Gå til innhold

Er det rart at...

trollemor;o)

Anbefalte innlegg

Det kunne vært mitt barn, bortsett fra at jeg ikke skryter av slik oppførsel. Min sønn skulle synge for foreldre og søsken med klassen sin, og selv om han var godt forberedt og kunne sangene fikk han akutt sceneskrekk da han stod foran publikum. Det var litt vondt å se på, men det var ikke stort jeg kunne gjøre. Først så jeg at underleppa skalv og tårene var like ved å komme. Det neste som skjedde var at han prøvde å ta seg sammen, og løsningen ble å se olm ut. Der stod han da og så ut som en olm okse, og prøvde å stirre publikum i senk mens han sang høyest av alle. Det hjelp ikke det heller, og jeg så at tårene kom. Det endte med at han snudde ryggen til publikum for at ingen skulle se at han gråt. Der stod han da og sang "Første dag i første klasse" , og han stakk seg jo litt ut som den eneste som stod med ryggen til.

Jeg antar at flere av foreldrene bare så det du beskriver - en uoppdragen unge. Min opplevelse av det hele er an annen. Det tok lang tid å trøste knøttet etterpå. Det som var vondest var følelsen av at han hadde dummet seg skikkelig ut og at han ikke hadde greid det samme som de andre barna.

Stakkar liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt være du har rett, men to jenters oppvekst er ikke statistisk holdbart til å si hverken det ene eller det andre.

Selvsagt ikke. Jeg påstår heller ikke at jeg vet årsaken til at det gikk som det gikk. Jeg tok bare et eksempel som støtter de forskningsresultatene det ble linket til lenger opp her. Den forskningen er sannsynligvis basert på langt flere tilfeller enn jeg noengang vil kommer borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske å ha opplevd at ett barn stikker seg så voldsomt frem i en gruppe på den måten der. Men jeg har opplevd at det noen ganger er nærmest fritt fram for alle mulige småsøsken å løpe rundt og bråke og tulle når de store skal opptre.

Flere lærere på sønnens skole har heldigvis hatt et bevisst forhold til dette, og sagt fra på f eks juleforetsilling at småsøsken er velkomne til å sitte helt foran på gulvet, slik at de ser bra, men at man passer på at de ikke stjeler showet fra skolebarna. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...