Spirello Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 jeg har hatt spiral i snart to år, og det har fungert stort sett greit. men i det siste har jeg vært plaget med småblødninger + mensen og ofte smerter, mest på høyre side. De siste ukene har det vært smerter så og si hver dag, ikke hele dagen, men det er noe som ikke stemmer helt. Ingen smerter ved sex. Har bestilt time hos fastlegen, som jeg sjekket spiralen hos i fjor, og som sa at trådene hadde forsvunnet opp i livmormunnen. Legen har ikke Ultralyd, så vil bare ha en henvisning til UL, så sjekka om det er cyster eller hva som gir smerter og blødninger + å få spiralen ut. har noen fjernet spiral der trådene har forsvunnet, og hadde dere smerter før dere fjernet den? det er sikkert vondt å fjerne den og jeg gruer meg så jeg nesten kaster opp, ville heller født enn å gjøre det hvis jeg kunne valgt. Kan jeg be om narkose evt. noe lettere å sove på? Har legeskrekk, spesielt når det gjelder underlivet. Blir kjempekvalm og svimer nesten av når noen pirker oppi der for å ta celleprøve. Tok det i fjor da jeg sjekket spiralen og den var fin. Nå har jeg lettere panikk for kreft også da for sikkerhets skyld.. Jeg merker sjøl at jeg gjør meg sjøl mer nervøs og redd jeg jeg burde bare fordi timen er bestilt. Vi skal til syden i januar, burde jeg vente med å fjerne den til etter turen pga. bading og evt. infeksjonsfare? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg har fjernet en hormonspiral hvor trådene var "borte". Jeg ble henvist til gyn, for fastlegen hadde ikke UL. Dette var en hormonspiral som hadde "gått ut på dato" (5 år), og jeg hadde begynt å få litt småblødninger (det er visst et vanlig tegn på at man bør bytte hormonspiralen). Er det hormonspiral eller gammeldags spiral du har? Uansett, jeg grudde meg ikke i det hele tatt, for det hadde vært så smertefritt å sette den inn. Men, det var faktisk ganske vondt. Det var litt vondere å sette inn den nye enn å ta ut den gamle. Et tips til deg er å ta en Paracet og en Ibux minst en time på forhånd, så blir det ikke så vondt. Men det hjelper ikke på nervene, da... Jeg fikk også litt mensmurringer resten av dagen, men det blir nok også bedre hvis du tar smertestillende på forhånd. Tror ikke du trenger å bekymre deg over bading i syden flere uker etterpå, men du kan jo spørre for sikkerhets skyld. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg har fjernet en hormonspiral hvor trådene var "borte". Jeg ble henvist til gyn, for fastlegen hadde ikke UL. Dette var en hormonspiral som hadde "gått ut på dato" (5 år), og jeg hadde begynt å få litt småblødninger (det er visst et vanlig tegn på at man bør bytte hormonspiralen). Er det hormonspiral eller gammeldags spiral du har? Uansett, jeg grudde meg ikke i det hele tatt, for det hadde vært så smertefritt å sette den inn. Men, det var faktisk ganske vondt. Det var litt vondere å sette inn den nye enn å ta ut den gamle. Et tips til deg er å ta en Paracet og en Ibux minst en time på forhånd, så blir det ikke så vondt. Men det hjelper ikke på nervene, da... Jeg fikk også litt mensmurringer resten av dagen, men det blir nok også bedre hvis du tar smertestillende på forhånd. Tror ikke du trenger å bekymre deg over bading i syden flere uker etterpå, men du kan jo spørre for sikkerhets skyld. Lykke til! Takk for svar. Har hormonspiral. Hadde du sånne smerter som jeg har før du tok den ut? Min skal jo egentlig kunne sitte inne i tre år til da.. Er to år i jan. siden den ble satt inn. Heller ikke godt å sette den inn, så gruer meeg noe helt for j**** til å ta den ut siden trådene er borte. Har også har kobberspiral før denne, og den synes jeg var helt grusom å fjerne. nagrer vanvittg på at jeg overhodet satt den inn, og skal aldri ha det igjen.. Uff.. trodde det skulle være en enkel løsning jeg, men tydligvis ikke.. : ( Kommer til å svime av bare jeg ser stolen. Jeg får helt panikk. fikk beroligende (sov) da jeg tok gastroskopi og våknet etter 15 min. Mulig jeg kan be om noe sånt nå også, eller kan jeg se langt etter det? Kommer til å knipe og gjøre det enda mer vondt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Når jeg skulle ta ut hormonspiralen klarte ikke legen å få den ut (Vet ikke om det hadde med trådene å gjøre), så jeg ble henvist til GU. Var kjempenervøs siden GU ikke akkurat er det artigste som finnes og jeg var redd for smerter :-/ For første gang i mitt liv tok jeg noe beroligende. Fikk en tablett (vet ikke hva det heter) av legen og turde ikke ta mer enn halve. Ble bare litt småsvimmel og vet egentlig ikke om den hadde god nok virkning, men jeg fiksa iallefall å sette meg i stolen Det var heldigvis helt smertefritt å ta ut spiralen for min del, men fikk ganske vonde menslignende smerter i timene etterpå. Sier som Mirabell her - ta Ibux og Paracet før timen, så vil jeg tro dette går helt fint! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Takk for svar. Har hormonspiral. Hadde du sånne smerter som jeg har før du tok den ut? Min skal jo egentlig kunne sitte inne i tre år til da.. Er to år i jan. siden den ble satt inn. Heller ikke godt å sette den inn, så gruer meeg noe helt for j**** til å ta den ut siden trådene er borte. Har også har kobberspiral før denne, og den synes jeg var helt grusom å fjerne. nagrer vanvittg på at jeg overhodet satt den inn, og skal aldri ha det igjen.. Uff.. trodde det skulle være en enkel løsning jeg, men tydligvis ikke.. : ( Kommer til å svime av bare jeg ser stolen. Jeg får helt panikk. fikk beroligende (sov) da jeg tok gastroskopi og våknet etter 15 min. Mulig jeg kan be om noe sånt nå også, eller kan jeg se langt etter det? Kommer til å knipe og gjøre det enda mer vondt Du kan jo spørre fastlegen om å få noe beroligende som du kan ta på forhånd. Det kan godt hende du får det, hvis du beskriver hvor mye du stresser deg opp for dette. Hvorfor skal du ta ut spiralen? Greit nok at du kan få sjekket hvorfor du har smerter og blødninger, men det er vel ikke sikkert spiralen skal ut? Kanskje du bare kan beholde den i 3 år til? Jeg har forresten ikke hatt smerter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjorde ikke vondt Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Takk for svar. Har hormonspiral. Hadde du sånne smerter som jeg har før du tok den ut? Min skal jo egentlig kunne sitte inne i tre år til da.. Er to år i jan. siden den ble satt inn. Heller ikke godt å sette den inn, så gruer meeg noe helt for j**** til å ta den ut siden trådene er borte. Har også har kobberspiral før denne, og den synes jeg var helt grusom å fjerne. nagrer vanvittg på at jeg overhodet satt den inn, og skal aldri ha det igjen.. Uff.. trodde det skulle være en enkel løsning jeg, men tydligvis ikke.. : ( Kommer til å svime av bare jeg ser stolen. Jeg får helt panikk. fikk beroligende (sov) da jeg tok gastroskopi og våknet etter 15 min. Mulig jeg kan be om noe sånt nå også, eller kan jeg se langt etter det? Kommer til å knipe og gjøre det enda mer vondt Har ikke erfaring med bortkomne tråder, men da jeg fjernet vanlig spiral rådet legen meg til å hoste kraftig idet hun nappet i snorene, det ville hjelpe å "dytte" den ut. Og det gjorde det, tror jeg, for det gjorde ikke særlig vondt. Jeg erstattet da kopperspiral med hormonspiral, og hadde ikke smerter etterpå, bare noen små blødninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Du kan jo spørre fastlegen om å få noe beroligende som du kan ta på forhånd. Det kan godt hende du får det, hvis du beskriver hvor mye du stresser deg opp for dette. Hvorfor skal du ta ut spiralen? Greit nok at du kan få sjekket hvorfor du har smerter og blødninger, men det er vel ikke sikkert spiralen skal ut? Kanskje du bare kan beholde den i 3 år til? Jeg har forresten ikke hatt smerter. Jeg har inntrykk av at den har innvirkning på smertene og blødningene.. Og fikk helt hetta når legen ikke fant trådene. Så har lyst til å få den ut. Liker ikke fremmedlegemer i kroppen egentlig. Også vurderer vi å prøve å får en liten en i begynnelsen av 2010, men får høre hva legene sier om den muligheten først ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg har gjort det to ganger. Den ene gangen litt ubehagelig, den andre gangen litt vondt. Men det som slo meg helt ut på den andre gangen var at han skulle få en ny inn igjen. Det er visstnok fryktelig trangt oppi der. Noen syster og styr tror jeg han sa. Måtte legge meg en halvtime hos gynikologen før jeg orket å reise hjem. Men det var altså for å få den nye spiralen inn igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg har inntrykk av at den har innvirkning på smertene og blødningene.. Og fikk helt hetta når legen ikke fant trådene. Så har lyst til å få den ut. Liker ikke fremmedlegemer i kroppen egentlig. Også vurderer vi å prøve å får en liten en i begynnelsen av 2010, men får høre hva legene sier om den muligheten først ) OK! Jeg er ferdig med barn selv, så jeg klarte liksom ikke å komme på at du kanskje ikke var ferdig ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 OK! Jeg er ferdig med barn selv, så jeg klarte liksom ikke å komme på at du kanskje ikke var ferdig ;-) Hehe.. sånn er det ) Har bare en på fire år jeg vettu, så har veldig lyst på en til. Er veldig glad i mine søsken, og håper poden min også får gleden av det å ha søsken. Også er jeg veeeeldig babysyk da, hehe.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Hehe.. sånn er det ) Har bare en på fire år jeg vettu, så har veldig lyst på en til. Er veldig glad i mine søsken, og håper poden min også får gleden av det å ha søsken. Også er jeg veeeeldig babysyk da, hehe.. ''Også er jeg veeeeldig babysyk da, hehe..'' Jeg har akkurat sittet en time med min lille en uke gamle niese på brystet... ) *Mjuk* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 ''Også er jeg veeeeldig babysyk da, hehe..'' Jeg har akkurat sittet en time med min lille en uke gamle niese på brystet... ) *Mjuk* de er jo så skjønne! ) Venninna mi har en på 10 uker som er på ukentlig besøk, det verker litt i egga da ja.. *smelt* Til og med når han hadde gulpa over hele seg bæsja, og jeg hadde skifta på han vaska han i kroker og kriker - før han gulpet masse på de rene klæra, og mens jeg prøvde å tørke vekk det (og selvfølgelig ikke hadde festa bleia ordentlig) kjente jeg en varm tisse-stråle på armen og låret. Hehe.. På´n igjen med nytt skift og vask. Samboern min sa bare "å herregud.." mens lille poden lå så fornøyd på gulvet og smilte og jeg ble en smule stressa, men kunne ikke annet enn å le. Lenge siden jeg hadde en så liten en merker jeg.. Men øvelse gjør mester. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 de er jo så skjønne! ) Venninna mi har en på 10 uker som er på ukentlig besøk, det verker litt i egga da ja.. *smelt* Til og med når han hadde gulpa over hele seg bæsja, og jeg hadde skifta på han vaska han i kroker og kriker - før han gulpet masse på de rene klæra, og mens jeg prøvde å tørke vekk det (og selvfølgelig ikke hadde festa bleia ordentlig) kjente jeg en varm tisse-stråle på armen og låret. Hehe.. På´n igjen med nytt skift og vask. Samboern min sa bare "å herregud.." mens lille poden lå så fornøyd på gulvet og smilte og jeg ble en smule stressa, men kunne ikke annet enn å le. Lenge siden jeg hadde en så liten en merker jeg.. Men øvelse gjør mester. ) Små babyer er bare kose-kose-kose! ) Var bare såvidt den nybakte onkel fikk holde sin lille niese for første gang ja, hadde ikke lyst til å gi henne fra meg! Men da hun etter en stund begynte å røre på seg og lage lyder fikk jeg beskjed om - "du kan ta henne igjen du!" *Hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.