Gå til innhold

Hvor lenge amme?

Gjest uffffffffffffffffffffffffffmor

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Det er isåfall et råd du selv bør følge:-) Du kan neppe ha fått med deg hva Elextra skrev:-)

Skjønner ikke hva du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldstejenta fikk pupp til hun var 15 mnd gammel og da slutta jeg fordi alle andre syntes det var "ekkelt" at jeg amma så lenge...

Min andre datter fikk pupp til hun var 16-17 mnd og da kjente jeg også et visst press på å slutte...

Når tredje datter kom bestemte jeg meg for å bestemme dette selv, for nå var jeg endelig "voksen" ;-) Hun ble ammet til hun fylte to år. Da kjentes det naturlig å stoppe :) Fra ettårsalder amma jeg aldri "offentlig" mer, men hun fikk pupp noen ganger pr dag til rundt 1 1/2 års alder. Deretter fikk hun kun morgen og kveld, for så å kun få morgenpupp fram til to år. Er stolt av at jeg sto i mot presset og gjorde det som føltes riktig for oss.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg kan synes det virker litt rart å amme en toåring, men når man selv gjør det med sin egen unge, så føles det bare helt naturlig :)

''Jeg skal ærlig innrømme at jeg kan synes det virker litt rart å amme en toåring, men når man selv gjør det med sin egen unge, så føles det bare helt naturlig :)''

Ja, det er jeg enig i.

Husker jeg tenkte på dette, at man synes ens egne 'vaner' er det naturligste, da jeg så når de ulike mødrene i barselgruppa mi sluttet å amme. En sluttet da babyen var ca 7-8 mnd gammel. Hun kommenterte at hun syntes det var rart å se to av oss andre fortsatt amme 10-11 mnd gamle babyer.

Den andre moren nevnt ovenfor sluttet å amme da babyen var ca 12 mnd, og hun ble nesten bestyrtet over tanken på at jeg fortsatt ammet noen mnd senere...;-)

Selv sluttet jeg da jr var 17 mnd gammel i forbindelse med at jeg skulle reise utenlands med jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstejenta fikk pupp til hun var 15 mnd gammel og da slutta jeg fordi alle andre syntes det var "ekkelt" at jeg amma så lenge...

Min andre datter fikk pupp til hun var 16-17 mnd og da kjente jeg også et visst press på å slutte...

Når tredje datter kom bestemte jeg meg for å bestemme dette selv, for nå var jeg endelig "voksen" ;-) Hun ble ammet til hun fylte to år. Da kjentes det naturlig å stoppe :) Fra ettårsalder amma jeg aldri "offentlig" mer, men hun fikk pupp noen ganger pr dag til rundt 1 1/2 års alder. Deretter fikk hun kun morgen og kveld, for så å kun få morgenpupp fram til to år. Er stolt av at jeg sto i mot presset og gjorde det som føltes riktig for oss.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg kan synes det virker litt rart å amme en toåring, men når man selv gjør det med sin egen unge, så føles det bare helt naturlig :)

''Jeg skal ærlig innrømme at jeg kan synes det virker litt rart å amme en toåring, men når man selv gjør det med sin egen unge, så føles det bare helt naturlig :)''

Jepp. Det er ikke som å plutselig legge en toåring til puppen - men har jo gjort det hver dag hele barnets liv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg enig i.

Husker jeg tenkte på dette, at man synes ens egne 'vaner' er det naturligste, da jeg så når de ulike mødrene i barselgruppa mi sluttet å amme. En sluttet da babyen var ca 7-8 mnd gammel. Hun kommenterte at hun syntes det var rart å se to av oss andre fortsatt amme 10-11 mnd gamle babyer.

Den andre moren nevnt ovenfor sluttet å amme da babyen var ca 12 mnd, og hun ble nesten bestyrtet over tanken på at jeg fortsatt ammet noen mnd senere...;-)

Selv sluttet jeg da jr var 17 mnd gammel i forbindelse med at jeg skulle reise utenlands med jobben.

Ja, det er så rart med det der....Greit å tenke over slike ting før man kritiserer andre for å gjøre ting annerledes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det er ikke som å plutselig legge en toåring til puppen - men har jo gjort det hver dag hele barnets liv....

Ja, ikke sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er så rart med det der....Greit å tenke over slike ting før man kritiserer andre for å gjøre ting annerledes ;)

Jeg har tenkt litt på akkurat det der i det siste, Lillevill har slutta nemlig. Av seg selv, for noen få uker siden. Andre treåringer er _mye_ større enn henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt:-) Man trenger ikke alltid ha erfart noe selv for å ha en viss forståelse for andres situasjon:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ikke bry deg om hva andre sier i allefall :) De fleste ammer store barn i senga morgen og/eller kveld, så ingen har vel noe med det. Jeg tror de færreste sitter på kafè ;)

Jeg ammet den yngste til hun var 1 år og 10 mnd. Det var kun de som spurte om jeg fremdeles ammer som fikk vite det, og noen reagerte med litt forbauselse. Det brydde jeg meg fint lite om :)

Min mor ville gjerne se når hun fikk pupp, for hun syntes det var et veldig komisk syn som fikk fram smilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på akkurat det der i det siste, Lillevill har slutta nemlig. Av seg selv, for noen få uker siden. Andre treåringer er _mye_ større enn henne....

Hehe ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre her sier - ikke bry deg om når andre mener du skal slutte.

Men nattamming fremdeles bør du kanskje prøve å slutte med, for din egen skyld, selv om jeg vet veldig godt at det er vanskelig. Jeg nattammet lenge, men har faktisk fortrengt hvor lenge det var.

Jeg ammet mine barn hhv til de var 14 mnd, 17 mnd og 20 mnd. Med den første sluttet jeg fordi jeg trodde det var på tide, at han var blitt så stor. Og så angret jeg en tid seinere når jeg så at andre ammet barn på min sønns alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la andre bestemme hvor lenge du skal amme. Det er sikkert noen som synes det er ekkelt, men det er mange som synes det er flott også.

Selv ammet jeg mine til de var nesten 2 og nesten 3 år. Jeg fikk ingen negative bemerkninger til det, men jeg er kanskje heldig med min omgangskrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trådstarter

Som andre her sier - ikke bry deg om når andre mener du skal slutte.

Men nattamming fremdeles bør du kanskje prøve å slutte med, for din egen skyld, selv om jeg vet veldig godt at det er vanskelig. Jeg nattammet lenge, men har faktisk fortrengt hvor lenge det var.

Jeg ammet mine barn hhv til de var 14 mnd, 17 mnd og 20 mnd. Med den første sluttet jeg fordi jeg trodde det var på tide, at han var blitt så stor. Og så angret jeg en tid seinere når jeg så at andre ammet barn på min sønns alder.

Ser ut til at ting bedrer seg nå...

første steg var jo å få henne til å sovne uten pupp og det gjorde hun av seg selv, nå har hun klart å sovne uten å få pupp først i snart tre uker.

Og vi var ute på byen lørdag, jeg drakk...

hun våknet selvsagt og ville ha pupp, først i 2-tiden, så i sjutiden,

men jeg stod på mitt, litt gråting ble det, men ikke så gale som jeg hadde fryktet.

Hun klarte seg :D

Nå i natt ga jeg henne litt.. men

jeg ser at det går bedre og bedre, så jeg tror nok vi skal klare dette. Nå er det juleferie også, så om det blir en del grining om natta slipper jeg å tenke på at vi skal tidlig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at ting bedrer seg nå...

første steg var jo å få henne til å sovne uten pupp og det gjorde hun av seg selv, nå har hun klart å sovne uten å få pupp først i snart tre uker.

Og vi var ute på byen lørdag, jeg drakk...

hun våknet selvsagt og ville ha pupp, først i 2-tiden, så i sjutiden,

men jeg stod på mitt, litt gråting ble det, men ikke så gale som jeg hadde fryktet.

Hun klarte seg :D

Nå i natt ga jeg henne litt.. men

jeg ser at det går bedre og bedre, så jeg tror nok vi skal klare dette. Nå er det juleferie også, så om det blir en del grining om natta slipper jeg å tenke på at vi skal tidlig opp.

Så fint at det går bedre for dere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...