Gå til innhold

Foreldre føler avmakt i forhold til mobbing.

Kaka11365381158

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest en mor også

Det kan jeg skrive under på. Mitt barn i ungdomsskole ble mobbet, og den frykten du får ditt barns helse og liv er helt forferdelig. Og skolene er utrolige dårlige på dette. Om jeg hadde skrevet om den behandlingen skolen ga, og i praksis ikke gjorde stort før det var gått et år, hadde du ikke trodd det.

Det vi trenger er flinke folk i FAU altså foreldre som jobber med dette. Det bør væe nullaksept. Istedenfor spør man mobbeofferet har du prød det, kanskje du skal være litt sånn. Mens pillrottene medelever er så jævlige de kan helt i det skjulte.

Skjer dette deg. Kontakt involver rektor. Les alt du kan om det. Kontakt advokat om du få, eller skift skole om du må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaka11365381158

Det kan jeg skrive under på. Mitt barn i ungdomsskole ble mobbet, og den frykten du får ditt barns helse og liv er helt forferdelig. Og skolene er utrolige dårlige på dette. Om jeg hadde skrevet om den behandlingen skolen ga, og i praksis ikke gjorde stort før det var gått et år, hadde du ikke trodd det.

Det vi trenger er flinke folk i FAU altså foreldre som jobber med dette. Det bør væe nullaksept. Istedenfor spør man mobbeofferet har du prød det, kanskje du skal være litt sånn. Mens pillrottene medelever er så jævlige de kan helt i det skjulte.

Skjer dette deg. Kontakt involver rektor. Les alt du kan om det. Kontakt advokat om du få, eller skift skole om du må.

Helt enig med deg. Lærerne er mere opptatt av seg selv enn elevene. En rektor som ikke kan høre på en sint og fortvilet mor som kanskje går inn i en dyp depresjon p.g.a mobbingen er bare helt utrolig uproffesjonell. Rektorern burde heller sette seg inn i den fortvilte mors reaksjon og gitt full støtte. I stede så drysser de salt i sårene. Desverre skjer dette alt for mye av. Det er for mye hersing og arroganse i skolen. Dette gjør foreldrene totalt maktesløse. FAU kan hjelpe om en er heldig. Men ellers er det heller ikke noe støtteapparat for foreldre og barn i en slik situasjon. Jeg håper virkelig det snart kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mor også

Helt enig med deg. Lærerne er mere opptatt av seg selv enn elevene. En rektor som ikke kan høre på en sint og fortvilet mor som kanskje går inn i en dyp depresjon p.g.a mobbingen er bare helt utrolig uproffesjonell. Rektorern burde heller sette seg inn i den fortvilte mors reaksjon og gitt full støtte. I stede så drysser de salt i sårene. Desverre skjer dette alt for mye av. Det er for mye hersing og arroganse i skolen. Dette gjør foreldrene totalt maktesløse. FAU kan hjelpe om en er heldig. Men ellers er det heller ikke noe støtteapparat for foreldre og barn i en slik situasjon. Jeg håper virkelig det snart kommer.

Det har du et poeng i. Det burde kanskje være et verneombud for dette. Jeg vet ikke om hovedverneombud i kommunen kan være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nonicktoday

Snakk om å dra alle under en kam......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaka11365381158

Snakk om å dra alle under en kam......

Det gjelder selvsagt ikke alle skoler og lærere men alt for mange gjør en dårlig jobb i forhold til mobbing. Ser ordvalget ble litt feil. Som psykiateren skriver så er det vedlig mange foreldre som opplever avmakt: Han skriver bl.a: " Veldig, veldig mange føler at de selv blir mobbet fordi de kjemper for sitt barn."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nonicktoday

Det gjelder selvsagt ikke alle skoler og lærere men alt for mange gjør en dårlig jobb i forhold til mobbing. Ser ordvalget ble litt feil. Som psykiateren skriver så er det vedlig mange foreldre som opplever avmakt: Han skriver bl.a: " Veldig, veldig mange føler at de selv blir mobbet fordi de kjemper for sitt barn."

1 er 1 for mye uansett når det gjelder sånt. Ingen tvil om dette.

Men, jeg føler et behov for at man istedenfor å sitte å klage over situasjonen bør jobbe for å finne noe som kan bedre situasjonen. Oppleggg/modeller skolene kan forplikte seg til å jobbe med/bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaka11365381158

1 er 1 for mye uansett når det gjelder sånt. Ingen tvil om dette.

Men, jeg føler et behov for at man istedenfor å sitte å klage over situasjonen bør jobbe for å finne noe som kan bedre situasjonen. Oppleggg/modeller skolene kan forplikte seg til å jobbe med/bruke.

Det er jeg enig i. Men det er jo bare politikerne som kan lage et lovpålagt opplegg som skolen må forplikte seg til å bruke. Som psykiateren skriver så er det å stå på og lage masse bråk som kan hjelpe.

Jeg vet også av erfaring at lærere og rektorer ikke tåler at foreldrene forteller hvordan de syntes skolen burde reagere på mobbing. Læreren og rektor vet jo selvsagt best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaka11365381158

Det har du et poeng i. Det burde kanskje være et verneombud for dette. Jeg vet ikke om hovedverneombud i kommunen kan være det?

Ja det bør være et eget støtteapparat som lytter til foreldrene og barna og som kan ha rett til å gå inn i skolen. Jevnlige kontroller som observerer hva lærer gjør ii skolen burde det også vært. Foreldrene trenger noen å snakke med, noen som forstår de og som kan hjelpe de. Dette må være kompetente folk som har psykologi og mobbing som fagfelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det bør være et eget støtteapparat som lytter til foreldrene og barna og som kan ha rett til å gå inn i skolen. Jevnlige kontroller som observerer hva lærer gjør ii skolen burde det også vært. Foreldrene trenger noen å snakke med, noen som forstår de og som kan hjelpe de. Dette må være kompetente folk som har psykologi og mobbing som fagfelt.

Man har jo BUP til det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mor også

Man har jo BUP til det da

Jeg følte at Bup var de eneste som virkelig lyttet til mitt barns historie. Men skole var mer interessert i å skyve ansvaret over på mitt barn med "kan du ikke prøve....", "det er sikkert ikke vondt ment osv".

Bup var som en engel oppi dette. Men skolen brukte Bup som unnskyldning. "kan du ikke prate med bup".

Så Bup kan være til hjelp ja. Men at skolene ikke har mer kunnskap eller bruker den bedre, ja det er sjokkerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er yrket ditt om jeg tør å spørre? Siden du sitter med så mye kunnskap om dårlige lærere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...