Gå til innhold

Piercing

Gjest Skikkelig fint

Anbefalte innlegg

Gjest Skikkelig fint
Skrevet

Har tatt piercing i navelen for et par uker siden. Den skal sitte på seks uker før bytte

Det går veldig bra, men rundt hullene så har jeg blitt litt rød og flasset. Det er ikke tegn til noe som helst infeksjon men det kan virke som en liten reaksjon på metallet f.eks. Smykket er av kirurgisk stål.

Jeg kunne derfor tenkt meg å byttet smykket allerede nå, med et i titan for å se om huden roer seg.

Det er ikke kløe, ingen tegn til noe "farlig", annet enn litt rødhet, tørrhet og småflasset akkurat rundt hullene. Og smykket beveger seg bra i hullet.

Noen med erfaringer på dette?

Skrevet

tror iallfall ikke det er lurt å bytte ut piercingen allerede nå etter så kort tid for det er jo pga bl.a infeksjonsfare at man skal vente minst seks uker med å skifte. så hvis du skifter nå, risikerer du at det setter seg infeksjon i såret. Så så fremt det ikke blir tegn til infeksjon i huden ville jeg ventet om jeg var deg.

Skrevet

Bedre å vente enn å risikere at det setter seg infeksjon. Jeg vet hvordan DET kan være,nemmlig.Så bare et velmenende råd! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...