laban Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg er positiv til vaksinen og synes vel du kan la faren få viljen sin, hvis du ikke har noen spesielle motargumenter. Selvfølgelig forutsatt at han stiller opp og følger dem, hvis det er et krav. Sønnen min på 10 år har tatt vaksinen på skolen. Der var det ikke snakk om å ha med foreldre. De som krysset av for å bli vaksinert, fikk den - de andre slapp selvfølgelig. Mange hadde tatt den fra før, fordi (en av) foreldrene jobber i helsevesenet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hvis faren til mine barn hadde syntes vaksinen var unødvendig og "de tåler sikkert å bli syke" hadde jeg jommen trumfet gjennom at de skulle vaksineres, ja. PS:Begge mine er vaksinert på skolen, og det kostet ingenting her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hos oss ble flertallet av barna ikke vaksinert. Jeg vet ikke årsakene til de andre foreldrene, men for meg handler det om at jeg mener dette har blitt hauset opp til (ikke reelt) hysteri, at det er forsket for lite på vaksinen - og at OM det skulle vise seg å bli verre, så vil det kommer flere vaksinedoser. Da vil de også være ferdigblandet, og på den måten ennå tryggere enn de som deles ut i dag. En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det. Den episoden alene sier noe om hvor hysterisk det har blitt, når de ikke engang tar seg tid til å sjekke lappen, ringe foreldrene - eller høre på en seksåring som sier han ikke skal ha vaksinen for det har mamma sagt. Hva er vitsen med å styre med lapp og underskrift, hvis de allikevel ikke tar hensyn til dem? Hvis historien din er riktig framstilt, er det brudd på samtykkebestemmelsene, og det er alvorlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Dere er ikke alene om å ikke være enige: http://www.firda.no/nyhende/article4735477.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Sambo og jeg er heller ikke helt enige. Dvs, sambo har tatt vaksine, og mener at både jeg og 4-åringen bør ta den. Arbeidsgiver vil at jeg skal ta den (barnehage). Sannsynligvis ender jeg opp med å gjøre det, selvom jeg fortsatt er skeptisk. 4-åringen er jeg mer usikker på. Hun er på ingen måte i en risikogruppe. Hos meg går det ikke på at det ikke er nødvendig, men at jeg er skeptisk til evt senskader av vaksinen (hun følger ellers vanlig vaksineprogram, altså) Det er forskjell på en voksen kropp og en på 14 kilo, liksom... Når det er sagt, så har jeg en følelse av at jeg kommer til å gi meg... Altså, at hun får vaksine samtidig med meg (er massevaksinering her i kommunen nå utover, går etter forbokstaven i etternavnet). Men HELT sikker er jeg ikke enda... Tror som sagt at jeg gir meg på denne, og at både hun og jeg tar den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hva er vitsen med å styre med lapp og underskrift, hvis de allikevel ikke tar hensyn til dem? Hvis historien din er riktig framstilt, er det brudd på samtykkebestemmelsene, og det er alvorlig. Den er riktig. Og uansett hvor alvorlig det er, så er skaden allerede skjedd. Det er verre at de ikke hørte på gutten enn at han faktisk fikk vaksinen (heldigvis er den ikke skadelig for ham) - så spørsmålet blir hvor mye storm man skal lage. Tipper moren kommer til å kreve en muntlig unnskyldning rett til gutten. Det er det som har effekt for ham - et brev betyr jo ingenting for en seksåring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trutte Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hva er vitsen med å styre med lapp og underskrift, hvis de allikevel ikke tar hensyn til dem? Hvis historien din er riktig framstilt, er det brudd på samtykkebestemmelsene, og det er alvorlig. http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=577762 Dette er visst ikke eneste tilfelle og de legger seg visstnok langflate. Det hadde ikke holdt for meg om de hadde vaksinert mitt barn mot min vilje! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Denne vaksina er ufarlig å ta. Hvorfor ikke bare si ja? Dette betyr mye for barnefaren. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg ville gitt 1-åringen min vaksinen hvis jeg hadde muligheten (men i det landet vi bor i gis den bare til risikogruppene). Familien min kjente et barn som døde av svineinfluensa. Det viste seg at han hadde vært i risikogruppen, men de visste ikke om det. Jeg har sjekket i det vide og det brede angående innholdsstoffene i vaksinen fordi jeg selv ikke har vært sikker på om jeg skal ta den, og det er ingen av dem som utgjør en risiko for barn. Hvis det er kvikksølvinnholdet du bekymrer deg for, så kan jeg fortelle deg at det er mange ganger mindre enn det du får i det hvis du spiser fisk til middag en gang i uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.