Gå til innhold

Vennefest og middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje man er litt lei av julemat, og at et skikkelig variert tex-mex bord kunne være på sin plass?

Stekt kjøttdeig og kylling i hver sin kryddermix (eks tacos og fajitas), lefser og skjell, salat, tomat, paprika, maiskorn, revet ost, ris, varme chilibønner, rømme, jalapeños, tacosaus/salsa, tacochips (osv:)...?

Tenkte først også dette var litt "barnslig" (typisk har vi ofte tacos når vi har barnefamilier på besøk), men med litt voksen vri blir det jo noe litt annet. Nam! :)

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

5

• Lillemus

4

• morsan

4

• jubalong70

4

Gjest majas mamma
Skrevet

Aldri stekt hel kalkun jeg, kun kalkunbryst. Jeg får litt prestasjonsangst når detstår man må ta ut innmat osv. Skjønner ikke bæret!

He, he. Innmaten ligger ferdig pakket inne i kalkunen i en pose. Bare å stikke handa inn i hølet og dra´n ut. Pleier å lage helstekt kalkun, og det er noe av det enkleste som finnes. Fyll litt stuffing inn i buken. Jeg bruker medisterfarse blandet med paprika og løk og lukk åpningen. Jeg pleier å sy, vet ikke om det kan gkøres på anen måte. Så binder du sammen bena og vingene, putte hele greia inn i en stekepose, venter til steketermonteret spretter ut eller viser rett temperatur, og får verdens saftigste kalkun.

Veldig enkelt og grei, og julemiddagen her i huset.

Skrevet

Kanskje man er litt lei av julemat, og at et skikkelig variert tex-mex bord kunne være på sin plass?

Stekt kjøttdeig og kylling i hver sin kryddermix (eks tacos og fajitas), lefser og skjell, salat, tomat, paprika, maiskorn, revet ost, ris, varme chilibønner, rømme, jalapeños, tacosaus/salsa, tacochips (osv:)...?

Ikke glem guacamole! Helst et par modne avocado blandet med santa marias guacamolemix.

Nam!

Skrevet

Ikke glem guacamole! Helst et par modne avocado blandet med santa marias guacamolemix.

Nam!

Nei, guacamole lager man da fra bånn!?

Hehe, ante ikke at det fantes en miks, det er sikkert et greit alternativ :P-

Skrevet

Jeg liker den faktisk ikke så godt fra bånn, tro det eller ei. Jeg er jo ellers typen som lager det meste fra bånn.

Bare elsker den mixen :-) Eneste jeg bruker tilsette utenom den er en liten dæsj vann.

Skrevet

Jeg liker den faktisk ikke så godt fra bånn, tro det eller ei. Jeg er jo ellers typen som lager det meste fra bånn.

Bare elsker den mixen :-) Eneste jeg bruker tilsette utenom den er en liten dæsj vann.

Den må jeg prøve :-).

Skrevet

Nam!

Ja, selvfølgelig! Guacamole må man ha :)

Skrevet

Vi var hos det ene paret for noen uker siden og da fikk vi lammelår, så må prøve noe annet ;)

Lasagne føler jeg passer best dersom det er barn med i selskapet?

Ja, det er bare voksne ja... Hmmm, hva med en stek av noe annet slag?

Skrevet

''Mulig det bare er meg som er litt vel tradisjonell, men indisk, tapas og annet fancy skal det ikke være i julen.''

Jeg synes det er veldig befriende å bli bedt bort på noe annet enn julemat i romjulen, etter diverse førjulsfester med julemat og intensiv julematspising helligdagene.

Også enig.

Skrevet

Den må jeg prøve :-).

Mulig den fungerer så bra for meg fordi jeg hiver den og avocadoen i en mikser, med en dæsj vann. Blir fløyelsmykt :)

Skrevet

He, he. Innmaten ligger ferdig pakket inne i kalkunen i en pose. Bare å stikke handa inn i hølet og dra´n ut. Pleier å lage helstekt kalkun, og det er noe av det enkleste som finnes. Fyll litt stuffing inn i buken. Jeg bruker medisterfarse blandet med paprika og løk og lukk åpningen. Jeg pleier å sy, vet ikke om det kan gkøres på anen måte. Så binder du sammen bena og vingene, putte hele greia inn i en stekepose, venter til steketermonteret spretter ut eller viser rett temperatur, og får verdens saftigste kalkun.

Veldig enkelt og grei, og julemiddagen her i huset.

Åhh, det skal vi ha i romjula! har alltid trodd jeg måtte rense den selv jeg :P

Skrevet

''Nei, guacamole lager man da fra bånn!?''

Definitivt. Den på boks inneholder visst 3% avocado eller noe sånt. Ekkelt.

Skrevet

''Nei, guacamole lager man da fra bånn!?''

Definitivt. Den på boks inneholder visst 3% avocado eller noe sånt. Ekkelt.

Helt enig i at den ferdiglagede ikke smaker noe særlig.

Men det som tiliti skrev om her er at man bruker ekte avocado, men i stedet for å smakssette den med litt av ditt og litt av datt, så blander man oppi en krydderblanding som finnes i egen pose.

Skrevet

Tenkte først også dette var litt "barnslig" (typisk har vi ofte tacos når vi har barnefamilier på besøk), men med litt voksen vri blir det jo noe litt annet. Nam! :)

''men med litt voksen vri blir det jo noe litt annet. Nam! :)''

Snakker vi Marguaritas? ;-)

Skrevet

''men med litt voksen vri blir det jo noe litt annet. Nam! :)''

Snakker vi Marguaritas? ;-)

Ja, marguaritas hører vel med en slik kveld :-).

Har noen rare minner om fester med marguaritas - de har sin virkning :-)

Skrevet

Ja, det er bare voksne ja... Hmmm, hva med en stek av noe annet slag?

Det kunne vært en mulighet.. Jeg tror allikevel vi lander på texmex-bord som en foreslo her :)

Skrevet

Det kunne vært en mulighet.. Jeg tror allikevel vi lander på texmex-bord som en foreslo her :)

Det var jo ikke noen dårlig ide :)

Skrevet

Det var jo ikke noen dårlig ide :)

Nei, høres godt ut med slik mat innimellom all julematen :)

Skrevet

Nei, høres godt ut med slik mat innimellom all julematen :)

Jepp :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...