Gå til innhold

Hva syns dere om dette navnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Marita var drømmenavnet mitt som barn.

Marika klinger jo veldig likt, men jeg hadde ikke selv valgt et navn der man stadig må presisere at det er "Marika med k".

Tindra høres ut som et firma- eller merkenavn for meg. Men det finnes mange navn som er enda - eh - sjeldnere. Klangen er helt grei, det er bare uvant.

Jeg har kjent til et par Marika'er, hvorav bare en norsk, flere svenske.

Synes det er et fint navn, men det er en ulempe at man blir usikker på uttalen. De fleste vil vel ha trykk på i'en (som i Marita), men noen vil nok velge å legge trykket jevnt, og uttale det som "tunika".

Annonse

Jeg har kjent til et par Marika'er, hvorav bare en norsk, flere svenske.

Synes det er et fint navn, men det er en ulempe at man blir usikker på uttalen. De fleste vil vel ha trykk på i'en (som i Marita), men noen vil nok velge å legge trykket jevnt, og uttale det som "tunika".

Marika kan man uttale på minst 3 måter:

Maaarika

Marrrika (typisk trøndersk ødelegging av navn!), min mor sa Marrrianne husker jeg. *Grøss*

Mariiiika

:o) Ikke lett.

Annonse

Gjest "tindra-værsågod"

Marita var drømmenavnet mitt som barn.

Marika klinger jo veldig likt, men jeg hadde ikke selv valgt et navn der man stadig må presisere at det er "Marika med k".

Tindra høres ut som et firma- eller merkenavn for meg. Men det finnes mange navn som er enda - eh - sjeldnere. Klangen er helt grei, det er bare uvant.

"Tindra høres ut som et firma- eller merkenavn for meg."

Jeg jobbet i Tindra rett etter årtusenskiftet. Kanskje du hadde oss som strømleverandør??

Åh, noen er så opptatt av at det skal være _spesielt_ så det blir helt tåpelig.... Jeg hadde svart, å Marita ja det er jo et fint navn. Det er nok det folk kommer til å oppfatte gjennom hele livet hennes tenker jeg, at hun heter Marita, også må hun rette på det og si MariKa. Vi kjenner noen som kalte sin jente Natilde. Helt sykt spør du meg..... men man er jo forskjellige, og takk og lov for det:-)

Jeg liker både Marika (med trykk på i) og Tindra.

Kjenner ei jente som heter Lykke - og syns det også er fint.

.... men så er jeg glad i litt uvanlige navn, jeg ....... og jeg har selvfølgelig navngitt mine døtre ut fra det ;D

''Kjenner ei jente som heter Lykke - og syns det også er fint.

''

lurer på hvordan det er å hete Lykke og ikke være lykkelig. Hvis jeg het Lykke og ble behandlet for tunge depresjoner hadde jeg nok følt meg litt rar;)

"Tindra høres ut som et firma- eller merkenavn for meg."

Jeg jobbet i Tindra rett etter årtusenskiftet. Kanskje du hadde oss som strømleverandør??

Jeg er inngiftet i en konkurrent, så det tror jeg ikke :-)

Men jeg har jobbet i utkanten av bransjen, så det er nok derfra jeg har navnet - i underbevisstheten.

''Kjenner ei jente som heter Lykke - og syns det også er fint.

''

lurer på hvordan det er å hete Lykke og ikke være lykkelig. Hvis jeg het Lykke og ble behandlet for tunge depresjoner hadde jeg nok følt meg litt rar;)

Jeg synes navnet Lykke er laaaangt over kanten hva sukkersøtt angår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...