Gå til innhold

Håper noen kan hjelpe - gulper mye!


Gjest Engstelig nå

Anbefalte innlegg

Gjest Engstelig nå

Hei

Jeg har en gutt på 2 uker. Han har virket fornøyd hele tiden. I begynnelsen gulpet han mye, og jeg prøvde derfor at han ikke fikk mat så altfor lenge om gangen. Dette gikk bra, men jeg er redd at han likevel suger for kort tid. Han suger i maks 3-7 minutt (bare på en pupp). Ofte sovner han da, eller så føler jeg at han må opp og rape litt. Har også problem med at han er treg å rape. Så ofte blir det bare med den ene gangen at han suger før han virker mett. Så sover han, men nå har han igjen bynt å gulpe. ofte veldig mye. Det praktisk talt renner ut av munnen hans - av og til spruter!

Det begynner å skremme meg litt, for han virker litt slapp også.

Er dette normalt, eller? Det går fra 1-3 timer mellom hver gang han spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Engstelig nå. Du sier ikke noe om hvor mye gutten din har lagt på seg. Om du har mye melk og han suger effektivt, kan 3-7 minutter være nok for ham, men for lite for en annen. Det kommer ann på hva vektøkninhen blir. Det er ikke uvanlig at spedbarn gulper, men i enkelte tilfeller kan det være symptom på sykdom. Du bør derfor snakke med helsesøster som også kan se på ham og får mer detaljert informasjon fra deg. Det er viktig at du følger opp det du føler, og du sier at du er engstelig og at han er litt slapp. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...