Gå til innhold

Hvor kan jeg få makulert et brev?


Gjest brev som skal makuleres

Anbefalte innlegg

thanks that made my day complete :( Tror jeg tar natten nå...

Du ser vel den selv? Hva er galt med å klippe opp brevet uten å åpne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • Mary Poppins

    6

  • frosken

    5

  • laban

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83

Du ser vel den selv? Hva er galt med å klippe opp brevet uten å åpne det?

Da får man ikke så mye oppmerksomhet her. Tror også dette må være et tulleinnlegg. SÅ vanskelig er det ikke å klippe eller brenne opp et brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var bare det at jeg har hatt et bilde i mitt hode om å stappe hele konvolutten inn i en makuleringsmaskin. Det blir ikke helt det samme å gjøre noe annet. Bare en psykologisk greie tror jeg ;)

Man får kjøpt enkle makuleringsmaskiner til hjemmekontoret. Kanskje på steder som binders.

Det kan hende en venn av deg har en makuleringsmaskin på jobben, men jeg må innrømme at dersom en venn hadde spurt meg om makulering med den argumentasjonen du har gitt i denne tråden, hadde jeg nok lurt litt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man ikke så mye oppmerksomhet her. Tror også dette må være et tulleinnlegg. SÅ vanskelig er det ikke å klippe eller brenne opp et brev.

Jeg kan skjønne at det kan vært litt kinkig å brenne et brev siden hun bor i et studentbolig, men jeg kan ikke fatte hva som er problemet med å klippe opp brevet uåpnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er heldig, så får du ikke noe brev. Det er stadig innlegg her om folk som ikke får svar fra offentlige instanser.

Det går fint an å brenne så små ting som et brev, i kjøkkenvasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest you schmock

''Jeg venter på opplysninger fra en instans som jeg nå angrer veldig på at jeg ba om. jeg er bekymret for om opplysningene som jeg får vil gjøre ting lettere for meg, eller bare forvirre meg mer. Jeg har derfor bestemt meg for å kaste/makulere brevet.

Siden det er sensitivt informasjon så vil jeg helst makulere det, og se at det blir makulert. Hvor kan jeg få gjort det? Gjør de det på posten? og kan jeg selv få se på prosessen?''

Den siste setningen sier alt om deg. *haha*

Brenn det, eller tørk deg i rævva med det, og flush raskt ned, hvis du ikkje tåler fakta om deg sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det ligger noe mer bak her enn bare det praktiske du spør om. Du vil ha et klart bilde av at brevet blir ødelagt, så dette kommer ikke til å plage deg mer? Er du mye plaget med angst? Det kan hende at det er mer hjelp å få på psykiatriforumet. Vil disse tankene virkelig slutte å plage deg, så lenge disse opplysningene fins i det offentlige og du ikke har sett dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev til makulering

Man får kjøpt enkle makuleringsmaskiner til hjemmekontoret. Kanskje på steder som binders.

Det kan hende en venn av deg har en makuleringsmaskin på jobben, men jeg må innrømme at dersom en venn hadde spurt meg om makulering med den argumentasjonen du har gitt i denne tråden, hadde jeg nok lurt litt.....

Hva om en venn hadde avsluttet et arbeidsforhold (privat praksis) og hadde en del papirer hjemme med sensitivt innhold som h*n gjerne ville makulere. hadde du syntes det var greit å låne bort makuleringsmaskinen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev som skal makuleres

Hvis du er heldig, så får du ikke noe brev. Det er stadig innlegg her om folk som ikke får svar fra offentlige instanser.

Det går fint an å brenne så små ting som et brev, i kjøkkenvasken.

jeg bor på studentleilighet med følsomme brannvarslere, jeg er redd for å utløse brannalarmen om jeg begynner å brenne noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev som skal makuleres

''Jeg venter på opplysninger fra en instans som jeg nå angrer veldig på at jeg ba om. jeg er bekymret for om opplysningene som jeg får vil gjøre ting lettere for meg, eller bare forvirre meg mer. Jeg har derfor bestemt meg for å kaste/makulere brevet.

Siden det er sensitivt informasjon så vil jeg helst makulere det, og se at det blir makulert. Hvor kan jeg få gjort det? Gjør de det på posten? og kan jeg selv få se på prosessen?''

Den siste setningen sier alt om deg. *haha*

Brenn det, eller tørk deg i rævva med det, og flush raskt ned, hvis du ikkje tåler fakta om deg sjølv.

''

Brenn det, eller tørk deg i rævva med det, og flush raskt ned, hvis du ikkje tåler fakta om deg sjølv''

Godt mulig at jeg er i en hormonell fase nå siden jeg reagerer veldig sterkt på å lese det du skriver. Det håper jeg virkelig. Men jeg synes du er jævlig useriøst og utrolig usympatisk.

La os tenke oss at du ventet på et brev som skulle fortelle deg om du var bærer av en svært alvorlig sykdom, eller om du ville dø på en svært uverdig måte. Synes du virkelig sånt er noe å tørke seg i ræva med?

For ordens skyld, det er ikke det som er problematikken her men likevel... vis litt respekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev som skal makuleres

Jeg skjønner at det ligger noe mer bak her enn bare det praktiske du spør om. Du vil ha et klart bilde av at brevet blir ødelagt, så dette kommer ikke til å plage deg mer? Er du mye plaget med angst? Det kan hende at det er mer hjelp å få på psykiatriforumet. Vil disse tankene virkelig slutte å plage deg, så lenge disse opplysningene fins i det offentlige og du ikke har sett dem?

Så lenge jeg ikke får disse opplysningene er det helt greit for meg, om de ligger et annet sted (lagret). Grunnen til at jeg vil se at det enten brenner opp eller makuleres er at det er sentivt og at det ville vært tragisk dersom opplysningene skulle havne i andre hender enn mine før de ble makulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg bor på studentleilighet med følsomme brannvarslere, jeg er redd for å utløse brannalarmen om jeg begynner å brenne noe der.

Det er røyken de reagerer på, i så fall. Den kan du kontrollere med et lokk.

Piper det, så skylder du på adventslys. Ikke ta problemene på forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev som skal makuleres

Jeg kan skjønne at det kan vært litt kinkig å brenne et brev siden hun bor i et studentbolig, men jeg kan ikke fatte hva som er problemet med å klippe opp brevet uåpnet.

Hva om brevet er tykt med flere papirer da?, ikke så lett å dra saksa igjennom da.

Men hva om jeg skulle kvitte meg med flere private opplysninger om person jeg hadde jobbet som støttekontakt for. Hva hadde du foreslått da? skulle jeg klippe ett og ett ark , eller brenne alt i en kjele eller? Hva gjør folk i sånne situasjoner?

og nei, jeg har ingen erfaring med å makulere brev på denne måten fra før, sikkert derfor dette høres rart ut. har aldri brent brev i kjele eller sittet med saksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev som skal makuleres

Det er røyken de reagerer på, i så fall. Den kan du kontrollere med et lokk.

Piper det, så skylder du på adventslys. Ikke ta problemene på forskudd.

Kanskje ikke, men 6000 er ikke så kult å betale bare for å få brent bort brevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev som skal makuleres

Jeg hadde ikke klart å la være å åpne brevet. Sannheten er alltid best. Åpne det.

tja. Man må gjøre et regnestykke over hvor mye det vil koste en selv å få vite det. Sannheten kan være en stor belastning det også. Jeg har vurdert frem og tilbake og funnet ut at dette sannsynligvis vil skape mere problemer for meg enn det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke, men 6000 er ikke så kult å betale bare for å få brent bort brevet.

Det går også an å skrive "Retur - nektet mottatt" på baksiden, sette på et nytt frimerke (da er du 100% sikker), sette et kryss over (ditt) navn og adresse, skrive på returadr. dersom den mangler og legge det i postkassa. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev som skal makuleres

Det går også an å skrive "Retur - nektet mottatt" på baksiden, sette på et nytt frimerke (da er du 100% sikker), sette et kryss over (ditt) navn og adresse, skrive på returadr. dersom den mangler og legge det i postkassa. Enkelt og greit.

ok, kanskje en alternativ metode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Hva om en venn hadde avsluttet et arbeidsforhold (privat praksis) og hadde en del papirer hjemme med sensitivt innhold som h*n gjerne ville makulere. hadde du syntes det var greit å låne bort makuleringsmaskinen da?

Da jeg begynte i kontorbransjen for 40 år siden, hadde vi ikke makuleringsmaskin.

Sensitive papirer ble makulert for hånd, dvs revet i småbiter og kastet i søppelkassen, enkelt og greit.

Hvorfor skal tingene være så mye vanskeligere i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...