Minaline Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Sliter med å få i gutten vår smertestillende/febernedsettende i sugetablettform og mikstur. Vil heller ha stikkpille selv om han hater det også sier han (6 år). I følge dosering skal han ha 500 mg nå, og stikkpillene er på 250 mg. Er det slik at man bare kan doble disse dosene, altså gi han to stk?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Normal dosering for 6-åringer er da vel 250 mg? Er vel ikke før de er over 12 at dosen økes? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minaline Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Normal dosering for 6-åringer er da vel 250 mg? Er vel ikke før de er over 12 at dosen økes? Går på vekt og ikke alder vel..?? Må jo være slik? Har en stor 6-åring jeg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Går på vekt og ikke alder vel..?? Må jo være slik? Har en stor 6-åring jeg! Da har jeg sjekket Felleskatalogen.no. Stikkpillene har følgende grenser: Barn 20-30 kg, 1,5 stikkpille inntil 3 ganger i døgnet. Når du skal gi 1/2 stikkpille, så husk at den skal deles på langs, og ikke på tvers. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Går på vekt og ikke alder vel..?? Må jo være slik? Har en stor 6-åring jeg! Stor 6-åring? Men herregud - 500 mg anbefales fra 30 kg! Jeg håper virkelig ikke at 6-åringen din er 30 kg! http://www.lommelegen.no/321578/paracetamol-dosering-for-barn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minaline Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Stor 6-åring? Men herregud - 500 mg anbefales fra 30 kg! Jeg håper virkelig ikke at 6-åringen din er 30 kg! http://www.lommelegen.no/321578/paracetamol-dosering-for-barn Takk for den.. jo min 6-åring er over 30 kg. Han er høyest i klassen, men vi er også obs på (og jobber med) at vekta hans er for høy. Han er kraftig, tettbygd og det man kaller litt for tykk. Noe vi selvfølgelig aldri sier til han på noe vis. Andre ting du håper på..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Takk for den.. jo min 6-åring er over 30 kg. Han er høyest i klassen, men vi er også obs på (og jobber med) at vekta hans er for høy. Han er kraftig, tettbygd og det man kaller litt for tykk. Noe vi selvfølgelig aldri sier til han på noe vis. Andre ting du håper på..? Jøsses. Jeg har to på 9 og 11 og ingen av dem er over 30 kg ennå, men det skal sies at 11-åringen er mager og jeg skulle gjerne fått på ham noen kilo... Jeg innrømmer glatt at jeg for 6-åringens del håpte at han ikke var så ung og så tung ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg dobler når jeg skal ha dobbel dose enn hva jeg har i tabletter, så det skal nok gå greitt. Stikkpiller er ikke noe særlig, så jeg føler med gutten din. Samtidig er det jo viktig at feber går ned. God bedring! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Takk for den.. jo min 6-åring er over 30 kg. Han er høyest i klassen, men vi er også obs på (og jobber med) at vekta hans er for høy. Han er kraftig, tettbygd og det man kaller litt for tykk. Noe vi selvfølgelig aldri sier til han på noe vis. Andre ting du håper på..? Det med høyde spiller jo en stor rolle for vekten - min ene unge lå alltid 2 år over (ja, ikke helt fra begynnelsen, da , hehe...) kles-størrelser og høyde-tabeller. Og hvis man da ikke er radmager, blir jo vekten tilsvarende høyere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jøsses. Jeg har to på 9 og 11 og ingen av dem er over 30 kg ennå, men det skal sies at 11-åringen er mager og jeg skulle gjerne fått på ham noen kilo... Jeg innrømmer glatt at jeg for 6-åringens del håpte at han ikke var så ung og så tung ja. Bittelille Lillemus,- ungene dine er kanskje ikke veldig høye heller? Høyde og vekt hører nøye sammen... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Bittelille Lillemus,- ungene dine er kanskje ikke veldig høye heller? Høyde og vekt hører nøye sammen... ;-) Guttungen er ca. 145 cm / 29 kg... Han er blandt de lave, men innenfor normalen hva høyde angår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Bittelille Lillemus,- ungene dine er kanskje ikke veldig høye heller? Høyde og vekt hører nøye sammen... ;-) Under slike diskusjoner tenker jeg alltid på et innlegg her fra en mor for ganske mange år siden. Hun hadde fått høre på helsestasjonen at babygutten hennes ikke bare var for tung, han var altfor lang også.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Under slike diskusjoner tenker jeg alltid på et innlegg her fra en mor for ganske mange år siden. Hun hadde fått høre på helsestasjonen at babygutten hennes ikke bare var for tung, han var altfor lang også.... *Hehe* Jeg husker den. Mener også å huske at en mor kom gråtkvalt hjem fra baby-kontroll og hadde fått beskjed om at barnet måtte legge på seg så og så mye til neste gang. Faren sa bare tørt:"Hva gjør de om han ikke har lagt på seg så mye da? Skyter'n?" ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minaline Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Jøsses. Jeg har to på 9 og 11 og ingen av dem er over 30 kg ennå, men det skal sies at 11-åringen er mager og jeg skulle gjerne fått på ham noen kilo... Jeg innrømmer glatt at jeg for 6-åringens del håpte at han ikke var så ung og så tung ja. I vår familie er det sånn at vår eldste er for tung og vår yngste er for mager. Pga allergier, ikke spes. god matlyst bl.a skal maten til yngstemann berikes og vekten skal opp. På eldstemann er det motsatt. Så vi har en utfordring. Skal sies at både jeg og min mann er høye, og eldstegutten er nok et hode høyere enn kameratene sine. Men selvfølgelig er det slik at vi vil at han ikke skal bli overvektig, og er bevisste hva han får i seg. Han har veldig veldig god matlyst, og vi må begrense inntaket hans. Ikke så lett egentlig. Minner ellers om at vi ikke må glemme at vi er forskjellige, også når det gjelder vekt og høyde.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Under slike diskusjoner tenker jeg alltid på et innlegg her fra en mor for ganske mange år siden. Hun hadde fått høre på helsestasjonen at babygutten hennes ikke bare var for tung, han var altfor lang også.... Dobbelfeil, altså ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 I vår familie er det sånn at vår eldste er for tung og vår yngste er for mager. Pga allergier, ikke spes. god matlyst bl.a skal maten til yngstemann berikes og vekten skal opp. På eldstemann er det motsatt. Så vi har en utfordring. Skal sies at både jeg og min mann er høye, og eldstegutten er nok et hode høyere enn kameratene sine. Men selvfølgelig er det slik at vi vil at han ikke skal bli overvektig, og er bevisste hva han får i seg. Han har veldig veldig god matlyst, og vi må begrense inntaket hans. Ikke så lett egentlig. Minner ellers om at vi ikke må glemme at vi er forskjellige, også når det gjelder vekt og høyde.. Jeg skjønner godt at det er et problem og beklager at jeg var så rett frem tidligere i dag. Det var ikke meningen, men av og til løper fingrene avgårde over tastene før hodet rekker å henge med. Er lei for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Dobbelfeil, altså ;-) Ja, noen mødre er bare helt talentløse når det gjelder å få barna sine til å følge gjennomsnittskurvene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ja, noen mødre er bare helt talentløse når det gjelder å få barna sine til å følge gjennomsnittskurvene. ''Ja, noen mødre er bare helt talentløse når det gjelder å få barna sine til å følge gjennomsnittskurvene.'' *Hehe* Jeg har klart det med den ene, men har sviktet totalt med den andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minaline Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg skjønner godt at det er et problem og beklager at jeg var så rett frem tidligere i dag. Det var ikke meningen, men av og til løper fingrene avgårde over tastene før hodet rekker å henge med. Er lei for det. Det takker jeg for og tar med meg. Vi vil jo alle det beste for barna våre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plas1 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Stor 6-åring? Men herregud - 500 mg anbefales fra 30 kg! Jeg håper virkelig ikke at 6-åringen din er 30 kg! http://www.lommelegen.no/321578/paracetamol-dosering-for-barn Herregud, hvoe frekk og dum kan man være??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.