Glimtipper Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 4-åringen kastet opp i går rundt fire på ettermiddagen. Vi ga han ikke mer å spise før leggetid. Han sto opp etter en time og "måtte på do", men kastet i stedet opp igjen. Han sov så hele natten. Han våknet i dag og var skrubbsulten. Jeg var skeptisk, men ga han brød med hvitost. Han spiste det med stor appetitt. Ville ha mer mat, men vi lot han vente en stund mellom måltidene for å se om han tålte det. Han har spist normalt i hele dag og drukket masse vann. Han legger seg til vanlig tid, men våkner og begynner å kaste opp. Det virker nesten som om han kaster opp -alt- han spiser (og ingenting går gjennom tarmen). Resten av tiden virker han frisk og fin, men nevner litt magevondt. Ingen av oss andre har blitt syke ennå. Er dette omgangssyke eller burde jeg bekymre meg for tarmslyng, blindtarm eller andre ting? Det virker så merkelig at han er helt frisk mellom rundene med oppkast... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tror ikke det er farlig nei Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg vet om et barn som kastet opp hver natt og var frisk hele dagen. Det varte i to uker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg kan ikke svare deg på hva dette er, men jeg ville ikke bekymret meg i første omgang. Blintarmbetennelse og tarmslyng gir flere symptomer en et par runder med oppkast ihvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 I mange år har jeg spist normalt mellom oppkast-sjauer. Husker at min mor trodde nesten at jeg var gal ettersom "ingen" spiste da de var oppkast-sjuke. Så ta det med ro, og se det an noen dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg vet om et barn som kastet opp hver natt og var frisk hele dagen. Det varte i to uker. Åh kjære, to uker?! *grøsser* Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg kan ikke svare deg på hva dette er, men jeg ville ikke bekymret meg i første omgang. Blintarmbetennelse og tarmslyng gir flere symptomer en et par runder med oppkast ihvertfall. Ja, som takvise magesmerter og ingen avføring eller luft. Det er jo derfor jeg spør - fordi han har disse symptomene. Men siden vi nå har kommet gjennom natten uten sterkere smerter, så er jeg selvfølgelig beroliget Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 I mange år har jeg spist normalt mellom oppkast-sjauer. Husker at min mor trodde nesten at jeg var gal ettersom "ingen" spiste da de var oppkast-sjuke. Så ta det med ro, og se det an noen dager. Ja, det er slik jeg ser på han også. Når jeg har omgangssyke er jeg dårlig i 24 timer eller så. I de timene ligger jeg i senga og tenker på døden Kan ikke skjønne hvordan han er så frisk og fin, deretter kjempedårlig i noen minutter, så frisk igjen. Takk for svar, forøvrig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg ville sett det ann noen dager. God bedring til småen! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Femåringen min er stadig kvalm for tida. Ikke spydd, men klager over magevondt innimellom. Stort sett i toppform... Tror det er noe som går nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 I mange år har jeg spist normalt mellom oppkast-sjauer. Husker at min mor trodde nesten at jeg var gal ettersom "ingen" spiste da de var oppkast-sjuke. Så ta det med ro, og se det an noen dager. Datteren min klaget en gang på kvalme. Jeg trodde hun ikke ville på skolen, så jeg tilbød henne en sjokolade. Hun takket ja og spiste den opp. Det var da jeg kom med mistankene mine. Hun ble ganske fornærmet over at jeg mistrodde henne. Rett etter kastet hun opp. Sjokoladetrikset har ingen av oss glemt Det funka ikke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Datteren min klaget en gang på kvalme. Jeg trodde hun ikke ville på skolen, så jeg tilbød henne en sjokolade. Hun takket ja og spiste den opp. Det var da jeg kom med mistankene mine. Hun ble ganske fornærmet over at jeg mistrodde henne. Rett etter kastet hun opp. Sjokoladetrikset har ingen av oss glemt Det funka ikke! Men det ER vanskelig å vite om de egentlig bare er litt trøtte og uoplagte, eller om det virkelig er noe mer. Kul historie da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Ja, det er slik jeg ser på han også. Når jeg har omgangssyke er jeg dårlig i 24 timer eller så. I de timene ligger jeg i senga og tenker på døden Kan ikke skjønne hvordan han er så frisk og fin, deretter kjempedårlig i noen minutter, så frisk igjen. Takk for svar, forøvrig ''Når jeg har omgangssyke er jeg dårlig i 24 timer eller så. I de timene ligger jeg i senga og tenker på døden ;)'' Hehe, beskrivelsen passer eksakt til hvordan jeg har det når jeg har omgangssyke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Datteren min klaget en gang på kvalme. Jeg trodde hun ikke ville på skolen, så jeg tilbød henne en sjokolade. Hun takket ja og spiste den opp. Det var da jeg kom med mistankene mine. Hun ble ganske fornærmet over at jeg mistrodde henne. Rett etter kastet hun opp. Sjokoladetrikset har ingen av oss glemt Det funka ikke! Jeg husker en gang broren min hadde influensa. Jeg sa til mamma at jeg følte meg ganske dårlig jeg også. Jeg orket ikke stå opp fra senga en gang. Like etter hørte jeg sa hun til pappa: "Hun er nok bare skulkesyk. Jeg sender henne på skolen, så snart jeg har tatt tempen." Termometeret viste 40,5 grader Det kan skje den beste forelder, med andre ord Heldigvis er ikke vi der at guttungen lyver om sykdom, han -hater- å være hjemme og blir helt hysterisk ved tanken, selv når han har kraftig feber og ikke orker løfte hodet fra puta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg ville sett det ann noen dager. God bedring til småen! *klem* Takk Vi er alle friske igjen nå, etter at jeg hadde en omgang også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Femåringen min er stadig kvalm for tida. Ikke spydd, men klager over magevondt innimellom. Stort sett i toppform... Tror det er noe som går nå. Jeg synes synd på henne om hun har hva jeg og guttungen hadde. Jeg ble syk natt til i går. Kvalmen var en ting, men de grusomme magesmertene var helt uutholdelige. Så jeg har vridd meg i senga i tjue timer eller så. Håper hun også føler seg bedre snart Vi er i alle fall friske igjen (så lenge sambo ikke blir dårlig også). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg synes synd på henne om hun har hva jeg og guttungen hadde. Jeg ble syk natt til i går. Kvalmen var en ting, men de grusomme magesmertene var helt uutholdelige. Så jeg har vridd meg i senga i tjue timer eller så. Håper hun også føler seg bedre snart Vi er i alle fall friske igjen (så lenge sambo ikke blir dårlig også). Det høres ikke godt ut, nei :-( Datteren min har nok mest luftsmerter innimellom nå - dvs. hun klager kanskje bare en gang for dag og det varer kort tid hver gang. Lurer på om hun reagerer på melkeprodukter, men dette starta i forbindelse med magesjau for noen uker siden, så vi får avvente og se... Godt dere er bedre nå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.