Gjest GA Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Vi har ikke pleid å kjøpe julegave til lærerne til ungene. har kjøpt juleblomst til barnehageassistenten i familiebarnehagen der ungene gikk da de var bittesmå og til spillelærerne deres (piano og trompet) nå som de er større. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjør jobben din! Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Ja, jeg håper også at det er et tulleinnlegg. Jeg får hetta av voksne som snakker negativt om skolen og lærerne så barna hører det. At det går an å være så korttenkt!!! Hvis du får hetta da så bare sett i gang å gjøre jobben din slik du bør så slipper du at foreldrene snakker negativt om deg. Hvis du tror du bare kan trakkasere elever og foreldre ved å kalle de teite som du også gjør her så må du faktisk regne med og ikke få så god omtale akkuratt. Gjør jobben din så vil du også bli positivt omtalt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjør jobben din! Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvis ikke du har tid til å ta kontakt med skolen/læreren hvis din datter sliter, hvorfor skulle læreren da gidde? Er det alvorlig så tropp opp på skolen å snakk face to face. Tenker du noen gang på at foreldrene også kan ha krevende jobber? En lærer som gjør det så vanskelig for foreldrene her og som ikke en gang gidder å svare på mailer burde finne seg noe annet å gjøre! Innsenderen skrev jo at hun har stått på for å prøve å få tak i læreren. Føler du deg truffet kanskje? Du burde heller skamme deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjør jobben din! Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Nå har jeg ikke lest hva de andre har svart her, men du verden.... Involverte du virkelig datteren din i dette her? Greit nok at du ikke er fornøyd med læreren, men du viser selvsagt ikke dette overfor din datter?? Det er ikke mye som kan virke mer "ødeleggende" for et klassemiljø enn elever som, med støtte i foreldrene, viser misnøye mot en lærer.... Jeg skulle ønske alle foreldre var så oppegående at de skjønte at det ikke er alt barn bør involveres i. Jeg skjønner at det er lærerens skrekk at foreldre involverer barna i slikt. Nå vil du sikkert bli sjokka men jeg syns faktisk at barn skal lære seg og ikke godta alt fra en lærer. Det finnes nok av lærere som er blodig urettferdige og som til og med mobber barna. Mener du vi foreldre bare skal sitte da og forsvare læreren til barnet? Hvordan tror du det føles for et barn når ikke en gang foreldrene deres støtter de når læreren har vært stygg og urimelig mot de? Hvordan tror du det er for barnet og se at læreren ikke tar på alvor at andre elever mobber det og ikke en gang gidder å svare når foreldrene prøver å hjelpe? Jeg mener det fakitsk ofte er på sin plass at elevene kan ta igjen når lærere oppfører seg urimelig mot elevene? HVis en lærer er stygg mot mine barn skal jeg love deg at de skal få vite hva jeg mener. Jeg ønsker ikke at mine barn skal lla seg trakkasere og bli stygt urettferdig behandlet av en lærer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjør jobben din! Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Så utrolig teit av deg å si negative ting om læreren når din datter hører det!!!!! http://www.fug.no/cgi-bin/fug/imaker?id=40964 Om du som lærer mobber mitt barn skal mitt barn få min fulle støtte av meg. Du får ikke lov til å skade mitt barn slik alt for mange lærere fritt gjør hver dag. ¨Når barna ikke en gang får støtte hos sine foreldre fordi de ikke må si noe negativt om skolen, hvordan tror du det da føles for barnet? Skal de lære seg at det er greit å bli trakkasert? Hvordan vil da selvfølelsen bli etterhvert? Ja du må gjerne komme med alleverdens grunner for hvorfor vi skal være så positive. Jeg vet det er viktig. Men når en lærer behandler mine barn dårlig så skal de også vite at de ikke skal godta det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvis du får hetta da så bare sett i gang å gjøre jobben din slik du bør så slipper du at foreldrene snakker negativt om deg. Hvis du tror du bare kan trakkasere elever og foreldre ved å kalle de teite som du også gjør her så må du faktisk regne med og ikke få så god omtale akkuratt. Gjør jobben din så vil du også bli positivt omtalt! Jeg synes det er like viktig at du gjør jobben din som foreldre også og det er å lære ungene til å ikke snakke stygt om andre. Hvis en lærer mobber så snakk med sosiallæreren og ikke diskuter det med barnet ditt. H*n er ikke din psykolog eller bestevenninne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaka11365381158 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg synes det er like viktig at du gjør jobben din som foreldre også og det er å lære ungene til å ikke snakke stygt om andre. Hvis en lærer mobber så snakk med sosiallæreren og ikke diskuter det med barnet ditt. H*n er ikke din psykolog eller bestevenninne Nei selfølgelig skal en ikke lære de det. Hvem har sagt det? Poenget er at barn ikke skal finne seg i å bli mobbet og at det skal være trygg på at foreldrene støtter de når andre trakkaserer de. Mine barn får den støtten uansett om det er læreren eller andre elever som mobber. Jeg vil ikke lære mine barn til å godta dritt. Jeg har respekt for autoritetærer men ikke de som mobber mine barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjør jobben din! Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg synes det er like viktig at du gjør jobben din som foreldre også og det er å lære ungene til å ikke snakke stygt om andre. Hvis en lærer mobber så snakk med sosiallæreren og ikke diskuter det med barnet ditt. H*n er ikke din psykolog eller bestevenninne Om du leser om mobbing så vil du også lære at ikke noe er mere vondt for et barn enn at de voksne ikke støtter de når de tar det opp. For barnets psyke og selvfølelse så mener jeg det er viktig at vi som foreldre støtter de. For det første så er dette et godt plaster på såret og for det andre så kan vi da også lære barnet hvordan det skal ta igjen. Jeg sier ikke at mine barn skal ta igjen med samme mynt men jeg lærer de også si i fra hva de ikke skal finne seg i. Hvis barnet ikke føler det får støtte av voksne så slutter de også å si i fra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg skjønner at det er lærerens skrekk at foreldre involverer barna i slikt. Nå vil du sikkert bli sjokka men jeg syns faktisk at barn skal lære seg og ikke godta alt fra en lærer. Det finnes nok av lærere som er blodig urettferdige og som til og med mobber barna. Mener du vi foreldre bare skal sitte da og forsvare læreren til barnet? Hvordan tror du det føles for et barn når ikke en gang foreldrene deres støtter de når læreren har vært stygg og urimelig mot de? Hvordan tror du det er for barnet og se at læreren ikke tar på alvor at andre elever mobber det og ikke en gang gidder å svare når foreldrene prøver å hjelpe? Jeg mener det fakitsk ofte er på sin plass at elevene kan ta igjen når lærere oppfører seg urimelig mot elevene? HVis en lærer er stygg mot mine barn skal jeg love deg at de skal få vite hva jeg mener. Jeg ønsker ikke at mine barn skal lla seg trakkasere og bli stygt urettferdig behandlet av en lærer. Klart det! Jeg tror du misforstår meg grundig her nå. Man skal selvsagt aldri akseptere at ens barn blir trakassert av en lærer! Hadde et av mine barn kommet hjem og sagt noe i den retning omkring en lærer, så ville jeg selvsagt ikke snakka det bort og unnskyldt læreren! Jeg hadde snakka med barnet mitt og forsøkt å finne ut hva som hadde skjedd, og jeg hadde også sagt at ingen har lov å gjøre slike ting mot hverandre. Jeg ville fortalt barnet mitt at jeg ville ringe læreren/rektor for å høre hva som har skjedd - og ta det derfra. Ved å gjøre det på denne måten hadde jeg vist barnet mitt at jeg tok dette på alvor og at jeg ville undersøke det nærmere, og få en slutt på dette - samtidig som jeg ikke hadde rakka ned på læreren i barnets påsyn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvis du får hetta da så bare sett i gang å gjøre jobben din slik du bør så slipper du at foreldrene snakker negativt om deg. Hvis du tror du bare kan trakkasere elever og foreldre ved å kalle de teite som du også gjør her så må du faktisk regne med og ikke få så god omtale akkuratt. Gjør jobben din så vil du også bli positivt omtalt! Æh...nå var det ikke meg det var snakk om her akkurat- jeg har UTROLIG god samvittighet for min jobb og for min måte å behandle både elever og foreldre på. ingen har noensinne klaget. Hva hjelper det å snakke negatit om lærere til barn? Ingenting, det gjør ting bare mye verre. Ta opp problemene med rektor, lærer og andre voksne og la barn slippe å bli påvirket av oss voksne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Tenker du noen gang på at foreldrene også kan ha krevende jobber? En lærer som gjør det så vanskelig for foreldrene her og som ikke en gang gidder å svare på mailer burde finne seg noe annet å gjøre! Innsenderen skrev jo at hun har stått på for å prøve å få tak i læreren. Føler du deg truffet kanskje? Du burde heller skamme deg! Milde....nei, jeg føler meg ikke truffet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 http://www.fug.no/cgi-bin/fug/imaker?id=40964 Om du som lærer mobber mitt barn skal mitt barn få min fulle støtte av meg. Du får ikke lov til å skade mitt barn slik alt for mange lærere fritt gjør hver dag. ¨Når barna ikke en gang får støtte hos sine foreldre fordi de ikke må si noe negativt om skolen, hvordan tror du det da føles for barnet? Skal de lære seg at det er greit å bli trakkasert? Hvordan vil da selvfølelsen bli etterhvert? Ja du må gjerne komme med alleverdens grunner for hvorfor vi skal være så positive. Jeg vet det er viktig. Men når en lærer behandler mine barn dårlig så skal de også vite at de ikke skal godta det. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor du lar alt dette gå utover meg!!??? Det er ikke sagt noe om hvorfor de ønsker å snakke med læreren i dette tilfellet, og såvidt jeg vet er det ikke snakk om at denne læreren mobber noen. Hvor har du fått det fra? trådstarter trodde kanskje ikke at hun ville kjøpe julegave til denne læreren fordi han/hun ikke svarte på lf og mail. Jeg skjønner at du ikke har noe godt forhold til skolen og lærere og at du eller ditt barn har vært utsatt for mobbing ol. Det er utrolig trist og burde ikke forkomme. Slike lærere burde fått sparken, men du må ogs lære deg at det ikke er alle lærere som er slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Om du leser om mobbing så vil du også lære at ikke noe er mere vondt for et barn enn at de voksne ikke støtter de når de tar det opp. For barnets psyke og selvfølelse så mener jeg det er viktig at vi som foreldre støtter de. For det første så er dette et godt plaster på såret og for det andre så kan vi da også lære barnet hvordan det skal ta igjen. Jeg sier ikke at mine barn skal ta igjen med samme mynt men jeg lærer de også si i fra hva de ikke skal finne seg i. Hvis barnet ikke føler det får støtte av voksne så slutter de også å si i fra. men det forsvarer ikke at trådstarter snakker negativt om en lærer som såvidt jeg forstår, ikke har gjort noe verre enn å ikke svare på tlf og mail. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Nei selfølgelig skal en ikke lære de det. Hvem har sagt det? Poenget er at barn ikke skal finne seg i å bli mobbet og at det skal være trygg på at foreldrene støtter de når andre trakkaserer de. Mine barn får den støtten uansett om det er læreren eller andre elever som mobber. Jeg vil ikke lære mine barn til å godta dritt. Jeg har respekt for autoritetærer men ikke de som mobber mine barn. Men i denne tråden er det ikke snakk om mobbing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Vi var svært fornøyd med den læreren dattera vår hadde o første og andre klasse-Hun var bare helt enestående, så mulig vi ble litt bortskjemt:) For oss var det da en selfølge å kjøpe gaver og vi skrev også på kortene at hun var verdens beste lærer. Det fikk denne læreren høre både til jul og sommer. Samarbeidet gikk også veldig bra. Hun svarte på hver eneste mail og ringte opp igjen om hun ikke hadde mulighte for å svare på telefoner. Alt gikk strålende. Så fikk dattera mi en nye lærer i høst. Hun er ok på mange måter men også tafatt. Umulig å nå henne på telefon, ringer ikke tilbake og svarer av og til på mail. Frustrasjonene har derfor begynt å vokse og jeg kjente inegn lyst til å gi noe gave i såfall. Rosende ord ville blitt falske. Jeg er desverre en elendig skuespiller. Så når dattera mi plutselig spurte om vi ikke skulle kjøpe julegave til læreren så føltes det desverre ikke rikitg denne gangen og dum som jeg var så røpte jeg også min misnøye. Jeg mener allikevel det er læreres ansvar å gjøre sin jobb og ikke legge opp til slike frustrasjoner som de gjør. Læreren forventer helt sikkert ikke noe gave, så jeg foreslår at du dropper det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Læreren forventer helt sikkert ikke noe gave, så jeg foreslår at du dropper det. Enig! Det er ikke vanlig at lærere forventer å få gave, men klart det er en gledelig overraskelse _dersom_ man får det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det blir kjøpt en fellesgave fra alle elevene i klassen. Den blir gjerne levert ut på juleavslutningen. I tillegg har snuppa som tradisjon å ta med et lite glass med hjemmelaget marsipan. Så det tok ho med i dag. Et til læreren, og et til treneren. Utover det så fikser vi ikke noe spesielt til disse. Tenk om alle elevene skulle kjøpt prsanger til lærerene da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det blir kjøpt en fellesgave fra alle elevene i klassen. Den blir gjerne levert ut på juleavslutningen. I tillegg har snuppa som tradisjon å ta med et lite glass med hjemmelaget marsipan. Så det tok ho med i dag. Et til læreren, og et til treneren. Utover det så fikser vi ikke noe spesielt til disse. Tenk om alle elevene skulle kjøpt prsanger til lærerene da. ''Tenk om alle elevene skulle kjøpt prsanger til lærerene da.'' Det tenkte jeg også. ) 25 duppeditter / pyntegjenstander / dorullnisser i tillegg til det lærerens kanskje egne barn finner på.... Men noe spiselig eller andre forbruksvarer er noe annet da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 ''Tenk om alle elevene skulle kjøpt prsanger til lærerene da.'' Det tenkte jeg også. ) 25 duppeditter / pyntegjenstander / dorullnisser i tillegg til det lærerens kanskje egne barn finner på.... Men noe spiselig eller andre forbruksvarer er noe annet da. Ja, jeg har tenkt at litt marsipan takler de fleste av oss.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 De gangene jeg har mottatt gaver fra elever tenker jeg overhodet ikke på det som smisk. Jeg mottar gaver fra fornøyde elever og foreldre rett som det er, - og jeg liker det egentlig ikke...... Joda, det er kjempehyggelig at elevene og foreldrene liker meg for den jeg er og jobben jeg gjør. Men ehh... Føler det som smisk, ja.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.