Gjest Blåfjellmor Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ser Blåfjell-filmen har 7-årsaldersgrense og frarådes små barn pga. skumle scener. Har jo lyst ta med 6-åringen og 4-åringen, men er 4-åringen for liten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg tror historien går over hodet på en fireåring. Den er ganske alvorlig i tematikken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg trodde grensa for å dra på 7årsfilm er 7 år (alene) og 5år( i følge med voksne). Jeg hadde med meg en 7åring og en 5åring. Men jeg mistenker at det var yngre barn på kinoforestillingen da vi så filmen. 7åringen storkoste seg. 5åringen synt det ble litt for skummelt og flyttet fort over til mammas fang og bleder resten av filmen. det er jo litt skummelt inni fjellet, mørkt og fjellansikter som snakker bl.a. Men noen unger tåler skumle ting bedre enn andre, så det kommer mest an på ungen det vil jeg si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg tror historien går over hodet på en fireåring. Den er ganske alvorlig i tematikken. 7åringen min syntes filmen var bra og' storkoste seg, men heller ikke ho forsto slutten, så da vi kom ut måtte jeg forklare hva som egentlig hadde skjedd helt på slutten. 5 åringen syntes filmen var skummel, og forsto nok enda mindreav hva filmen handlet om. for 5åringen var det viktigste å ha vært på kino og fått sett film, ikke hva filmen dreide seg om. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåfjellmor Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Greit å få erfaringer fra andre. Ser ut som den minste bør bli hjemme, spørs bare hva h*n sier til det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Greit å få erfaringer fra andre. Ser ut som den minste bør bli hjemme, spørs bare hva h*n sier til det! Antakelig vil nok 4-åringen si en god del til det... Men kan du ikke finne noe "barnslig" som bare h*n på 4 er interessert i, og så går dere på det? Ikke nødvendigvis kino, men noe annet? Forresten pleier det komme noen julefilmer litt nærmere jul, som har adgang for alle, i hvert fall i byene (repriser). Man skal vel egentlig være 5 år på 7-årsfilmer, og er h*n ikke 5, så er du nesten nødt til å forklare det. Det kan være fint for den eldste også å få gjøre noe alene som "stor" av og til? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Greit å få erfaringer fra andre. Ser ut som den minste bør bli hjemme, spørs bare hva h*n sier til det! Du får ta med fireåringen på dette i stedet: http://www.riksteatret.no/db/production.shtml?mac=production&id=5277889&det=1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det er jo en grunn til at det er 7 års grense. Jeg ville ikke tatt med min 4 åring! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Vi tok med 4-åringen vår, og han storkoste seg. Det var litt skummelt, men absolutt ikke veldig skummelt. Han krøp opp i fanget underveis, men det gjør han gjerne ellers også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåfjellmor Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Du får ta med fireåringen på dette i stedet: http://www.riksteatret.no/db/production.shtml?mac=production&id=5277889&det=1 Glimrende forslag, men er på andre siden av landet ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåfjellmor Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Antakelig vil nok 4-åringen si en god del til det... Men kan du ikke finne noe "barnslig" som bare h*n på 4 er interessert i, og så går dere på det? Ikke nødvendigvis kino, men noe annet? Forresten pleier det komme noen julefilmer litt nærmere jul, som har adgang for alle, i hvert fall i byene (repriser). Man skal vel egentlig være 5 år på 7-årsfilmer, og er h*n ikke 5, så er du nesten nødt til å forklare det. Det kan være fint for den eldste også å få gjøre noe alene som "stor" av og til? Jo da, og hvis jeg forklarer at det ikke er LOV for barnet å se filmen, så kan det være det godtas. Pappaen får finne på noe med minsten, så får eldstebarnet alenetid med mor på kino. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Greit å få erfaringer fra andre. Ser ut som den minste bør bli hjemme, spørs bare hva h*n sier til det! Enig i at minste bør bli hjemme. Vi så filmen her om dagen, og jeg ville ikke tatt med ungen min hvis han hadde vært 4. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.