Gå til innhold

Han vil ikke lenger ha hund....

Gjest Hudeeier og småbarnsmor.

Anbefalte innlegg

Gjest slapp av

Du kan mye om hunder, skjønner jeg?

Det verste for hunden er sånne som hele tiden skal ødelegge kosen med hunden og si alt du burde gjort. Da forsvinner gleden med hele hunden noe også hunden merker. Gledesdrepere er ingen tjent med og når noen har tre små barn så sier det seg selv at de ikke kan sette lista så fryketelig høyt med hunden.

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

13

• waxo

12

• frosken

6

• løvinne71

4

Hvis han ikke vet at en hund er masse kos, og et lengre liv så er det ikke noe håp desverre. Finn deg en annen plass å bo, ta meg deg hunden og forlat han, er det beste råd jeg kan gi.

Hadde dem ikke hatt barn sammen hadde jeg sagt det samme. Tvert.

Nå håper jeg de kommer frem til en løsning som kan fungere for alle. Og håper det er å beholde hunden selvfølgelig.

Trodde her at det var et barn det var snakk om.

og fikk litt bakoversveis for at noen lar barna bestemme alt. men så såg jeg nedover at det sikkert nok er mannen din som ikke vil ha hund.

Dere har gått inn i et "livslangtforholdt" til denne hunden. Og det bør du også fortelle mannen din! Jeg får spader av sånne mennesker! Og ser på dem på lik linje med mennesker som er ignorante, arrogante og ufordragelige.

Du burde tatt med deg hunden da den trolig kommer til å stå ved din side resten av sitt liv... denne mannen er ikke noe å samle på!

Det verste for hunden er sånne som hele tiden skal ødelegge kosen med hunden og si alt du burde gjort. Da forsvinner gleden med hele hunden noe også hunden merker. Gledesdrepere er ingen tjent med og når noen har tre små barn så sier det seg selv at de ikke kan sette lista så fryketelig høyt med hunden.

Tar en på seg å ha en større hund, så har en også tatt på seg ansvaret for dens helse og trivsel - noe som innebærer tur minst to ganger om dagen og pelsstell. Sånn er det bare.

Hunden skal også ha et godt liv.

At mannen din er såpass umoden og uforutsigbar er nå en ting. Men at du overhodet vurderer å gå med på å omplassere hunden for å blidgjøre mannen, det skjønner jeg ikke bæret av. Mannen din er da voksen og får pent forstå at man tar ansvar for et kjæledyr når man først har anskaffet det.

Du kan ikke tvinge han til å gå tur med hunden selvfølegelig. Men du bør vel overta den biten alene og så bare overser du sure, grinete utspill fra mannen din, om at hunden er i veien osv. .For meg høres det ut som om han er typen som alltid har fått det som han ønsker seg, og som bare kan knipse med fingrene for å få det som han vil. ..

Annonse

Trodde her at det var et barn det var snakk om.

og fikk litt bakoversveis for at noen lar barna bestemme alt. men så såg jeg nedover at det sikkert nok er mannen din som ikke vil ha hund.

Dere har gått inn i et "livslangtforholdt" til denne hunden. Og det bør du også fortelle mannen din! Jeg får spader av sånne mennesker! Og ser på dem på lik linje med mennesker som er ignorante, arrogante og ufordragelige.

Du burde tatt med deg hunden da den trolig kommer til å stå ved din side resten av sitt liv... denne mannen er ikke noe å samle på!

Jøss!

Jeg kan godt sette meg inn i at hundehold ikke svarer til forventninger og at en faktisk angrer. Det må da være lov uten at en er en søppelmann. Hadde han derimot behandlet hunden dårlig ville han falt mer i kurs, men her ser det ut til at mannen forstår hvor mye arbeid det er med hund - med andre ord at han ønsker å ta vare på den på beste mulig måte når de først har den.

Det som jo er det triste her er at han foretrekker livet uten hund, mens hun foretrekker det med.

Gjest lillyrhianna

At mannen din er såpass umoden og uforutsigbar er nå en ting. Men at du overhodet vurderer å gå med på å omplassere hunden for å blidgjøre mannen, det skjønner jeg ikke bæret av. Mannen din er da voksen og får pent forstå at man tar ansvar for et kjæledyr når man først har anskaffet det.

Du kan ikke tvinge han til å gå tur med hunden selvfølegelig. Men du bør vel overta den biten alene og så bare overser du sure, grinete utspill fra mannen din, om at hunden er i veien osv. .For meg høres det ut som om han er typen som alltid har fått det som han ønsker seg, og som bare kan knipse med fingrene for å få det som han vil. ..

Enig med deg, grot.

Stå på, kjære hundeeier og småbarnsmor.

Vår hund går løs i hagen når den vil, og får ikke tur hver eneste dag. Den er en fornøyd hund :) Kunne sikkert vært enda lykkeligere - men det kunne vel vi mennesker i husholdet også... Alt kan ikke være perfekt bestandig.

Det er forskjell på hvor mye mosjon hunder trenger. Dersom dere har en godt inngjerdet hage eller at hunden aldri går utenfor hagen, så er det jo et alternativ at han går en del løs der:-)

Jøss!

Jeg kan godt sette meg inn i at hundehold ikke svarer til forventninger og at en faktisk angrer. Det må da være lov uten at en er en søppelmann. Hadde han derimot behandlet hunden dårlig ville han falt mer i kurs, men her ser det ut til at mannen forstår hvor mye arbeid det er med hund - med andre ord at han ønsker å ta vare på den på beste mulig måte når de først har den.

Det som jo er det triste her er at han foretrekker livet uten hund, mens hun foretrekker det med.

Enig.

For psykisk friske og modne folk er det en ekstrem forskjell på mennesker og dyr.

Selvsagt er det hunden som skal avlives - ikke mannen eller barna.

Men tenker du ikke at en moden mann kanskje bør kunne holde ut gjennom valpetiden siden han først har vært med på å skaffe hunden?

Jeg synes det er en fair sak å komme frem til at man som familie ikke vil ha hund dersom man ikke hadde forutsetninger på forhånd til å vite det. Men jeg synes ikke det er greit verken å skaffe seg dyr eller avlive dem impulsivt.

Hvilke forventninger har du til mannen din ang hundehold?

Vil det være bedre om du tar over prosjektet helt og holdent? Ta alt ansvar både for hund og det ekstra som følger med.

Hund som familieprosjekt ville ikke fungert her. Det blir som å kjøpe båt eller hytte sammen med noen :-)

Annonse

Forskjell på rasene selvfølgelig.

Jeg har 2 schæfere og de krever sitt. Men de kan også hvile en dag eller to.

Ellers har jeg mer tro på at hunden skal være en sitt hovedansvar, og ikke et familieprosjekt. Det blir fort krangel om hvem som skal gå turene og ta treninga, iallefall sålenge ikke alle i familien er like glad i ansvar :-)

Jeg kan ikke skjønne at det er forsvarlig å ha hund - og særlig ikke stor hund - uten å gå minst to turer daglig. Hunden i mitt hus blir gått tur med 3-4 ggr pr døgn, og under to ganger ville jeg vel ha ansett som vanskøtsel. Unntak muligens dersom man har en stor hundegård som hunden kan løpe løs i.

Jeg har hatt hund i 20 år, har aldri gått 4 turer pr dag med de..... Så vanskelig er det ikke nødvendig å gjøre det for seg selv.

En hovedtur om dagen og lufting synes jeg bør holde.

I tillegg til turer har jeg alltid trent ganske hardt lydighetstrening, så de har fått masse hjernetrim. Det har vært fornøyde hunder av en rase som krever ganske mye.

Mye hjernetrim man kan gjøre inne også, som å leke gjemsel med mennesker eller gjenstander. Søke opp maten ute hvis den spiser tørrfor istedet for å få servert i skål.

Hund er ikke bare turer som tar masse tid, det lov å velge snarveier til fornøyde og slitne bikkjer.

Selvfølgelig må en hund ha to turer pr dag???!!! Minst. Får ikke en hund nok tur og aktivitet så blir det hvertfall et slitsomt hundehold.

Men hund er jo ikke bare turer?!

Slenger jeg ut en halvkilo tørrfor på plenen eller i skogen her og bikkja får søke opp det skal jeg love deg den er sliten :-)

Jeg går en hovedtur om dagen, og ellers lufter jeg i skogkanten her til de er gjort rein og fornøyde. Og de har hundegård da, som i perioder er veldig stor.

Jeg har hatt hund i 20 år, har aldri gått 4 turer pr dag med de..... Så vanskelig er det ikke nødvendig å gjøre det for seg selv.

En hovedtur om dagen og lufting synes jeg bør holde.

I tillegg til turer har jeg alltid trent ganske hardt lydighetstrening, så de har fått masse hjernetrim. Det har vært fornøyde hunder av en rase som krever ganske mye.

Mye hjernetrim man kan gjøre inne også, som å leke gjemsel med mennesker eller gjenstander. Søke opp maten ute hvis den spiser tørrfor istedet for å få servert i skål.

Hund er ikke bare turer som tar masse tid, det lov å velge snarveier til fornøyde og slitne bikkjer.

Jeg har ikke argumentert med at det er nødvendig å gå fire turer pr dag, men har sagt at to turer er et minimum. Jeg har heller ikke sagt noe om hvor lange turene trenger å være.

Gjest honnicorn

Jeg føler med deg. Jeg har det litt på samme måten, men jeg har valgt fra dag en å se på hunden som bare min. Jeg skaffet meg hund (liten rase) fordi jeg trenger påskudd for å komme meg ut på tur.

Jeg har en rase som ikke trenger så mye tur; kan gå en lang tur en dag, og droppe tur neste dag, for å si det sånn. Ellers så blir det bare lufting på plenen. Jeg valgte denne rasen pga dette, jeg har ikke helse eller ork til å ha en hund som trenger mye tur og trim.

Ungene mine har mast på hund siden de var små. Mannen min liker dyr, men da helst andres dyr....Men så lenge jeg anser hunden som kun mitt ansvar, så er det mulig. Det er kun jeg som går tur med hunden. De andre gidder så vidt å ta den ut på plenen for lufting. Av og til blir jeg irritert pga dette, men da tenker jeg på hvor mye glede hunden gir meg. Jeg har hatt fulle og hele ansvar for hunden siden vi fikk den, nå er det over to år siden. og det er ikke få ganger at jeg har angret på kjøpet, spesielt de første året. men da hunden ble roligere, og mer voksen, så er det jo bare kos. Vår hund er også så liten at det er ikke noe problem å ha den med i bilen, og ta den med til både bestemor og bestefar, og onkel og tante osv...

Hvis ikke mannen din vil ha hunden lenger, så får du ta en avgjørelse. Hvis du klarer å ta ansvaret alene, så gjør du det. Hvis du egentlig ikke har lyst til å ha hunden, så bør du omplassere den. Det viktigste er at dere har det bra sammen, for husk at mennesker og familie er faktisk viktigere enn et dyr. Men tror at du vil angre hvis du gir den bort. Bare det at du vurderer det, forteller meg at du kanskje er litt lei selv?

Slenger jeg ut en halvkilo tørrfor på plenen eller i skogen her og bikkja får søke opp det skal jeg love deg den er sliten :-)

Jeg går en hovedtur om dagen, og ellers lufter jeg i skogkanten her til de er gjort rein og fornøyde. Og de har hundegård da, som i perioder er veldig stor.

Selvfølgelig er det ikke bare turer . Jeg skrev turer og aktivitet. Som i hjernetrim. Men jeg syns ikke en hund kun skal gå og snuse etter godbiter en dag uten en god tur i tillegg. Så jeg kan ikke si jeg syns at hunden kun er alene i hagen en hel dag er noe særlig.

Dessuten skriver du at du lufter de i skogkanten hos deg. Og det syns jeg også er noe annet enn å kun ha den i hagen. Jeg mener ikke at man må gå tre laange turer, men syns ikke den kun skal slippes ut i hagen. Den trenger å få snuse og utfolde seg litt også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...