Gå til innhold

Kjøpe julegave til lærer?

Gjest usikker på om vi skal kjøpe

Anbefalte innlegg

Vi har pleid å gi lærer en julegave og sommergave når vi har vært fornøyd med læreren. Datteren vår fikk en ny lærer i høst. Vi har vært sånn passe fornøyd med den nye læreren. Det som har irritert meg med denne læreren er at hun ikke alltid svarer på mailer. Jeg skrev en mail i forrige uke som jeg enda ikke har fått noe svar på. Jeg har sagt til dattera vår at vi kjøper ikke gave om læreren ikke svarer på den mailen. Vår datter er enig.

Pleier dere å kjøpe gave til alle lærere, bare til de dere er fornøyd med eller kjøper dere ikke i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• trollemor;o)

14

• Kaka11365381158

7

• puttelulle

6

Om læreren får noe er det en oppmerksomhet på sommeravslutningen fra FAU. Ikke noe fra hver enkelt elev, ikke som jeg vet i alle fall. Vi har i alle fall ikke gitt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om læreren får noe er det en oppmerksomhet på sommeravslutningen fra FAU. Ikke noe fra hver enkelt elev, ikke som jeg vet i alle fall. Vi har i alle fall ikke gitt noe.

Lærerne her får også gave av FAU men noen barn gir også egne gaver fra seg og foreldrene. Det har vært vanlig i dattera vår sin klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har sagt til dattera vår at vi kjøper ikke gave om læreren ikke svarer på den mailen. Vår datter er enig. ''

Lite smart å engasjere datteren din i dette spørsmålet.

Synes vi foresatte skal passe oss for å snakke negativt om lærere og skolen når barna hører på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har sagt til dattera vår at vi kjøper ikke gave om læreren ikke svarer på den mailen. Vår datter er enig. ''

Synes vi foresatte skal passe oss for å snakke negativt om lærere og skolen når barna hører på.

Ettersom det ble snakk om om vi skulle kjøpe gave til læreren eller ikke så ble det også naturlig og ærlig å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir dere virkelig private gaver til lærerne, og i tillegg etter som dere liker dem eller ikke (om de svarer på mail eller ikke)??? Har jeg aldri hørt om... Læreren her får en gave fra elever/foreldre via klassekontaktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir dere virkelig private gaver til lærerne, og i tillegg etter som dere liker dem eller ikke (om de svarer på mail eller ikke)??? Har jeg aldri hørt om... Læreren her får en gave fra elever/foreldre via klassekontaktene.

Ja noen av oss gi perosnlige gaver i tillegg. Vi synes det er mye mere koselig å gi en liten privat gave med ros på kortet enn desse fellesgavene som alle får. Jeg mener de flinke lærerne virkelig fortjener å få ekstra gaver. Det er et hav av forksjell på lærere. Noen er bare så flinke og samvittighetsfulle mens andre gjør minst mulig og er der bare for å få lønna si. Jeg synes det er viktig at vi som foreldre viser at vi verdsetter de som er flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig sagt det til datteren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig sagt det til datteren din?

Ja hun spurte jo om vi skulle kjøpe gave til læreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen av oss gi perosnlige gaver i tillegg. Vi synes det er mye mere koselig å gi en liten privat gave med ros på kortet enn desse fellesgavene som alle får. Jeg mener de flinke lærerne virkelig fortjener å få ekstra gaver. Det er et hav av forksjell på lærere. Noen er bare så flinke og samvittighetsfulle mens andre gjør minst mulig og er der bare for å få lønna si. Jeg synes det er viktig at vi som foreldre viser at vi verdsetter de som er flinke.

Gir dere gaver til snille barn også da eller, men de mindre snille ikke får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt annerledes det da. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du?

En bør forvente at en lærer gjør jobben sin ordentlig og viser samarbeidsvilje. De er voksne mennesker tross alt. Når de sluntrer unna jobben sin og ikke tar elevene på alvor så fortjener de da for søren meg ikke noe gave heller. Slike lærere burde jo egentlig blitt sparka men i det offentlige så skal jo det ekstremt mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets er det ikke vanlig at foreldre kjøper gaver til lærere. Derimot hender det at unger selv tar initiativ til å lage noe eller gi en liten ting de selv kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Lite smart å engasjere datteren din i dette spørsmålet.''

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Gir dere gaver til snille barn også da eller, men de mindre snille ikke får?

''

Julenissen har differensiert mellom barn på denne måten i alle år. Hva er det som er så galt med det?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hva de andre har svart her, men du verden.... Involverte du virkelig datteren din i dette her? Greit nok at du ikke er fornøyd med læreren, men du viser selvsagt ikke dette overfor din datter?? Det er ikke mye som kan virke mer "ødeleggende" for et klassemiljø enn elever som, med støtte i foreldrene, viser misnøye mot en lærer.... Jeg skulle ønske alle foreldre var så oppegående at de skjønte at det ikke er alt barn bør involveres i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg er også enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...