Gå til innhold

Urokkelige folk og stedet for julefeiring...


morsan

Anbefalte innlegg

Hos oss er det 'bare' 5 års aldersforskjell, så hvis/når-problematikken er ikke så selvsagt;-)

Men det hender seg at jeg sier at jeg skal skaffe meg ditt eller datt som husbonden er motstander av "når jeg blir enke"...;-) Han bare flirer.

Han skal bare være glad til - hadde han blitt sur, hadde jeg heller begynt å si at jeg skal skaffe meg det "når jeg blir skilt"! ;-)

* fnis * "Når jeg blir skilt" er vel _litt_ mindre morsomt for de fleste, vil jeg tro.

En annen ting som er påfallende i våre familier, er at min slekt har hatt mange som har blitt svært gamle. Men jeg har nok en litt mindre asketisk livsstil enn de fleste av dem.

På svigersiden har de fleste dødd atskillig tidligere, men der har det også vært mange røykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    30

  • laban

    5

  • Dorthe

    4

  • AneM1365380603

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

Jeg tuller litt, men mora mi hadde aldri laget maten hvis hun måtte dratt bort. Nå er ikke alle bestemødre like strikte, men hun hadde forventet å komme til ferdig hus og mat hvis hun ble bedt bort. 5 på 5 var ankomsten på julaften ja og maten skulle på bordet klokka fem til Sølvguttene og jeg var ikke så mye eldre første gangen jeg sto der med ribba alene.

Men nå er jo pinnekjøtt mye mer lettvint å lage da sånn i tilfelle ;o)

Min mor er stikk motsatt. Hun vil gjerne lage maten. Min datter har tenkt å pynte selv, men min mor har allerede spurt meg hvor jeg har juledukene mine, julepynten min og om jeg har julegardiner til kjøkkenet osv. Nå har hun full oversikt.

I samme slengen har hun tenkt at hun og datteren min sammen skal julevaske hos oss.

Hadde vi vært hjemme, hadde hun ikke fått lov av meg, men nå virker det bare som hun koser seg med dette. Hun er pensjonist, har god tid og er skikkelig julete av seg. Først ordner hun hos seg selv og deretter drar hun til oss og ordner.

Datteren min hengte opp julestjerne selv da til 1.advent. Det er da noe.

Hun har også planlagt og gjøre forskjellig annet, fordi hun vil ha det slik jeg lager det, sier hun. Men kjenner jeg min mor rett og det gjør jeg,blir det ikke skikkelig jul uten at hun får være med og ordne.

Min datter ser jo ikke alt som bør gjøres slik hun gjør. At det må vaskes bak sofaen og slike ting.

Jeg skjønner henne egentlig, for vi er litt kontrollfreak begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er urokkelige. Til stor ergelse for enkelte.

Vi trives best hjemme i jula. Ingen stress, og bare kos. Da kan vi gjøre akkurat som vi vil, når vi vil.

Til vårt forsvar har vi hunder, og et par unger. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Nei, det skal jeg love deg ikke var noen forskjell :o)

Men finnes det ikke en naturlig forklaring på det iom. at hun var syk?

Mener du har sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men finnes det ikke en naturlig forklaring på det iom. at hun var syk?

Mener du har sagt det.

Vi vet vel egentlig ikke når hun ble syk, det er jo en glidende overgang på Alzheimer og hun hadde det jo i minst 25 år. Men hun var vanskelig før det også, ikke noen enkel dame nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...