puttelulle Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Nå har jeg ikke lest hva de andre har svart her, men du verden.... Involverte du virkelig datteren din i dette her? Greit nok at du ikke er fornøyd med læreren, men du viser selvsagt ikke dette overfor din datter?? Det er ikke mye som kan virke mer "ødeleggende" for et klassemiljø enn elever som, med støtte i foreldrene, viser misnøye mot en lærer.... Jeg skulle ønske alle foreldre var så oppegående at de skjønte at det ikke er alt barn bør involveres i. Jeg er så enig, så enig:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usikker på om vi skal kjøpe Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg er så enig, så enig:-) )) Jeg ville sikkert vært helt enig jeg også for et år siden. Men når man først står oppi frustrasjonene selv så er det ikke så enkelt lenger. Vi har alltid vært så fornøyd med både barnehage og skole. Gitt masse ros og jeg har rett og slett irritert meg over foreldre som har klaget. Nå forstår jeg hva det vil si å bli oppgitt og hvor fort barna kan oppdage det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Privat gave til lærer... virker litt korrupt, synes jeg. Bedre å gjøre det felles med hele klassen. Korrupt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg har noen få ganger gitt gaver til lærere. Det har ikke vært til jul, men fordi lærerne hadde gjort en ekstrainnsats i forhold til mitt barn (i forbindelse med en helt spesiell situasjon) og jeg følte for å takke dem spesielt for det. Det må da være greit med en felles gave fra klassen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 ''Jeg har sagt til dattera vår at vi kjøper ikke gave om læreren ikke svarer på den mailen. Vår datter er enig.'' Lar du virkelig din datter få innsikt i dine negative tanker om denne læreren? Jeg synes det er viktig å holde barn unna sånne voksenting, spesielt i forhold til lærere som barna tross alt skal forholde seg til. Viser du null respekt for læreren på denne måten må du regne med at datteren din også etter hvert vil miste respekten og henge seg opp i det som er negativt. Men til hovedspørsmålet, jeg synes det er underlig å skulle gi julegave til en lærer. Da ville jeg heller sendt en stor eske med konfekt, kake eller blomst til lærerværelset med takk for et godt samarbeid. I allefall ikke belønne læreren med julegave hvis vedkommende passerer et nåløye jeg har satt opp. Mistenker egentlig at dette er et tulleinnlegg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 ''Julenissen har differensiert mellom barn på denne måten i alle år. Hva er det som er så galt med det? '' Jeg har ikke helt inntrykk av at julenissen opererer etter dette prinsippet, virker som han praktiserer svært vidtrekkende amnesti rett før julaften hvert eneste år. Alternativt at han sliter med hukommelsen... Julenissen ser kun etter det som er positivt og orker ikke bry seg med små bagateller som kan virke negativt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usikker på om vi skal kjøpe Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 ''Jeg har sagt til dattera vår at vi kjøper ikke gave om læreren ikke svarer på den mailen. Vår datter er enig.'' Lar du virkelig din datter få innsikt i dine negative tanker om denne læreren? Jeg synes det er viktig å holde barn unna sånne voksenting, spesielt i forhold til lærere som barna tross alt skal forholde seg til. Viser du null respekt for læreren på denne måten må du regne med at datteren din også etter hvert vil miste respekten og henge seg opp i det som er negativt. Men til hovedspørsmålet, jeg synes det er underlig å skulle gi julegave til en lærer. Da ville jeg heller sendt en stor eske med konfekt, kake eller blomst til lærerværelset med takk for et godt samarbeid. I allefall ikke belønne læreren med julegave hvis vedkommende passerer et nåløye jeg har satt opp. Mistenker egentlig at dette er et tulleinnlegg.... Det var sikkert dumt å være ærlig men i en stresset hverdag så er det også fort gjort. Min datter forventer at jeg skal hjelpe henne å ordne opp i problemene. Men hva gjør man da når læreren ikke svarer på hverken telefon eller mail? Jeg har forklart dattera mi at det er ikke så enkelt for meg å hjelpe henne når det er såpass vanskelig å få kontakt med henne. Det er veldig irriterende også når man selv også har en stressende hverdag, krevende jobb hvor kollegaer blir irritert fordi du må ta gjentatte telefoner til skolen og kanskje møter som en må ha med skolen fordi læreren ikke gjør det de bør gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 En bør forvente at en lærer gjør jobben sin ordentlig og viser samarbeidsvilje. De er voksne mennesker tross alt. Når de sluntrer unna jobben sin og ikke tar elevene på alvor så fortjener de da for søren meg ikke noe gave heller. Slike lærere burde jo egentlig blitt sparka men i det offentlige så skal jo det ekstremt mye til. Jeg er helt enig med deg i at man skal kunne forvente at en lærer gjør en god jobb - det jeg reagerer på er private gaver til en lærer etter hvor fornøyd man er, og i tillegg at du involverer datteren din i avgjørelsen og begrunnelsen til at læreren ikke skal få noen gave (fordi h*n ikke svarer på en mail).... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usikker på om vi skal kjøpe Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Nå har jeg ikke lest hva de andre har svart her, men du verden.... Involverte du virkelig datteren din i dette her? Greit nok at du ikke er fornøyd med læreren, men du viser selvsagt ikke dette overfor din datter?? Det er ikke mye som kan virke mer "ødeleggende" for et klassemiljø enn elever som, med støtte i foreldrene, viser misnøye mot en lærer.... Jeg skulle ønske alle foreldre var så oppegående at de skjønte at det ikke er alt barn bør involveres i. Og jeg skulle ønske at alle lærere hadde vett til og ikke legge opp til frustrasjoner og problemer for barn og foreldre også. Jeg skjønner at det var dumt og si til min datter at jeg synes det er vanskelig å hjelpe henne når læreren svarer hverken på telefon eller mail. Men på samme tid så måtte jeg jo også forklare hvorfor hun ikke har fått noe hjelp til veninneproblemene. Når hun så spurte meg på julehandelen om vi skulle kjøpe gave til læreren så glapp det ut av meg at jeg var usikker ettersom hun ikke var så flink til å samarbeide. Angret like etterpå at jeg sa det. Men på samme tid så ser jeg at det også kunne blitt litt vasnkelig å bortforklare det. Jeg vurderer rett og slett nå og ringe læreren privat. Jeg mener det er til pass. Jeg vil da diskutere dette med henne slik at vi får løst problemene. Min datter er nå hos sin far nå, derfor passer det veldig bra. Jeg har det for travelt i ukedagene til å ringe skolen hele tiden og møte er veldig vanskelig å få få fri til nå. Jeg tror derfor jeg nå prøver og få læreren på telefon. Blir hun sur for at jeg ringer privat så sender jeg klage oppover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest honnicorn Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Har hatt tre barn på skole, og det har aldri vært snakk om julegave til lærere. Aldri. Det har kun blitt kjøpt gave når barna har hatt en kontaktlærer i en del år, og så må få en ny. Da har den "gamle" læreren fått en gave. Og ved overgang til ungdomsskole, så er det blitt kjøpt en gave til lærer. Synes det er utrolig at en skal holde på og gi lærere julegaver, er det ikke nok å tenke på med jul? At en lærer har gjort en god jobb, det er faktisk det en lærer skal! Synes det er noe stort tull hele greia. Og dere må ikke glemme gratisprinsippet. Skolen skal være gratis. Og ingen kan tvinge foreldre til å være med på noe som helst sponsing.. Og innsamlinger til diverse ting skal gjøres anonymt. Når ungene her skal på en eller annen utflukt, så får vi en lapp hjem at det er helt frivillig å legge f.eks. 100 kr i en anonym konvolutt som skal dekke reisen. Hvis det viser seg at veldig få foreldre er med og betaler, så blir det slutt på utflukter. Men ingen vet hvem foreldrene er; som nekter å betale. Dette ble en avsporing av opprinnelig innlegg, men synes det er for dumt å tenke på slike gaver til lærere i tillegg til alt annet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 ''Jeg har sagt til dattera vår at vi kjøper ikke gave om læreren ikke svarer på den mailen. Vår datter er enig. '' Lite smart å engasjere datteren din i dette spørsmålet. Synes vi foresatte skal passe oss for å snakke negativt om lærere og skolen når barna hører på. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 ''Julenissen har differensiert mellom barn på denne måten i alle år. Hva er det som er så galt med det? '' Jeg har ikke helt inntrykk av at julenissen opererer etter dette prinsippet, virker som han praktiserer svært vidtrekkende amnesti rett før julaften hvert eneste år. Alternativt at han sliter med hukommelsen... he he.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usikker på om vi skal kjøpe Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Har hatt tre barn på skole, og det har aldri vært snakk om julegave til lærere. Aldri. Det har kun blitt kjøpt gave når barna har hatt en kontaktlærer i en del år, og så må få en ny. Da har den "gamle" læreren fått en gave. Og ved overgang til ungdomsskole, så er det blitt kjøpt en gave til lærer. Synes det er utrolig at en skal holde på og gi lærere julegaver, er det ikke nok å tenke på med jul? At en lærer har gjort en god jobb, det er faktisk det en lærer skal! Synes det er noe stort tull hele greia. Og dere må ikke glemme gratisprinsippet. Skolen skal være gratis. Og ingen kan tvinge foreldre til å være med på noe som helst sponsing.. Og innsamlinger til diverse ting skal gjøres anonymt. Når ungene her skal på en eller annen utflukt, så får vi en lapp hjem at det er helt frivillig å legge f.eks. 100 kr i en anonym konvolutt som skal dekke reisen. Hvis det viser seg at veldig få foreldre er med og betaler, så blir det slutt på utflukter. Men ingen vet hvem foreldrene er; som nekter å betale. Dette ble en avsporing av opprinnelig innlegg, men synes det er for dumt å tenke på slike gaver til lærere i tillegg til alt annet... En kan selvsagt droppe gaven. Det som er viktigst for oss er at vi kan få vise takknemlighet for mennesker som gjør en enestående jobb for barnet vårt. For meg er det da naturlig å legge ved en liten gave i tillegg til kortet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 ''Alternativt at han sliter med hukommelsen... '' Eller at unger juger så det renner av dem når de skriver til han, og at han ikke sjekker kildene sine ordentlig. Makan til slurvete fyr. ''Makan til slurvete fyr.'' På tide at han, nissemor og alvene innfører forbedrede quality and risk management-rutiner! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg er helt enig med deg i at man skal kunne forvente at en lærer gjør en god jobb - det jeg reagerer på er private gaver til en lærer etter hvor fornøyd man er, og i tillegg at du involverer datteren din i avgjørelsen og begrunnelsen til at læreren ikke skal få noen gave (fordi h*n ikke svarer på en mail).... Helt enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 En bør forvente at en lærer gjør jobben sin ordentlig og viser samarbeidsvilje. De er voksne mennesker tross alt. Når de sluntrer unna jobben sin og ikke tar elevene på alvor så fortjener de da for søren meg ikke noe gave heller. Slike lærere burde jo egentlig blitt sparka men i det offentlige så skal jo det ekstremt mye til. Mener du at manglende svar på mail burde kvalifisert til at læreren fikk sparken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hos oss spleiser alle foreldrene på gave gjennom FAU, synes det er en grei ordning. Helt enig - slik er det her også. I min tid husker jeg at vi av og til hadde elevinnsamling for å gi gaver. Neppe til hver jul (husker ikke), men husker vi kjøpte gaver til læreren når vi skulle slutte å ha vedkommende som klasseforstander. Typisk gave var et kobber- eller messingfat til å henge på veggen, med alle fornavnene inngravert og en hilsen ala "hilsen klasse 6c på xxxx skole" LOL! Er man lærer i mange år, ender man opp med mange stygge ting med inngraveringer på:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usikker på om vi skal kjøpe Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Mener du at manglende svar på mail burde kvalifisert til at læreren fikk sparken? Det skal selvsagt mer til. Jeg mener ikke at denne læreren burde vært sparket. Men jeg mener at en lærer bør svare på mail, i såfall når man ikke når tak i de på telefon en gang. Nå er det ikke første gangen hun ikke svarer heller. Så får man først problemer så bygger problemene bare på seg. Ikke nok med at veninner utestenger men du skal også få masse problemer med å nå tak i lærer. Jeg synes en del lærere burde prøvd å sette seg inn i barna situasjon og så. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usikker på om vi skal kjøpe Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Helt enig - slik er det her også. I min tid husker jeg at vi av og til hadde elevinnsamling for å gi gaver. Neppe til hver jul (husker ikke), men husker vi kjøpte gaver til læreren når vi skulle slutte å ha vedkommende som klasseforstander. Typisk gave var et kobber- eller messingfat til å henge på veggen, med alle fornavnene inngravert og en hilsen ala "hilsen klasse 6c på xxxx skole" LOL! Er man lærer i mange år, ender man opp med mange stygge ting med inngraveringer på:-) Herlighet. Er det ikke tanken som skal telle da? Ville du likt å få en gave som noen foreldre har sett seg pliktig til å være med på? Er det ikke heller kjekkere å få private gaver som gies av hjertens lyst? For meg betyr gaver lite. Det som betyr noe er tanken bak.Jeg for min del sliter økonomisk men jeg har da råd til en liten konfekteske og et kort med masse gode ord på når jeg føler for det. Man blir jo ikke fattig av å gi heller:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Herlighet. Er det ikke tanken som skal telle da? Ville du likt å få en gave som noen foreldre har sett seg pliktig til å være med på? Er det ikke heller kjekkere å få private gaver som gies av hjertens lyst? For meg betyr gaver lite. Det som betyr noe er tanken bak.Jeg for min del sliter økonomisk men jeg har da råd til en liten konfekteske og et kort med masse gode ord på når jeg føler for det. Man blir jo ikke fattig av å gi heller:) Synes det ikke var samsvar med dette svaret og det innlegget du la det inn under. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.