Gå til innhold

Vennefest og middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du sier nei til fisk, men gjelder dette også rakfisk? Dét ville jeg likt å få. Om ikke - div spekemat. :)

Ååå. rakfisk ville jeg også fått. Nam nam :o)

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

5

• Lillemus

4

• morsan

4

• jubalong70

4

Skrevet

Potetsalat, godt brød, div. pålegg, karbonader og kylling. Rett og slett koldtbord.

Veldig enkelt og alt kan ordnes på morgenen. Og alt kan kjøpes ferdig ikke minst.,,Alle kan finne noe de liker på et slikt bord.

Skrevet

''Mulig det bare er meg som er litt vel tradisjonell, men indisk, tapas og annet fancy skal det ikke være i julen.''

Jeg synes det er veldig befriende å bli bedt bort på noe annet enn julemat i romjulen, etter diverse førjulsfester med julemat og intensiv julematspising helligdagene.

Helt enig!

Skrevet

Kalkun

Kyllingsuppe med hjemmebakte rundstykker

Bayonneskinke med tilbehør

Lutefisk

Skrevet

Vi pleier å invitere 3 nabofamilier på middag i romjula. Vi er da 8 voksne og 8 barn. Vi har servert hjemmelaget lasagne, lammelår med fløtegratinerte poteter og kveite. Nå var jo ikke fisk noe alternativ hos dere, men lam er jo godt da :) Og min lasagne slår alltid an :)

Skrevet

Tusen, tusen takk for mange gode tips til mat! Skal saumfare dem med mannen min nå i jula og se om vi kan bruke noen av dem :) Reker og annet som har levd under vann er desverre utelukket siden to av gjestene ikke liker "undersjøisk" mat ;-)

Skrevet

Forrett: hvitløk/chili scampi med mangosalsa. MMMmmmmm.....

Nå ble jeg sulten her......

Skrevet

Vi pleier å invitere 3 nabofamilier på middag i romjula. Vi er da 8 voksne og 8 barn. Vi har servert hjemmelaget lasagne, lammelår med fløtegratinerte poteter og kveite. Nå var jo ikke fisk noe alternativ hos dere, men lam er jo godt da :) Og min lasagne slår alltid an :)

Vi var hos det ene paret for noen uker siden og da fikk vi lammelår, så må prøve noe annet ;)

Lasagne føler jeg passer best dersom det er barn med i selskapet?

Skrevet

Baccalao er snadder :o)

Det beste jeg vet, men fisk som to av gjestene ikke liker :-(

Skrevet

Ser du sier nei til fisk, men gjelder dette også rakfisk? Dét ville jeg likt å få. Om ikke - div spekemat. :)

Gjelder desverre alt som har levd under vann.. *sukk*

Skrevet

Hva med lasagne, med hvitløksbrød og en salat, eller ekte hjemmelaget pizza med mase fyll.

Ingen tvil dersom vi skulle hatt barna med i selskapet, men har lyst på noe litt mer "spesielt" til voksenselskap...

Skrevet

''Mulig det bare er meg som er litt vel tradisjonell, men indisk, tapas og annet fancy skal det ikke være i julen.''

Jeg synes det er veldig befriende å bli bedt bort på noe annet enn julemat i romjulen, etter diverse førjulsfester med julemat og intensiv julematspising helligdagene.

Enig med deg i det :) Godt med noe annet enn all den tunge julematen :)

Skrevet

Kalkun med waldorfsalat?

Faktisk noe jeg har veldig lyst til å lage, men siden de fleste av oss skal spise dette to dager etterpå (nyttårsaften), så blir det litt for dumt ;)

Skrevet

Kanskje man er litt lei av julemat, og at et skikkelig variert tex-mex bord kunne være på sin plass?

Stekt kjøttdeig og kylling i hver sin kryddermix (eks tacos og fajitas), lefser og skjell, salat, tomat, paprika, maiskorn, revet ost, ris, varme chilibønner, rømme, jalapeños, tacosaus/salsa, tacochips (osv:)...?

Skrevet

Kommer jo litt an på hvor eventyrlystne de er i matveien... ;-)

Det er f.eks mye god thailandsk mat. Namnam...

Eller en god biff stroganoff med potetmos til. Godt det også. :-)

Ikke akkurat vågale forslag du kommer med her da, synes jeg... Men godt er det absolutt! :-)

Skrevet

Kanskje man er litt lei av julemat, og at et skikkelig variert tex-mex bord kunne være på sin plass?

Stekt kjøttdeig og kylling i hver sin kryddermix (eks tacos og fajitas), lefser og skjell, salat, tomat, paprika, maiskorn, revet ost, ris, varme chilibønner, rømme, jalapeños, tacosaus/salsa, tacochips (osv:)...?

Oj, et bra tips!

Takk:)

Skrevet

Faktisk noe jeg har veldig lyst til å lage, men siden de fleste av oss skal spise dette to dager etterpå (nyttårsaften), så blir det litt for dumt ;)

Vi spiste kalkun tre ganger sist jul tror jeg. Det er kjempegodt, men det ble i grunnen nok med 3 kalkunmiddager med samme tilbehør på 8 dager... *Hehe*

Skrevet

Vi spiste kalkun tre ganger sist jul tror jeg. Det er kjempegodt, men det ble i grunnen nok med 3 kalkunmiddager med samme tilbehør på 8 dager... *Hehe*

Kunne godt gjort det samme selv ;)

Tror allikevel det kan bli mye for enkelte, så vi får velge noe som ikke er fullt så "julete" ;)

Skrevet

Aldri stekt hel kalkun jeg, kun kalkunbryst. Jeg får litt prestasjonsangst når detstår man må ta ut innmat osv. Skjønner ikke bæret!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...