Gå til innhold

Vennefest og middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har invitert syv venner på fest hos oss tirsdag i romjula. I den forbindelse lurer vi på om noen har tips til hva vi kan servere? Tapas er godt, men det har vi servert før... Andre typer middag e.l. du ville ønsket å få om du kom hjem til oss på fest? :)

(fisk kan vi ikke ha)

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

5

• Lillemus

4

• morsan

4

• jubalong70

4

Skrevet

Kommer jo litt an på hvor eventyrlystne de er i matveien... ;-)

Det er f.eks mye god thailandsk mat. Namnam...

Eller en god biff stroganoff med potetmos til. Godt det også. :-)

Skrevet

Risotto, kylling med tomat- og olivensaus, lammelår?

Skrevet

Jeg ville hatt noe julete. Spekemat?

''Jeg ville hatt noe julete. Spekemat?''

Er spekemat julete?

Skrevet

Tapas er ganske mye jobb å forerede, men fordelen er at mye kan gjøres i forveien, om du har mer tid da. Særlig når vi skal ha mange gjester er det jo fordel med mat hvor hoveddelen av forberedelsene kan gjøres litt i forveien, så man kan ta det litt med ro når gjestene kommer.

Finnes jo massevis av gode gryteretter? F.eks boef bourgignon - det er ordentlig godt, og kan gjerne forberedes god tid i forveien.

Ville også servert en forrett - det behøver ikke være komplisert, hva med f.eks. lodderogn, hakket rødløk og rømme?

Ellers er det jo massevis av gode kyllingretter man kan lage :).

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Er spekemat julete?

Javisst.

Skrevet

Jeg ville hatt noe julete. Spekemat?

Er spekemat julete? Det er sommerlig for meg :o)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Er spekemat julete?

For meg er det det. :-) Jeg spiser aldri sånt ellers. Mulig det bare er meg som er litt vel tradisjonell, men indisk, tapas og annet fancy skal det ikke være i julen. Jul for meg er god norsk tradisjonsmat. Dvs noe er nok ikke fullt så norsk, men har vært på menyen siden jeg var barn.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Er ikke sommer reker? Eller aller mest hvitvin og jordbær. Ah, solen snur snart! :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Både sommerlig og julete. Det er ganske vanlig julemat.

Skrevet

For meg er det det. :-) Jeg spiser aldri sånt ellers. Mulig det bare er meg som er litt vel tradisjonell, men indisk, tapas og annet fancy skal det ikke være i julen. Jul for meg er god norsk tradisjonsmat. Dvs noe er nok ikke fullt så norsk, men har vært på menyen siden jeg var barn.

''Mulig det bare er meg som er litt vel tradisjonell, men indisk, tapas og annet fancy skal det ikke være i julen.''

Jeg synes det er veldig befriende å bli bedt bort på noe annet enn julemat i romjulen, etter diverse førjulsfester med julemat og intensiv julematspising helligdagene.

Skrevet

Er ikke sommer reker? Eller aller mest hvitvin og jordbær. Ah, solen snur snart! :-)

Reker, og salt spekemat når man har svetta hele dagen :o)

Skrevet

Reker, og salt spekemat når man har svetta hele dagen :o)

Enig! Rømmegrøt med spekemat etterpå eller spekemat med potetsalat og flatbrød! Nam! :o) Passer best om sommeren når man er svett etter en lang solrik dag og trenger noe salt. :o)

Gjest jul med din glede
Skrevet

Siden dere ikke kan ha fisk kan jeg ikke foreslå fiskesuppe som jeg serverte i romjula i fjor. Det ble veldig godt mottatt etter mye kjøttspising i helligdagene.

Hvis du har god tid ville jeg bakt godt brød og laget en gryterett eller suppe av f.eks. kylling. Du kan gjerne ha forskjellige oster som tilbehør til brødet. God rødvin til:-)

Skrevet

Både sommerlig og julete. Det er ganske vanlig julemat.

Enig

Gjest majas mamma
Skrevet

Hva med lasagne, med hvitløksbrød og en salat, eller ekte hjemmelaget pizza med mase fyll.

Skrevet

Ser du sier nei til fisk, men gjelder dette også rakfisk? Dét ville jeg likt å få. Om ikke - div spekemat. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...