Dorthe Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 ''10-åringen har hatt ca 10 kontaktlærere på 5 år.... :-(((('' Er det mulig? Er jo verre enn jeg som bytta lærer hvert år fram til 7. klasse. Jeg synes det er fint å ha den samme læreren, hvis han er dyktig Klart det er mulig. Min har begynt på ungdomsskolen i høst og er nå på den tredje kontaktlæreren allerede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Klart det er mulig. Min har begynt på ungdomsskolen i høst og er nå på den tredje kontaktlæreren allerede. Ja, det er tydelig at det er mulig, men spørs hvor heldig det er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Ja, det er tydelig at det er mulig, men spørs hvor heldig det er. Men sånn er det når damene er gravide, sykemeldte når skolen begynner, kommer tilbake og så går ut i svangerskapspermisjon. Jeg synes kanskje hun ikke burde vært kontaktlærer i år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg kjøpte aldri noensinne privat gave til mine barns lærere. Jeg jobbet selv i åresvis som lærer og likte ikke slike private gaver fra foreldre. Derimot ble jeg glad for små gaver og kort som elevene lagde til meg. Jeg fikk felles gaver til jul og sommer som var hyggelige, men egentlig synes jeg det er unødvendig. Jeg hadde ikke følt meg som en god lærer i en popularitetskamp om julegaver. En flink lærer er ikke den som får gaver fordi h*n er så flink til å smile til foreldre og rose vedkommende barn. Det er mye annet som er viktig i en lærers hverdag en noen små ting som ligger og flyter etter jul. Jeg har ikke glemt en kreftsyk somalsk tibarnsmor som var nylig ankommet Norge da jeg traff henne første gang. Sønnen hennes kom som enslig mindreåring da han var syv år. Familien kom tre år senere. Hun holdt meg i hånda en stund og sa masse på somalsk med tårer i øynene. Da jeg ba sønnen om å oversette sa han: mamma sier tusen tusen takk fordi du er så snill. Jeg får fremdeles tårer i øynene når jeg tenker på denne hendelsen. Jeg er SÅ enig med deg!!! Som om det kun er de som svarer på mail som er snille nok til å få julegave!!! Hva p............ er det for noe tull!?!?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Men sånn er det når damene er gravide, sykemeldte når skolen begynner, kommer tilbake og så går ut i svangerskapspermisjon. Jeg synes kanskje hun ikke burde vært kontaktlærer i år. Det tenker jeg og. Utrolig tåpelig av rektor å sette en gravid og/eller langvarig sykemeldt lærer som kontaktlærer. Denne læreren kunne heller være timelærer så lenge graviditeten varer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Det var sikkert dumt å være ærlig men i en stresset hverdag så er det også fort gjort. Min datter forventer at jeg skal hjelpe henne å ordne opp i problemene. Men hva gjør man da når læreren ikke svarer på hverken telefon eller mail? Jeg har forklart dattera mi at det er ikke så enkelt for meg å hjelpe henne når det er såpass vanskelig å få kontakt med henne. Det er veldig irriterende også når man selv også har en stressende hverdag, krevende jobb hvor kollegaer blir irritert fordi du må ta gjentatte telefoner til skolen og kanskje møter som en må ha med skolen fordi læreren ikke gjør det de bør gjøre? Hva man gjør!? Tar kontakt med ksolen, så klart! Rektor, inspektør etc. Tropp gjerne opp i egen høye person, og forlang en prat. Hva man IKKE gjør, er å trekke ungene inn i noen disputt om hvorvidt vedkommende er "flink" etter egen målestokk. Det kan jo faktisk være ganske naturlige grunner til at vedkommende ikke har svart, rett og slett at vedkommende ikke har fått mailen, sms'en osv!?!?! På vår skole har vi fått en "plattform", der elever og foreldre kan sende mailer osv. til meg privat. Men dette fungerer ikke, jeg får ikke mail i min innboks pga. en eller annen feil fra leverandøren. Feilen skal rettes opp etter jul, noe jeg dessverre ikke får gjort noe med. Jeg har i tillegg fått ny telefon, med nytt nummer. Jeg har skrevet mitt nye nummer på hver ukeplan siden jeg fikk det nye nummeret, men foreldrene som ikke ser på ukeplanene til ungene, har jo selvsagt ikke fått det med seg...OG det er gjerne disse foreldrene som klager mest ute "på bygda", også... Er ikke jeg en flink nok lærer til å få gave, da? Siden de ikke har sett på ukeplanene til ungene på 2 måneder, og fått med seg nummeret mitt!?!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Men sånn er det når damene er gravide, sykemeldte når skolen begynner, kommer tilbake og så går ut i svangerskapspermisjon. Jeg synes kanskje hun ikke burde vært kontaktlærer i år. Det er jeg jammen enig i. Men enkelte tror det er mer status å være kontaktlærer, enn å være spesiallærer/faglærer... Forstå det, den som kan... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men jeg blir like overrasket hver gang noen er enig med meg;-) ;-) Det er det da ingen grunn til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Det er jeg jammen enig i. Men enkelte tror det er mer status å være kontaktlærer, enn å være spesiallærer/faglærer... Forstå det, den som kan... Hun kom tilbake i midten av september og gikk ut i permisjon i begynnelsen av november. Unødvendig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Det tenker jeg og. Utrolig tåpelig av rektor å sette en gravid og/eller langvarig sykemeldt lærer som kontaktlærer. Denne læreren kunne heller være timelærer så lenge graviditeten varer. Tullete 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hun kom tilbake i midten av september og gikk ut i permisjon i begynnelsen av november. Unødvendig Nettopp! Jeg er helt enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Julenissen ser kun etter det som er positivt og orker ikke bry seg med små bagateller som kan virke negativt. Åh... så julenissen er med andre ord pedagogisk skolert. Kanskje han til og med oppdateres jevnlig av Jesper Jul...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Åh... så julenissen er med andre ord pedagogisk skolert. Kanskje han til og med oppdateres jevnlig av Jesper Jul...*s* Det er vel i grunnen få som er så upedagogiske som Jesper Juul. Hans hovedbudskap er jo til enhver tid: Vær den du er 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hvis læreren er så vanskelig å få tak i, ville jeg ha sendt med en beskjed i lukket konvolutt med barnet til læreren. Der ville det stått at jeg ønsker kontakt og bedt henne ringe/svare på mail. Dersom det ikke skjedde innen f.eks. noen dager etter at du vet at datteren har gitt beskjeden, hadde jeg kontaktet administrasjonen på skolen og gitt beskjed der om at du ber lærer ringe deg. Evt. tatt kontakt med inspektøren/rektor om du ikke får telefon tilbake fra lærer. I så tilfelle er lærer veldig sløv synes jeg... Ellers har jeg ikke pleid å kjøpe personlige gaver til lærer, lærer har fått gave av klassen i sin helhet. Men dersom man er veldig fornøyd, lærer har gjort en ekstra innsats for barnet, ser jeg ikke noe i veien for å gi noe til en hundrelapp for å vise at man setter pris på det. Selv om det er lærers jobb, synes jeg ikke det på noen måte er smisking, men en normal måte å vise at man er takknemlig for jobben han/hun gjør og setter ekstra pris på det. Det er tanken bak som teller, at man faktisk tar seg bryet med å ordne en liten oppmerksomhet med et kort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hos meg Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hvis læreren er så vanskelig å få tak i, ville jeg ha sendt med en beskjed i lukket konvolutt med barnet til læreren. Der ville det stått at jeg ønsker kontakt og bedt henne ringe/svare på mail. Dersom det ikke skjedde innen f.eks. noen dager etter at du vet at datteren har gitt beskjeden, hadde jeg kontaktet administrasjonen på skolen og gitt beskjed der om at du ber lærer ringe deg. Evt. tatt kontakt med inspektøren/rektor om du ikke får telefon tilbake fra lærer. I så tilfelle er lærer veldig sløv synes jeg... Ellers har jeg ikke pleid å kjøpe personlige gaver til lærer, lærer har fått gave av klassen i sin helhet. Men dersom man er veldig fornøyd, lærer har gjort en ekstra innsats for barnet, ser jeg ikke noe i veien for å gi noe til en hundrelapp for å vise at man setter pris på det. Selv om det er lærers jobb, synes jeg ikke det på noen måte er smisking, men en normal måte å vise at man er takknemlig for jobben han/hun gjør og setter ekstra pris på det. Det er tanken bak som teller, at man faktisk tar seg bryet med å ordne en liten oppmerksomhet med et kort. ''hadde jeg kontaktet administrasjonen på skolen og gitt beskjed der om at du ber lærer ringe deg. '' Det er en helt kurant måte å få tak i en lærer på, og jeg har gjort det slik mange ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg kjøpte aldri noensinne privat gave til mine barns lærere. Jeg jobbet selv i åresvis som lærer og likte ikke slike private gaver fra foreldre. Derimot ble jeg glad for små gaver og kort som elevene lagde til meg. Jeg fikk felles gaver til jul og sommer som var hyggelige, men egentlig synes jeg det er unødvendig. Jeg hadde ikke følt meg som en god lærer i en popularitetskamp om julegaver. En flink lærer er ikke den som får gaver fordi h*n er så flink til å smile til foreldre og rose vedkommende barn. Det er mye annet som er viktig i en lærers hverdag en noen små ting som ligger og flyter etter jul. Jeg har ikke glemt en kreftsyk somalsk tibarnsmor som var nylig ankommet Norge da jeg traff henne første gang. Sønnen hennes kom som enslig mindreåring da han var syv år. Familien kom tre år senere. Hun holdt meg i hånda en stund og sa masse på somalsk med tårer i øynene. Da jeg ba sønnen om å oversette sa han: mamma sier tusen tusen takk fordi du er så snill. Jeg får fremdeles tårer i øynene når jeg tenker på denne hendelsen. Det er en slik tilbakemelding som betyr mer enn alt annet. Tenk denne fortvilte mamma'n som ikke kunne være sammen med sitt barn disse årene... *snufs* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Så utrolig teit av deg å si negative ting om læreren når din datter hører det!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 ''Jeg har sagt til dattera vår at vi kjøper ikke gave om læreren ikke svarer på den mailen. Vår datter er enig.'' Lar du virkelig din datter få innsikt i dine negative tanker om denne læreren? Jeg synes det er viktig å holde barn unna sånne voksenting, spesielt i forhold til lærere som barna tross alt skal forholde seg til. Viser du null respekt for læreren på denne måten må du regne med at datteren din også etter hvert vil miste respekten og henge seg opp i det som er negativt. Men til hovedspørsmålet, jeg synes det er underlig å skulle gi julegave til en lærer. Da ville jeg heller sendt en stor eske med konfekt, kake eller blomst til lærerværelset med takk for et godt samarbeid. I allefall ikke belønne læreren med julegave hvis vedkommende passerer et nåløye jeg har satt opp. Mistenker egentlig at dette er et tulleinnlegg.... Ja, jeg håper også at det er et tulleinnlegg. Jeg får hetta av voksne som snakker negativt om skolen og lærerne så barna hører det. At det går an å være så korttenkt!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Det var sikkert dumt å være ærlig men i en stresset hverdag så er det også fort gjort. Min datter forventer at jeg skal hjelpe henne å ordne opp i problemene. Men hva gjør man da når læreren ikke svarer på hverken telefon eller mail? Jeg har forklart dattera mi at det er ikke så enkelt for meg å hjelpe henne når det er såpass vanskelig å få kontakt med henne. Det er veldig irriterende også når man selv også har en stressende hverdag, krevende jobb hvor kollegaer blir irritert fordi du må ta gjentatte telefoner til skolen og kanskje møter som en må ha med skolen fordi læreren ikke gjør det de bør gjøre? Hvis ikke du har tid til å ta kontakt med skolen/læreren hvis din datter sliter, hvorfor skulle læreren da gidde? Er det alvorlig så tropp opp på skolen å snakk face to face. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Ordvalget var feil. Men "smiskete" synes jeg det er. De gangene jeg har mottatt gaver fra elever tenker jeg overhodet ikke på det som smisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.