Gå til innhold

Hvor kan jeg få makulert et brev?


Gjest brev som skal makuleres

Anbefalte innlegg

Hva om brevet er tykt med flere papirer da?, ikke så lett å dra saksa igjennom da.

Men hva om jeg skulle kvitte meg med flere private opplysninger om person jeg hadde jobbet som støttekontakt for. Hva hadde du foreslått da? skulle jeg klippe ett og ett ark , eller brenne alt i en kjele eller? Hva gjør folk i sånne situasjoner?

og nei, jeg har ingen erfaring med å makulere brev på denne måten fra før, sikkert derfor dette høres rart ut. har aldri brent brev i kjele eller sittet med saksa.

''har aldri brent brev i kjele eller sittet med saksa.''

Jeg brenner stadig papirer (har peis, da) og eller river dem i biter. Men, uansett, sett fyr på brevet utendørs, da vel. I veikanten, i et skogholt, i et stort utendørs askebeger.

Hvis du hadde hatt en stort arkiv som skule makuleres, hadde jeg sett problemet. Ett eneste brev kan klippes eller brennes, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • Mary Poppins

    6

  • frosken

    5

  • laban

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hva om brevet er tykt med flere papirer da?, ikke så lett å dra saksa igjennom da.

Men hva om jeg skulle kvitte meg med flere private opplysninger om person jeg hadde jobbet som støttekontakt for. Hva hadde du foreslått da? skulle jeg klippe ett og ett ark , eller brenne alt i en kjele eller? Hva gjør folk i sånne situasjoner?

og nei, jeg har ingen erfaring med å makulere brev på denne måten fra før, sikkert derfor dette høres rart ut. har aldri brent brev i kjele eller sittet med saksa.

Hvis det gjaldt papirer vedr. en du hadde vært støttekontakt for, så hadde du kunnet henvende deg til arbeidsgiver - dvs. kommunen - og bedt om at de makulerte.

Det er litt vanskelig å ikke tenke at du på en eller annen litt merkelig måte krisemaksimerer noe det ikke er grunn til å krisemaksinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev som skal makuleres

Hvis det gjaldt papirer vedr. en du hadde vært støttekontakt for, så hadde du kunnet henvende deg til arbeidsgiver - dvs. kommunen - og bedt om at de makulerte.

Det er litt vanskelig å ikke tenke at du på en eller annen litt merkelig måte krisemaksimerer noe det ikke er grunn til å krisemaksinere.

''Det er litt vanskelig å ikke tenke at du på en eller annen litt merkelig måte krisemaksimerer noe det ikke er grunn til å krisemaksinere''

Det kommer vel helt an på forestillingene om hva det er i dette brevet. Hadde det ikke vært et brev som gjorde så mye emosjonelt med meg,så hadde jeg klippet det fra hverandre, evnt makulert det på en annen måte. Men dette brevet her gir meg så mye hetta at den eneste måte jeg kan klare å leve med å finne det i postkasa, er å se at det forsvinner uten at jeg trenger å åpne det. Derfor hadde det vært veldig greit om det bare gikk an å få makulert det på feks postkontoret. Jeg funderer også på å bare kaste det når jeg finner det i postkassa, men er samtidig litt redd for det, siden det er sensitivt materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

''Det er litt vanskelig å ikke tenke at du på en eller annen litt merkelig måte krisemaksimerer noe det ikke er grunn til å krisemaksinere''

Det kommer vel helt an på forestillingene om hva det er i dette brevet. Hadde det ikke vært et brev som gjorde så mye emosjonelt med meg,så hadde jeg klippet det fra hverandre, evnt makulert det på en annen måte. Men dette brevet her gir meg så mye hetta at den eneste måte jeg kan klare å leve med å finne det i postkasa, er å se at det forsvinner uten at jeg trenger å åpne det. Derfor hadde det vært veldig greit om det bare gikk an å få makulert det på feks postkontoret. Jeg funderer også på å bare kaste det når jeg finner det i postkassa, men er samtidig litt redd for det, siden det er sensitivt materiale.

Jeg har makuleringsmaskin, du kan sende brevet til meg, og jeg skal makulere det for deg, ulest.

Her i kommunen har vi Servicetorget, der kan en få utført slike oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er litt vanskelig å ikke tenke at du på en eller annen litt merkelig måte krisemaksimerer noe det ikke er grunn til å krisemaksinere''

Det kommer vel helt an på forestillingene om hva det er i dette brevet. Hadde det ikke vært et brev som gjorde så mye emosjonelt med meg,så hadde jeg klippet det fra hverandre, evnt makulert det på en annen måte. Men dette brevet her gir meg så mye hetta at den eneste måte jeg kan klare å leve med å finne det i postkasa, er å se at det forsvinner uten at jeg trenger å åpne det. Derfor hadde det vært veldig greit om det bare gikk an å få makulert det på feks postkontoret. Jeg funderer også på å bare kaste det når jeg finner det i postkassa, men er samtidig litt redd for det, siden det er sensitivt materiale.

I såfall synes jeg du skal gå på posthuset og spørre om de kan makulere det, og ikke tenke mer på det.

Hvis du går i behandling, så ville jeg tatt opp reaksjonene dine på dette mulige brevet med behandler. Det oppleves som litt merkelig å lese tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev som skal makuleres

Jeg har makuleringsmaskin, du kan sende brevet til meg, og jeg skal makulere det for deg, ulest.

Her i kommunen har vi Servicetorget, der kan en få utført slike oppgaver.

Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brev som skal makuleres

Klipp det hele i så små biter som overhodet mulig da, uten å åpne konvolutten. Det er jo akkurat det samme som å stappe det i en makuleringsmaskin.

Dette handler nok mer om psykologi enn egentlig makulering. Hadde dette vært et annet brev hadde jeg nok gjort som du sa, event forsøkt andre måter å makulere det på. Men dette brevet som jeg får er tett knyttet opp mot et traume jeg har slitt med og jeg er alvorlig bekymret for hvordan dette vil påvirke meg bare å finne det i postkassa. Min tanke er bare å kvitte meg med det omgående, helst gjennom en makuleringsmaskin, eller noe annet hvor det blir raskt borte. Vet ikke hvordan det vil være for meg å sitte der og klippe istykker dette brevet hvor jeg vil se biter av hva som står der.

jeg får ellers aldri angstanfall eller panikkanfall, men dette her er jeg redd for vil utløse noe sånt, for ikke å snakke om hva opplysningene vil gjøre med meg.

normalt sett er jeg ikke redd for å åpne postkassa, men dette har gjort noe med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler nok mer om psykologi enn egentlig makulering. Hadde dette vært et annet brev hadde jeg nok gjort som du sa, event forsøkt andre måter å makulere det på. Men dette brevet som jeg får er tett knyttet opp mot et traume jeg har slitt med og jeg er alvorlig bekymret for hvordan dette vil påvirke meg bare å finne det i postkassa. Min tanke er bare å kvitte meg med det omgående, helst gjennom en makuleringsmaskin, eller noe annet hvor det blir raskt borte. Vet ikke hvordan det vil være for meg å sitte der og klippe istykker dette brevet hvor jeg vil se biter av hva som står der.

jeg får ellers aldri angstanfall eller panikkanfall, men dette her er jeg redd for vil utløse noe sånt, for ikke å snakke om hva opplysningene vil gjøre med meg.

normalt sett er jeg ikke redd for å åpne postkassa, men dette har gjort noe med meg.

Det er mye "hva om" i denne tråden din. "Hva om røykvarsleren utløses av brenning i kjele?", "Hva om det er så mange ark at jeg ikke kan klippe igjennom konvolutten?", "Hva om jeg får angstanfall?".

Ja, hva om? Det er ikke farlig. Ingen av disse eventuelle konsekvensene er farlige. Bare litt ubehagelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev som skal makuleres

Det er mye "hva om" i denne tråden din. "Hva om røykvarsleren utløses av brenning i kjele?", "Hva om det er så mange ark at jeg ikke kan klippe igjennom konvolutten?", "Hva om jeg får angstanfall?".

Ja, hva om? Det er ikke farlig. Ingen av disse eventuelle konsekvensene er farlige. Bare litt ubehagelige.

Ja vi kan gjerne bytte hvis du vil det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi kan gjerne bytte hvis du vil det...

Har vi en "hvem har det verst?" konkurranse nå? ;)

Jeg har ofte angstanfall i forbindelse med flashbacks og mareritt. Og tro meg - det er IKKE farlig. Det bare føles slik. Det er kun ubehagelig og det går over. En dårlig dag går også over, selv om det kanskje først blir en dårlig uke.

Du krisemaksimerer dette optimalt og jeg undrer hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden og kommet frem til konklusjonen at enten så er dette et tulleinnlegg, eller så er du veldig vanskelig person ;-)

Jeg ser ikke helt poenget med slike svar. Det er mange mennesker i verden, og det er umulig for oss å sette oss inn i tankegangen til alle sammen. Så dropp slike innlegg i fremtiden, er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om en venn hadde avsluttet et arbeidsforhold (privat praksis) og hadde en del papirer hjemme med sensitivt innhold som h*n gjerne ville makulere. hadde du syntes det var greit å låne bort makuleringsmaskinen da?

Ja.

Men nå har ikke vi makuleringsmaskin tilgjengelig ffor alle på jobben - det som skal makuleres legges i containere med lås på, og samles inn og destrueres sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''har aldri brent brev i kjele eller sittet med saksa.''

Jeg brenner stadig papirer (har peis, da) og eller river dem i biter. Men, uansett, sett fyr på brevet utendørs, da vel. I veikanten, i et skogholt, i et stort utendørs askebeger.

Hvis du hadde hatt en stort arkiv som skule makuleres, hadde jeg sett problemet. Ett eneste brev kan klippes eller brennes, enkelt og greit.

Ja, det trengst verken terraasse eller hage for å brenne ett enslig brev. Og nå er det vått ute også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg bor på studentleilighet med følsomme brannvarslere, jeg er redd for å utløse brannalarmen om jeg begynner å brenne noe der.

Klipp det opp først, da, og brenn en liten bit før du brenner en ny en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev som skal makuleres

Har vi en "hvem har det verst?" konkurranse nå? ;)

Jeg har ofte angstanfall i forbindelse med flashbacks og mareritt. Og tro meg - det er IKKE farlig. Det bare føles slik. Det er kun ubehagelig og det går over. En dårlig dag går også over, selv om det kanskje først blir en dårlig uke.

Du krisemaksimerer dette optimalt og jeg undrer hvorfor?

""Du krisemaksimerer dette optimalt og jeg undrer hvorfor?""

Kanskje fordi vi har forskjellig utgangspunkt?

Og hvis jeg virkelig krisemaksimerer dette her, hvorfor har dette blitt en slik tråd? Hvorfor gidder folk da å engasjere seg? Alt jeg ønsker er bare å få makulert brevet på raskt mulig effektivt måte, så jeg kan gå videre med livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev som skal makuleres

Hvis det gjaldt papirer vedr. en du hadde vært støttekontakt for, så hadde du kunnet henvende deg til arbeidsgiver - dvs. kommunen - og bedt om at de makulerte.

Det er litt vanskelig å ikke tenke at du på en eller annen litt merkelig måte krisemaksimerer noe det ikke er grunn til å krisemaksinere.

''Det er litt vanskelig å ikke tenke at du på en eller annen litt merkelig måte krisemaksimerer noe det ikke er grunn til å krisemaksinere''

hvis det du sier her er sant hadde det vært en svært gledelig nyhet for min del. At det å få dette brevet ikke gjorde noe som helst med meg hadde vært fantastisk. Det er ikke det jeg har tenkt til å bruke julen min på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er litt vanskelig å ikke tenke at du på en eller annen litt merkelig måte krisemaksimerer noe det ikke er grunn til å krisemaksinere''

hvis det du sier her er sant hadde det vært en svært gledelig nyhet for min del. At det å få dette brevet ikke gjorde noe som helst med meg hadde vært fantastisk. Det er ikke det jeg har tenkt til å bruke julen min på.

Du har valgmuligheter her. Du kan velge å lage drama ut av makulering av en konvolutt, eller du kan la det være. Du har vel bestemt deg for å ikke åpne brevet, og da handler resten bare om å ha en saks tilgjengelig og så klippe brevet opp i små biter og kaste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brev som skal makuleres

Jeg har makuleringsmaskin, du kan sende brevet til meg, og jeg skal makulere det for deg, ulest.

Her i kommunen har vi Servicetorget, der kan en få utført slike oppgaver.

Vet du om det er noen slike steder som er åpne for folk i oslo også? Om jeg bare kunne ta med meg brevet ditt og få det gjort, ja da er problemet løst for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

""Du krisemaksimerer dette optimalt og jeg undrer hvorfor?""

Kanskje fordi vi har forskjellig utgangspunkt?

Og hvis jeg virkelig krisemaksimerer dette her, hvorfor har dette blitt en slik tråd? Hvorfor gidder folk da å engasjere seg? Alt jeg ønsker er bare å få makulert brevet på raskt mulig effektivt måte, så jeg kan gå videre med livet mitt.

''Alt jeg ønsker er bare å få makulert brevet på raskt mulig effektivt måte, så jeg kan gå videre med livet mitt.''

Og du har fått mange svar, men du "sørger for" å finne noe galt med dem alle. Grip forslagene med begge hender og få brevet makulert uten nøling - det er ikke vanskelig, det er ikke mye jobb, og det kreves ikke mye utstyr!

Du kan klare det, og du kommer til å klare det! :-)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

""Du krisemaksimerer dette optimalt og jeg undrer hvorfor?""

Kanskje fordi vi har forskjellig utgangspunkt?

Og hvis jeg virkelig krisemaksimerer dette her, hvorfor har dette blitt en slik tråd? Hvorfor gidder folk da å engasjere seg? Alt jeg ønsker er bare å få makulert brevet på raskt mulig effektivt måte, så jeg kan gå videre med livet mitt.

''Og hvis jeg virkelig krisemaksimerer dette her, hvorfor har dette blitt en slik tråd? Hvorfor gidder folk da å engasjere seg?''

Betyr dette at du tror at folk synes din reaksjon er rimelig, og at du tror det er derfor de velger å svare deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...