Gå til innhold

Ferdig pepperkakedeig

Nikki

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha 10 jenter på besøk på onsdag for å bake pepperkaker. Jeg har kommet frem til at jeg ikke orker/ikke har tid til å lage deigen, og vil derfor kjøpe ferdig deig. Er det noen som har erfaring med deig kjøpt på butikk og som kan fortelle meg hvilken som er god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Jeg kjøpte pepperkakedeig på REMA igår, 25 kroner for en bøtte på 1 kg. Den var helt kurant, god å bake ut og resultatet var bra. Nå har jeg ikke smakt på det ferdige resultatet, da vi har laget pepperkakehus og diverse krimskrams. Når det gjelder barn er det gleden ved å bake og pynte pepperkakene som gjelder, smaken kommer kanskje i annen rekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte pepperkakedeig på REMA igår, 25 kroner for en bøtte på 1 kg. Den var helt kurant, god å bake ut og resultatet var bra. Nå har jeg ikke smakt på det ferdige resultatet, da vi har laget pepperkakehus og diverse krimskrams. Når det gjelder barn er det gleden ved å bake og pynte pepperkakene som gjelder, smaken kommer kanskje i annen rekke?

25 kroner for en kilo høres bra ut - og at den er lett å bake ut. Det går nok med litt deig og må regne med noen runder når de setter igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt ferdig deig på joker i år. prisen vet jeg ikke, men deigen var god å bruke, og resultatet ble bra. Jeg har hatt noen forsøk med å pepperkakedeig de siste årene, og vil si at kjøpedeigen jeg har prøvder bedre enn det jeg har greid å få til selv. Pepperkakene smaker godt etter steking og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ikea (hvis du bor i nærheten) har veldig god deig, de pleier å vinne testen i Aftenposten hvert år.

Vi har brukt årets, den trenger litt ekstra mel, det ferdige resultatet er veldig godt :-D

Lykket til med bakingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Ikea (hvis du bor i nærheten) har veldig god deig, de pleier å vinne testen i Aftenposten hvert år.

Vi har brukt årets, den trenger litt ekstra mel, det ferdige resultatet er veldig godt :-D

Lykket til med bakingen

Har IKEA i nærheten, så mulig det blir en tur dit. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultra sin pepperkakedeig er god...den har jeg kjøpt.

Ellers så må jeg bare legge til at min sønn på 19 bakte pepperkaker i dag. Det tok bare 10 minutter å røre sammen deigen i går kveld, også stod den i kjøleskapet til i dag...Og de pepperkakene ble virkelig supergode.

Deigen er ikke så komplisert å lage som mange tror, (eller iallefall jeg) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea har en god deig, 1 kg for 25 kroner. Jeg lagde pepperkakehus (ganske stort), og brukte nok en kilo på det. Den var veldig fin å bake med, både deigen og kakene smakte godt, og den holdt fasongen bra under steking (noe som er viktig hvis du skal lage hus).

Jeg har også prøvd deig fra Lierne, den kostet omtrent 35 kroner for 1 kg. Ikeadeigen var bedre, lettere å jobbe med og bedre på smak, og holdt fasongen bedre under steking. Men deigen fra Lierne var helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så må jeg bare legge til at min sønn på 19 bakte pepperkaker i dag. Det tok bare 10 minutter å røre sammen deigen i går kveld, også stod den i kjøleskapet til i dag...Og de pepperkakene ble virkelig supergode.

Kan vi få oppskriften ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida det er nok ikke så ille egentlig, men jeg trenger en del når 10 jenter skal bake samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest norge er mer en store byer.

Den kjøpte vi også og er veldig fornøyd. Dessverre så er det jo ikke alle som bor i nærheten av ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...