Gå til innhold

Når egenandelen er nådd

Anbefalte innlegg

Gjest lenge å vente???
Skrevet

Når jeg har gått over beløpet (1780) for legebesøk, blå resepter, behandling hos psykolog, så vet jeg at jeg skal sende inn kvitteringene til nav.

Men hva med faktura fra psykologen med fakturadato i 2009, men forfall i 2010 - skal de sendes inn for å overstige egenandelen for 2009 eller skal de over på 2010? Noen som vet?

Og noen som vet hvor lang tid en må beregne før en får pengene en har betalt for mye tilbake fra nav?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Betal regninga i år, så får du det tilbake. Spesielt om det ikke er åpenbart at du får frikort neste år.

Skrevet

I alle regnskap er det datoen for når det er skrevet som gjelder. Så det samme bør jo gjelde her også. Men når det er sagt så er Nav noe for seg selv.

Men du skal vel ikke ta med kopi av betalingen vil jeg tro. Kun kopi av faktura/kvittering.

Gjest lenge å vente
Skrevet

Betal regninga i år, så får du det tilbake. Spesielt om det ikke er åpenbart at du får frikort neste år.

Takk for svar - da skal jeg betale de inneværende år.

Gjest lenge å vente
Skrevet

I alle regnskap er det datoen for når det er skrevet som gjelder. Så det samme bør jo gjelde her også. Men når det er sagt så er Nav noe for seg selv.

Men du skal vel ikke ta med kopi av betalingen vil jeg tro. Kun kopi av faktura/kvittering.

De godtok ikke kopi av fakturaen i fjor :(

Så jeg sender originalen med kvittering fra banken - og tar vare på en kopi.

Takk for svar

Skrevet

De godtok ikke kopi av fakturaen i fjor :(

Så jeg sender originalen med kvittering fra banken - og tar vare på en kopi.

Takk for svar

Kopi av faktura er noe annet. Her må det originaler til. Akkurat som i alle andre regnskap:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...