Gå til innhold

Egenandel

Gjest fysioterapi

Anbefalte innlegg

Gjest fysioterapi
Skrevet

Jeg har fått henvisning fra legen for 12 timer fysioterapi. Fysioterapeuten jeg går til, har et slikt opplegg der jeg betaler full pris for alle timene, også får jeg tilbake penger fra NAV når jeg er ferdig med all behandling. Prisen per time er 313kr. Er dette et vanlig opplegg? Noen som vet hvor mye egenandelen er på?

Caloni Makaroni
Skrevet

Enkelte gjør det sånn ja, hvor du må legge ut og får tilbake. Hva egenandelen er er jeg ikke sikker på.

Skrevet

Enkelte gjør det sånn ja, hvor du må legge ut og får tilbake. Hva egenandelen er er jeg ikke sikker på.

tror egenandel på fysioterapi er rundt 2500-2600 en må opp i før en får noe frikort.

Gjest fysioterapi
Skrevet

tror egenandel på fysioterapi er rundt 2500-2600 en må opp i før en får noe frikort.

Etter 12 timer har jeg betalt 313*12= 3756

Vet du hvor mye jeg kan forvente å få igjen da?

Gjest fysioterapi
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1261060151' post='4270626]

http://www.nav.no/Helse/Frikort/Egenandelstak+2

Du får igjen det som er over 2.560,- som er egenandel for fysioterapi. I linken står også egenandelen per behandling.

Tusen takk for linken. Jeg er tydeligvis helt blå på dette området og forstår fortsatt ikke hvor mye jeg skal ha igjen. Må jeg betale 2560kr selv, og alt etter det må jeg bare betale egenandelen? Det blir jo veldig dyrt da.

Jeg går til fysioterapeut fordi jeg har hatt enormt mye hodepine det siste halve året. Jeg får strøm og laser på skulder og nakke. Behandlingen varer i 45 min.

Caloni Makaroni
Skrevet

Tusen takk for linken. Jeg er tydeligvis helt blå på dette området og forstår fortsatt ikke hvor mye jeg skal ha igjen. Må jeg betale 2560kr selv, og alt etter det må jeg bare betale egenandelen? Det blir jo veldig dyrt da.

Jeg går til fysioterapeut fordi jeg har hatt enormt mye hodepine det siste halve året. Jeg får strøm og laser på skulder og nakke. Behandlingen varer i 45 min.

La oss si at egenandelen er 130 kroner per gang. Det overskytende over det får du ingen stønad til, det vil alltid gå av din lommebok. Når du har betalt 130 kroner (det er altså et fiktivt beløp, for jeg har ikke satsene i hodet) nok ganger til å fylle 2500 kroner, så slipper du unna disse 130 kronene fra da av. Det overskytende må du betale selv.

Gjest fysioterapi
Skrevet

La oss si at egenandelen er 130 kroner per gang. Det overskytende over det får du ingen stønad til, det vil alltid gå av din lommebok. Når du har betalt 130 kroner (det er altså et fiktivt beløp, for jeg har ikke satsene i hodet) nok ganger til å fylle 2500 kroner, så slipper du unna disse 130 kronene fra da av. Det overskytende må du betale selv.

Ok så i mitt tilfelle så har jeg behandling i 45 min. Utifra linken til Shira så betyr det at jeg skal betale ca 150kr i egenandel per gang. Etter at summer har blitt 2560kr må jeg betale alt selv. Har jeg forstått det riktig?

Isåfall lurer jeg på om med 2560kr menes ordinærpris? Eller er det "egenandelprisen"?

Caloni Makaroni
Skrevet

Ok så i mitt tilfelle så har jeg behandling i 45 min. Utifra linken til Shira så betyr det at jeg skal betale ca 150kr i egenandel per gang. Etter at summer har blitt 2560kr må jeg betale alt selv. Har jeg forstått det riktig?

Isåfall lurer jeg på om med 2560kr menes ordinærpris? Eller er det "egenandelprisen"?

Hm. Du betaler 313 kroner til fysioterapeuten. Av disse er 150 kroner godkjent egenandel. Når du har betalt disse 150 kronene nok ganger til at det blir 2500 kroner, så får du frikort, og du betaler ikke lenger denne egenandelen. Dvs. at etter å ha betalt opp til 2500 kroner godkjente egenandeler, så får du 150 kroner "rabatt" på hver time.

Gjest fysioterapi
Skrevet

Hm. Du betaler 313 kroner til fysioterapeuten. Av disse er 150 kroner godkjent egenandel. Når du har betalt disse 150 kronene nok ganger til at det blir 2500 kroner, så får du frikort, og du betaler ikke lenger denne egenandelen. Dvs. at etter å ha betalt opp til 2500 kroner godkjente egenandeler, så får du 150 kroner "rabatt" på hver time.

Ok jeg skjønner. Så i mitt tilfelle spiller det egentlig ikke noen rolle at jeg går over 2500kr-grensen, ettersom 300/2 er 150 uansett, så om jeg betaler 150 gangen eller får 150 i rabatt, blir det så og si det samme.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ok jeg skjønner. Så i mitt tilfelle spiller det egentlig ikke noen rolle at jeg går over 2500kr-grensen, ettersom 300/2 er 150 uansett, så om jeg betaler 150 gangen eller får 150 i rabatt, blir det så og si det samme.

Jeg ble litt usikker jeg nå, men ta med deg alle kvitteringer og spør på ditt lokale NAV-kontor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...