Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Ingen av barna mine har hatt en lærer jeg har vært direkte misfornøyd med.

Det eneste jeg har å klage over er at jeg skulle det ønske det var flere mannlige lærere og jeg jeg synes det er rart at de minste barna ikke lærer å sette opp regnestykkene.

Hvorfor lærer de ikke å sette opp regnestykkene nå til dags og lærer mente og låning?

Blir jo helt håpløst når ungene sitter og teller på fingrene når det bare finnes 10 fingre.

Resultatet blir at vi foreldre må lære dem det.

Akkurat nå har jeg bare dette å klage på.

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kaka11365381158

    4

  • Lillemus

    3

  • puttelulle

    3

  • laban

    2

Ingen av barna mine har hatt en lærer jeg har vært direkte misfornøyd med.

Det eneste jeg har å klage over er at jeg skulle det ønske det var flere mannlige lærere og jeg jeg synes det er rart at de minste barna ikke lærer å sette opp regnestykkene.

Hvorfor lærer de ikke å sette opp regnestykkene nå til dags og lærer mente og låning?

Blir jo helt håpløst når ungene sitter og teller på fingrene når det bare finnes 10 fingre.

Resultatet blir at vi foreldre må lære dem det.

Akkurat nå har jeg bare dette å klage på.

''Hvorfor lærer de ikke å sette opp regnestykkene nå til dags og lærer mente og låning?''

Det gjør de hos oss i alle fall. Mener Snuppa begynte med det i 2. el. 3. klasse.

tzatziki1365380058

Ingen av barna mine har hatt en lærer jeg har vært direkte misfornøyd med.

Det eneste jeg har å klage over er at jeg skulle det ønske det var flere mannlige lærere og jeg jeg synes det er rart at de minste barna ikke lærer å sette opp regnestykkene.

Hvorfor lærer de ikke å sette opp regnestykkene nå til dags og lærer mente og låning?

Blir jo helt håpløst når ungene sitter og teller på fingrene når det bare finnes 10 fingre.

Resultatet blir at vi foreldre må lære dem det.

Akkurat nå har jeg bare dette å klage på.

''Hvorfor lærer de ikke å sette opp regnestykkene nå til dags og lærer mente og låning? Blir jo helt håpløst når ungene sitter og teller på fingrene når det bare finnes 10 fingre.''

Matematikkopplæringen er jeg også svært misfornøyd med, men det er ikke lærerens skyld. Det er tydeligvis en "rådende pedagogikk" på området som er veldig forskjellig fra da jeg gikk på skolen, og som er vanskelig å skjønne at "fører frem" for meg som ikke har erfaring med det. Frustrasjonen deler jeg med mange andre foreldre på mine barns trinn. Men jeg vet altså ikke om matte-opplegget egentlig er "dårlig" eller om det bare oppleves sånn fordi det er uvant for meg.

Ingen av barna mine har hatt en lærer jeg har vært direkte misfornøyd med.

Det eneste jeg har å klage over er at jeg skulle det ønske det var flere mannlige lærere og jeg jeg synes det er rart at de minste barna ikke lærer å sette opp regnestykkene.

Hvorfor lærer de ikke å sette opp regnestykkene nå til dags og lærer mente og låning?

Blir jo helt håpløst når ungene sitter og teller på fingrene når det bare finnes 10 fingre.

Resultatet blir at vi foreldre må lære dem det.

Akkurat nå har jeg bare dette å klage på.

Det er jeg litt overrasket over å høre. Guttungen lærte dette på 2. trinn. Og vi blir prenta inn med hvor viktig det er at barna skal forstå dette med tieroverganger og veksling.

Det er jeg litt overrasket over å høre. Guttungen lærte dette på 2. trinn. Og vi blir prenta inn med hvor viktig det er at barna skal forstå dette med tieroverganger og veksling.

Jentungen på 4. trinn har hatt masse "pengelekser" i høst med veksling og "Hvor mange kroner har Tor igjen da" og sånt og nå ser det endelig ut til å sitte ganske godt. :o)

Og hvem sitt ansvar er barna når de er på skolen?

Hvis ikke lærerene takler jobben sin bør de få hjelp utenfra,kanskje de skulle hatt en spesiell "gruppe" som tok seg av problemene. En ting er jo sikkert,mange av dem takler det ikke..problemer på skolen. Hvis de kun er der for å lære fra seg,bør noen andre ta seg av problemene som oppstår. Troor det hadde vært veldig lurt!

''Og hvem sitt ansvar er barna når de er på skolen?''

Hvem sitt ansvar er barna før de begyner på skolen? Lærerne gjør jo hva de kan utifra hva de har å jobbe med. Får de inn en gjeng med bortskjemte og egoistiske barn i klassen, er det tull å skylde på lærerne når det foregår mobbing. Jeg syns igrunnen synd på dagens lærere som må rydde opp i mye dårlig oppdragelse.

Annonse

Gjest honnicorn

Du gjør helt sikkert en god jobb. Og gjør du en god jobb, så har du vel ikke noe frykte? Skjønner ikke helt at du kan være lei "lærerhets", for hvis noen har opplevd ting som ikke er bra med en lærer, så har det ingenting med deg og ditt yrkesvalg å gjøre.... Det vil bli det samme som at en her inne kan kritisere kassadama på rema 1000, hvis hun gjør en eller annen feil. Om jeg har jobbet som kassadame en gang, så føler jeg ikke at kritikken gjelder meg...hvis du skjønner hva jeg mener.

Gjest Nickløsheletia

''Hvorfor lærer de ikke å sette opp regnestykkene nå til dags og lærer mente og låning?''

Det gjør de hos oss i alle fall. Mener Snuppa begynte med det i 2. el. 3. klasse.

Det er tydeligis forskjellig praksis rundt omkring. Nå har jeg snakket med læreren som sa at dette kom på en senere tidspunkt.

Men veslejenta strevde sånn med matteleksa, så vi måtte lære henne det selv. Nå går det bedre.

Gjest Nickløsheletia

Det er jeg litt overrasket over å høre. Guttungen lærte dette på 2. trinn. Og vi blir prenta inn med hvor viktig det er at barna skal forstå dette med tieroverganger og veksling.

Da må det være forskjellig praksis rundt omkring. Har snakket med læreren nå som sier at det kommer på et senere tidspunk.

Minstejenta her stevde sånn med matteleksa. Hun brukte fingrene. Noe som var helt håpløst når tallene var store. Jeg ble ganske frustrert over dette, da jeg ikke har verdens beste tålmodighet heller.

Vi har selv lært henne å sette opp tallene nedenfor hverandre nå og lært henne låning og mente selv. Nå går det bedre.

Jeg synes det er veldig bakvendt og skulle lære ta det hodet først, for så på et senere tidspunkt å lære sette opp stykkene. For meg er det naturlig å tenke at det best motsatt, slik som sønnen din lærer.

Gjest Nickløsheletia

Jentungen på 4. trinn har hatt masse "pengelekser" i høst med veksling og "Hvor mange kroner har Tor igjen da" og sånt og nå ser det endelig ut til å sitte ganske godt. :o)

Min går i tredjeklasse og slike stykker har hun også hatt mye av. Også her har vi lært henne å sette opp stykkene.

Ingen av barna mine har hatt en lærer jeg har vært direkte misfornøyd med.

Det eneste jeg har å klage over er at jeg skulle det ønske det var flere mannlige lærere og jeg jeg synes det er rart at de minste barna ikke lærer å sette opp regnestykkene.

Hvorfor lærer de ikke å sette opp regnestykkene nå til dags og lærer mente og låning?

Blir jo helt håpløst når ungene sitter og teller på fingrene når det bare finnes 10 fingre.

Resultatet blir at vi foreldre må lære dem det.

Akkurat nå har jeg bare dette å klage på.

Akkurat dette er jeg HELT enig med deg i!!! Det er håpløst at ungene ikke lærer dette...

MEN- som lærer sliter jeg også med dette... Jeg ønsker og vil lære ungene dette, - men iflg. læreverket vi bruker, skal de først lære seg andre metoder FØR de lærer å sette opp stykkene... Helt håpløst, selvsagt, men det er ikke alt vi lærere styrer når det gjelder læring, dessverre.... Det er helt åpenbart at de som sitter og bestemmer hva og hvordan ungene skal lære, aldri har satt sine føtter i et klasserom med 25 elever, iallefall...

(Jeg lærer likevel ungene å sette opp regnestykker, da.....)

''Hvorfor lærer de ikke å sette opp regnestykkene nå til dags og lærer mente og låning? Blir jo helt håpløst når ungene sitter og teller på fingrene når det bare finnes 10 fingre.''

Matematikkopplæringen er jeg også svært misfornøyd med, men det er ikke lærerens skyld. Det er tydeligvis en "rådende pedagogikk" på området som er veldig forskjellig fra da jeg gikk på skolen, og som er vanskelig å skjønne at "fører frem" for meg som ikke har erfaring med det. Frustrasjonen deler jeg med mange andre foreldre på mine barns trinn. Men jeg vet altså ikke om matte-opplegget egentlig er "dårlig" eller om det bare oppleves sånn fordi det er uvant for meg.

Nemlig!!! Og dessverre er det slik......:-(

Gjest Nickløsheletia

Akkurat dette er jeg HELT enig med deg i!!! Det er håpløst at ungene ikke lærer dette...

MEN- som lærer sliter jeg også med dette... Jeg ønsker og vil lære ungene dette, - men iflg. læreverket vi bruker, skal de først lære seg andre metoder FØR de lærer å sette opp stykkene... Helt håpløst, selvsagt, men det er ikke alt vi lærere styrer når det gjelder læring, dessverre.... Det er helt åpenbart at de som sitter og bestemmer hva og hvordan ungene skal lære, aldri har satt sine føtter i et klasserom med 25 elever, iallefall...

(Jeg lærer likevel ungene å sette opp regnestykker, da.....)

''men iflg. læreverket vi bruker, skal de først lære seg andre metoder FØR de lærer å sette opp stykkene.''

Ja, det var det jeg også fikk høre.

Hennes lærer var enig med deg.

Annonse

''men iflg. læreverket vi bruker, skal de først lære seg andre metoder FØR de lærer å sette opp stykkene.''

Ja, det var det jeg også fikk høre.

Hennes lærer var enig med deg.

Phu!!!:-) Enda godt at vi er flere som tenker slik... :-)

Agata1365381002

Jeg synes du og trollemor og de andre lærerne som ikke er i stand til å lese frustrerte innlegg om dårlige erfaringer med en enkelt lærer uten å generalisere det til lærerhets, bør ta dere jobb som parkeringsvakter eller i skatteetaten i stedet. Det finnes faktisk bransjer der de ansatte blir enda mindre elsket enn i skolevesenet.

Jeg synes det er få her som klager over at alle lærere er udugelige. Det er enkelte som har opplevd avmakt og frustrasjon i forhold til enkeltpersoner eller -episoder, akkurat som mange har tilsvarende erfaringer med helsevesenet. Etter hva jeg kan se, klages det mer over sistnevnte bransje her enn over de som jobber med barn.

Jeg synes generelt at folk bør skille mellom enkeltpersoner og en hel yrkesgruppe. Men det ville være rart om det ikke fantes enkelte ubrukelige lærere, leger eller psykologer også, akkurat som i alle andre yrker.

Forskjellen mellom helsevesenet og skolen, er vel at klagene i førstnevnte tilfelle som regel gjelder helseVESENET,mens det som er galt i skolen lærernes skyld....

Jeg er overhodet ikke lærer sjøl, men slutter aldri å forundre meg over at oppslag i media vedr. tvilsomme forhold av en eller annen karakter i helsevesenet blir møtt med krav eller løfte om mer penger og bedre organisering (rutiner har sviktet osv). Jeg har i alle fall til gode å høre påstander om at feks sykepleierne som gruppe er elendige og er må skoleres og skjerpes før de kan slippes løs på pasientene.

Jaja, jeg er i alle fall glad for at jeg ikke er noen av delene!

Når noe ikke funker i skolen, er det straks "ramaskrik" om dårlige lærere og krav om at disse må skoleres - hører sjelden noe om svakheter i systemet eller manglende bevilgninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...