Gå til innhold

Hvor lenge amme?

Gjest uffffffffffffffffffffffffffmor

Anbefalte innlegg

Gjest uffffffffffffffffffffffffffmor

Hører de på jobben snakke om noen de kjenner som ammer sin sønn på 2 år og syns det grenser til incest! Hallo, i Europa anbefaler de faktisk amming til 2 år.

Selv syntes jeg før jeg fikk barn at 1 år var mer enn nok.... men nå ser jeg at det er lettere sagt enn gjort å slutte. Nå er ungen min 1 1/2 år og er fortsatt glad i pupp. Det er faktisk bare nå siste uken hun har sluttet å måtte ha pupp før hun skal legge seg,

men våkner grytidlig om morgenen 4-6 tiden og vil ha pupp...

og jeg som er så trøtt orker ikke protestere, for hun sovner igjen med en gang om hun får. ellers på dagen klarer hun seg godt uten pupp, men det hender seg hun plutselig får lyst på pupp og prøver dra vekk genseren min og sier PUPP!!! heldigvis karer jeg å distrahere henne så hun tenker på andre ting da... ofte er hun bare sulten eller tørst.

Tror dere jeg klarer avvenne henne snart? Jeg har som mål å slutte før hun fyller to år.

Jeg tør ikke si til folk at jeg ammer henne fortsatt, føler det er litt holdninger der ute at man bør slutte når ungen er litt over året, men ikke senere...

Jeg er litt smålei av å amme da, det er jo koselig og fin måte å trøste henne -. men nattamming vurde vel jeg ha slutta med for leeeenge siden...

hjelper ikke gi henne tåteflaske eller smokk heller når hun våkner i denne tiden, hun kan skrike leeeenge og jeg som skal på jobb tidlig orker rett og slett ikke protestere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må være stolt av deg selv, og bare fortsette så lenge det er koselig for deg og barnet ditt! Jeg ammet i to år, og gjett om jeg fikk høre det av de andre på jobb! Det ufyslig, heslig, incest og jeg vet ikke hva. Men de er alle godt oppi 50-åra og den gangen var det jo "9 mnd i mage og 9 mnd ved brystet". Jeg er stolt over min innsats og tenker på alle fordelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ammer så lenge du føler det naturlig og dere begge koser dere med det. Og så gir du blaffen i hva andre måtte mene om den saken. Noen er veldig flinke til å bry seg men dette er det faktisk bare du som bestemmer.

Min venninne ammet barna veldig lenge, den ene var godt over tre år før han sluttet. Hun fikk nok høre det hun også, men tror hun var flink til å gi blaffen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''hjelper ikke gi henne tåteflaske eller smokk heller når hun våkner i denne tiden, hun kan skrike leeeenge og jeg som skal på jobb tidlig orker rett og slett ikke protestere.''

Men èn gang er du nødt til å nekte;)

Jeg synes det er flott at du har ammet så lenge, og det er trist å høre at folk er negative til flotte mødre...

Men du vet, at det kommer til å bli hyling når du sier nei, så da anbefaler jeg at du ligger på et annet rom, så far gir henne vann elle smokk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''hjelper ikke gi henne tåteflaske eller smokk heller når hun våkner i denne tiden, hun kan skrike leeeenge og jeg som skal på jobb tidlig orker rett og slett ikke protestere.''

Men èn gang er du nødt til å nekte;)

Jeg synes det er flott at du har ammet så lenge, og det er trist å høre at folk er negative til flotte mødre...

Men du vet, at det kommer til å bli hyling når du sier nei, så da anbefaler jeg at du ligger på et annet rom, så far gir henne vann elle smokk!

''Men èn gang er du nødt til å nekte;)''

Det er de færreste som fremdeles vil ha pupp når de blir tenåringer.

Minsten min nattavvendte seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Det er de færreste som fremdeles vil ha pupp når de blir tenåringer.''

Ja, det får en håpe. I hvertfall sin mors.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Noen mennesker ammer barn til de over ti år. Og det er dokumentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, det får en håpe. I hvertfall sin mors.

Har du ikke sett serien fra BBC, om mødre som ammer til barna er over ti år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Am så lenge både du og frøkna vil, så enkelt er det.

Og ikke bry deg om negative kommentarer! Dette er en sak mellom deg og frøkna, ikke noe andre har noe med. Du trenger jo ikke akkurat rope høyt at du fremdeles ammer heller, om folk rundt deg reagerer på det.

Jeg ammet minsten betraktelig lenger enn to år, og nattammet lenge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker ammer barn til de over ti år. Og det er dokumentert.

De færreste, som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aimabel

Jeg ser ikke noe poeng i å stresse med å slutte fordi andre mener du bør. Hvis dere trives med det så fortsett! Personlig så synes jeg det er naturlig å amme de større barna på mer privat sted. Jeg ammet min om kvelden til han ble 14 måneder og da var han ikke så intressert lenger. Men hadde det vært opp til meg kunne vi fortsatt en stund til. Når det gjelder den morgenammingen så tror jeg du ville kunne fått sove lenger om morgenen hvis du vendte henne til å drøye ammingen til 7. Slitsomt en periode men så blir det bedre å få uavbrutt søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstejenta fikk pupp til hun var 15 mnd gammel og da slutta jeg fordi alle andre syntes det var "ekkelt" at jeg amma så lenge...

Min andre datter fikk pupp til hun var 16-17 mnd og da kjente jeg også et visst press på å slutte...

Når tredje datter kom bestemte jeg meg for å bestemme dette selv, for nå var jeg endelig "voksen" ;-) Hun ble ammet til hun fylte to år. Da kjentes det naturlig å stoppe :) Fra ettårsalder amma jeg aldri "offentlig" mer, men hun fikk pupp noen ganger pr dag til rundt 1 1/2 års alder. Deretter fikk hun kun morgen og kveld, for så å kun få morgenpupp fram til to år. Er stolt av at jeg sto i mot presset og gjorde det som føltes riktig for oss.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg kan synes det virker litt rart å amme en toåring, men når man selv gjør det med sin egen unge, så føles det bare helt naturlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sett serien fra BBC, om mødre som ammer til barna er over ti år?

Det er vel nettopp derfor det har blitt laget en serie om det? Fordi det hører med til ekstreme sjeldenheter ;) Det er som regel veldig lett å slutte med pupp når ungen blir så stor at andre ting er mer interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Eldstejenta fikk pupp til hun var 15 mnd gammel og da slutta jeg fordi alle andre syntes det var "ekkelt" at jeg amma så lenge...

Min andre datter fikk pupp til hun var 16-17 mnd og da kjente jeg også et visst press på å slutte...

Når tredje datter kom bestemte jeg meg for å bestemme dette selv, for nå var jeg endelig "voksen" ;-) Hun ble ammet til hun fylte to år. Da kjentes det naturlig å stoppe :) Fra ettårsalder amma jeg aldri "offentlig" mer, men hun fikk pupp noen ganger pr dag til rundt 1 1/2 års alder. Deretter fikk hun kun morgen og kveld, for så å kun få morgenpupp fram til to år. Er stolt av at jeg sto i mot presset og gjorde det som føltes riktig for oss.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg kan synes det virker litt rart å amme en toåring, men når man selv gjør det med sin egen unge, så føles det bare helt naturlig :)

Du er et forbilde for alle unge mødre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...