Gå til innhold

Hva MÅ du ha av tilbehør til julemiddagen?


Spirello

Anbefalte innlegg

På juleaften er det kalkun, med erter, gulerøtter, potetgull, poteter, tyttebærsyltetøy og sylteagurker. Mannen foretrekker fløtesaus til kalkunen mens jeg helst vil ha bare stekesjy. Så de seneste årene har det blitt fløtesaus.Til dessert er det riskrem med mandel og rød saus.

1. dag er det ribbe, med medisterkaker og julepølse, ribbefett, rødkål (fra pose :-( ), erter, potetgull, og poteter. litt usikkert til dessert.

Ikke waldorfsalat til kalkunen?!

Eller kanskje du sier som John Cleese - "I'm sorry, we're out of waldorfs!" ,o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    8

  • Axcia

    8

  • AneM1365380603

    5

  • Lillemus

    4

Mest aktive i denne tråden

Ikke waldorfsalat til kalkunen?!

Eller kanskje du sier som John Cleese - "I'm sorry, we're out of waldorfs!" ,o)

Waldorfsalat - det har ikke vi heller. Derimot Flisa's berømte stuffing, surkål og rosenkål. Nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

På juleaften er det kalkun, med erter, gulerøtter, potetgull, poteter, tyttebærsyltetøy og sylteagurker. Mannen foretrekker fløtesaus til kalkunen mens jeg helst vil ha bare stekesjy. Så de seneste årene har det blitt fløtesaus.Til dessert er det riskrem med mandel og rød saus.

1. dag er det ribbe, med medisterkaker og julepølse, ribbefett, rødkål (fra pose :-( ), erter, potetgull, og poteter. litt usikkert til dessert.

''Mannen foretrekker fløtesaus til kalkunen mens jeg helst vil ha bare stekesjy. Så de seneste årene har det blitt fløtesaus.''

Hehe, klassisk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til julemiddag med ribbe pølser og medisterkaker, bruker jeg poteter, brun saus, surkål/rødkål og minigulrøtter og rosenkål.

Så må jeg vel ta med litt tyttebærsyltetøy for søsteren min sin del.

Svisker og waldorfsalat forbinder jeg med kalkun, men det er jo litt smak og behag å bruke dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

På juleaften er det kalkun, med erter, gulerøtter, potetgull, poteter, tyttebærsyltetøy og sylteagurker. Mannen foretrekker fløtesaus til kalkunen mens jeg helst vil ha bare stekesjy. Så de seneste årene har det blitt fløtesaus.Til dessert er det riskrem med mandel og rød saus.

1. dag er det ribbe, med medisterkaker og julepølse, ribbefett, rødkål (fra pose :-( ), erter, potetgull, og poteter. litt usikkert til dessert.

glemte jo helt stuffingen til kalkunen, medisterfarse blandet med paprika og frisk champignon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Ikke waldorfsalat til kalkunen?!

Eller kanskje du sier som John Cleese - "I'm sorry, we're out of waldorfs!" ,o)

Liker ikke waldorfsalat, jeg *rødmer* Men det kommer nok av at jeg ikke er vant til det fra barndommen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest majas mamma

''Mannen foretrekker fløtesaus til kalkunen mens jeg helst vil ha bare stekesjy. Så de seneste årene har det blitt fløtesaus.''

Hehe, klassisk! ;)

Det er egentlig et kompromiss. Han får fløtesaus til kalkunen, og så får jeg ribbefett til ribba, For jeg nekter å "ødelegge" god ribbesjy med å lage brun saus. Så da får vi vår vilje begge to!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke waldorfsalat, jeg *rødmer* Men det kommer nok av at jeg ikke er vant til det fra barndommen av.

Jeg spiser ikke sellerien jeg heller... ;o) Jeg trodde ikke jeg likte waldorfsalat i og med at det er en del majones i "sausen", men det viste seg å være kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Potetgull er dødsgodt til middagspølser, ketchup og sennep - uansett hvor rart det enn høres ut ;)

Stekte svinestek i dag, og lagde hjemmelaget potetmos, svisker og soppsaus. Da måtte jeg prøve med salt potetgull til, og det var skikkelig godt sammen med potetmosen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Potetgull er dødsgodt til middagspølser, ketchup og sennep - uansett hvor rart det enn høres ut ;)

''

Husker mine amerikanske venner gjerne brukte potetgull (chips) til pølser og annen rask mat, og da med ketchup som dip til chipsen! Husker jeg syntes det var godt da, men tror ikke jeg kunne tenke meg det nå.

God og lettvint middag iallefall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekte svinestek i dag, og lagde hjemmelaget potetmos, svisker og soppsaus. Da måtte jeg prøve med salt potetgull til, og det var skikkelig godt sammen med potetmosen :o)

Høres godt ut :)

Vet mange sverger til potetgull sammen med brun saus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dvs jeg bruker Parisertype av surkålen.

''

Er det ikke parisertypen som er litt søtlig? Slik er det i hvertfall med de vanlige sylteagurkene.

Selv foretrekker jeg at både sylteagurker og surkål _ikke_ er søtlig, hvilken skal jeg da velge, tro? *amatør*

Ja, den er søtere, eller mildere om du vil.

Jeg liker også best parisertypen av sylteagurker:-)

Jeg antar du da bare kjøper "ordinær" type surkål, f eks fra Nora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mannen foretrekker fløtesaus til kalkunen mens jeg helst vil ha bare stekesjy. Så de seneste årene har det blitt fløtesaus.''

Hehe, klassisk! ;)

;-)

Sære gubber!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Ja, den er søtere, eller mildere om du vil.

Jeg liker også best parisertypen av sylteagurker:-)

Jeg antar du da bare kjøper "ordinær" type surkål, f eks fra Nora?

''Jeg antar du da bare kjøper "ordinær" type surkål, f eks fra Nora?''

Ja, finnes det "ekstraordinær" å få kjøpt, som du vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg antar du da bare kjøper "ordinær" type surkål, f eks fra Nora?''

Ja, finnes det "ekstraordinær" å få kjøpt, som du vil anbefale?

nix, har aldri hørt om noe slikt-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg antar du da bare kjøper "ordinær" type surkål, f eks fra Nora?''

Ja, finnes det "ekstraordinær" å få kjøpt, som du vil anbefale?

Noras Hjemmelagde Rødkål/Surkål er sikkert dobbelt så god siden den er dobbelt så dyr som standardutgaven *hehe* 5 kontra 10 kr :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Noras Hjemmelagde Rødkål/Surkål er sikkert dobbelt så god siden den er dobbelt så dyr som standardutgaven *hehe* 5 kontra 10 kr :-)

''5 kontra 10 kr :-)''

Får vurdere å spandere det julaften! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...