smakte for andre gang - og besluttet at det var godt - i sterk kontrast til første forsøk som resulterte i bestemt utspytting.

Jeg får ihvertfall rødvin :-) Det glemmer de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...