Gå til innhold

Bok til jente 9-10 år

fru Burlefot

Anbefalte innlegg

Jeg vil kjøpe en bok i julegave til min niese som blir 10 år i mai. Hun er ganske flink til å lese, hun holder på med den 4. Harry Potter-boken nå og har lest et par frøken Detektiv-bøker, blant annet. Har dere noen forslag til bøker som treffer jenter i denne alderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Molly Moon-bøkene elsker min 10-åring.

Ellers Frøken Detektiv, Astrid Lindgrens sine bøker (Mio min Mio, Marikken, Brødrene Løvehjerte osv), Roald Dahls barnebøker, Nifse Nella-bøkene.

Det er noe av det jentene mine (10 og snart 9) liker å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

spør i bokhandelen. Der er de godt oppdatert på hva som finnes og hva som er. Jeg har fått flere gode tips der som jeg ikke har tenkt på engang, og det har stort sett truffet veldig bra. Bare pass på å få med et byttekort. Og så er det ofte greit å gå i en "ordentlig" bokhandel, og ikke disse kjedebutikkene, for der vet de ofte ingenting. Litt generelt kanskje, men eerfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun liker Harry Potter, kan Phenomena-bøkene og Mare-bøkene av Ruben Eliassen kanskje falle i smak.

Andre forslag:

Kunstdetektiv-serien av Bjørn Sortland, Doktor Proktor-bøkene av Jo Nesbø, LasseMajas detektivbyrå av Martin Widmark, Røvet av vikinger og Flukten fra vikingene av Toril Thorstad Hauger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...