morsan Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Når var det? Før krigen? Jeg husker dette fra søttitallet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Når var det? Før krigen? '''Når var det? Før krigen?'' Ja, noen av oss er litt eldre her :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Ja. Før begynte jula på julaften kl 17 og varte til 13. januar. Nå begynner jula 20 november og varer til 31. desember. Jeg holder iherdig på å ikke julepynte før lille julaften, men må innrømme at jeg hiver ut jula lenge før "tjugendagen" og jeg må nødvendigvis begynne å øve julesanger før desember for at de skal sitte... -og i år rakk jeg rett å slett ikke å skrive personlig hilsen på julekortene så jeg sendte ferdigtrykte. (bortsett fra et par utvalgte) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Oj, kjøper dere treet den 23. også? Er det ikke veldig utplukket for pene trær da? Hmmm.... jeg var oppvokst med at juletreet ble kjøpt inn relativt sent, ja.. Sågar den 24. kjøpte pappa tre! Ingen spesiell grunn til det, slik valgte han å gjøre det. Hendte jo at treet var litt skjevt eller han måtte justere litt på det, men syntes ikke det gjorde noe. Men vi kjøpte faktisk treet vårt i dag, og har vel kjøpt før den 23. før også.. Men det er den 23. vi tar inn treet og pynter det.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Skal innrømme at jeg har forsøkt å unngå at julekort haugen vokser mer enn nødvendig, og man trenger jo ikke skrive mange ordene heller, men akkurat det kortet som definitivt var designet som et "julekort man åpner for å finne skrift inni" - og som så var helt blottet for et eneste pennestrøk, det var riktig merkelig... Vi har kjøpt juletre, men det kommer ikke inn i stua før 23. desember altså. Ja, det var nok en glipp at kortet var blottet for skrift! Det er vel fort gjort at det skjer i julekortverkstedet.. Selv leter jeg etter et julekort jeg skulle putte i postkassen til noen venner som bor i nærheten av oss. Men tror sannelig den havnet i bunken som var ferdigfrankert og allerede levert posten.. Og, det er spørs om den kommer fram, for det står bare "Familien Olsen" på utsiden av konvolutten. De har et relativt vanlig etternavn, så spørs om jeg ikke må lage et nytt kort og levere i morgen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mushi Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Her i huset får jeg en ganske misfornøyd tone fra min tenåringsdatter, hun er ganske oppgitt over at alt ikke er pyntet og fikset. Hun har nettopp vært hos sin far, og der var alt pyntet og striglet. Men her rekker vi ikke å komme iorden før lillejulaften. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Her i huset får jeg en ganske misfornøyd tone fra min tenåringsdatter, hun er ganske oppgitt over at alt ikke er pyntet og fikset. Hun har nettopp vært hos sin far, og der var alt pyntet og striglet. Men her rekker vi ikke å komme iorden før lillejulaften. ''Her i huset får jeg en ganske misfornøyd tone fra min tenåringsdatter, hun er ganske oppgitt over at alt ikke er pyntet og fikset'' Det klarer vel tenåringen selv å gjøre noe med? Be henne slutte og klage og heller hjelpe til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mushi Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 ''Her i huset får jeg en ganske misfornøyd tone fra min tenåringsdatter, hun er ganske oppgitt over at alt ikke er pyntet og fikset'' Det klarer vel tenåringen selv å gjøre noe med? Be henne slutte og klage og heller hjelpe til. Ja tror ikke helt hun har sett den "linken". Hun kom opp fra rommet i dag klokka syv, og spurte i en skarp tone om det ikke var på tide at vi fikk ordnet opp til jul. Jeg hadde nettopp kommet hjem, etter jobb og julegavehandel og hadde knapt sittet ned i tre minutter. Hun hadde sovet i fire timer. Men hun hadde vasket fire kjøkkenskap som jeg hadde bedt henne om. Vi tar et skap hver hver dag i tre dager Tenkte litt på "barnearbeid" når jeg ba de om hjelp, men fint å høre at det er flere som mener at barn kan gjøre litt hjemme de også =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest samlerinnen Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Hvorfor det? Det er jo i grunnen det samme som å sende et brev som er skrevet i Word? Den eneste forskjellen er at man ikke sender det i posten. Tar dere vare på alle julebrevene? Jepp 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 I min generasjon sendes julebrevene på mail! Eller det sendes en link til bloggen der "julebrevet" ligger. Det er jo sånt man gjør hver dag - altså blogger eller sender mail. I jula er det koselig å holde på det _litt_ mer personlige, synes jeg. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 '''Når var det? Før krigen?'' Ja, noen av oss er litt eldre her :-) ''Ja, noen av oss er litt eldre her :-)'' http://www.oslonye.no/filarkiv/plakater__200x383_/arsenikk-nett.jpg Elextra til høyre, morsan til venstre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Ja, det var nok en glipp at kortet var blottet for skrift! Det er vel fort gjort at det skjer i julekortverkstedet.. Selv leter jeg etter et julekort jeg skulle putte i postkassen til noen venner som bor i nærheten av oss. Men tror sannelig den havnet i bunken som var ferdigfrankert og allerede levert posten.. Og, det er spørs om den kommer fram, for det står bare "Familien Olsen" på utsiden av konvolutten. De har et relativt vanlig etternavn, så spørs om jeg ikke må lage et nytt kort og levere i morgen! ''Ja, det var nok en glipp at kortet var blottet for skrift! Det er vel fort gjort at det skjer i julekortverkstedet.. '' Vi fikk et kort der jeg lurer på om de har glemt å lime inn et bilde:-) Det er et slikt dobbeltkort der det står en julehilsen på siden som blir til _venstre_ når du åpner opp. På høyresiden står det bare en litien tekst helt i nederkant, nesten som om det skulle vært en billedtekst... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 ''Ja, noen av oss er litt eldre her :-)'' http://www.oslonye.no/filarkiv/plakater__200x383_/arsenikk-nett.jpg Elextra til høyre, morsan til venstre. Og her har du meg: http://loscuatroojos.com/wp-content/uploads/2008/07/old_lady.jpg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Og her har du meg: http://loscuatroojos.com/wp-content/uploads/2008/07/old_lady.jpg Oi, hvor har du kjøpt den vesten? *misunnelig* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Oi, hvor har du kjøpt den vesten? *misunnelig* Kan ikke røpe slikt, kan ikke risikere å møte en annen lady i samme antrekk på gata kan du skjønne, det hadde jo vært krise! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Og her har du meg: http://loscuatroojos.com/wp-content/uploads/2008/07/old_lady.jpg *LOL* Så lekker! *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Hørtes ut som et snodig julekort.... ? Og for første gang i historien har vi pyntet juletreet før 23 desember!!!! Men jeg må si jeg nesten angrer litt... Tror vi venter til lillejulaften neste år igjen... God jul til deg og dine! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Kan ikke røpe slikt, kan ikke risikere å møte en annen lady i samme antrekk på gata kan du skjønne, det hadde jo vært krise! Ja, jeg får prøve å brodere en selv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 ''Ja, noen av oss er litt eldre her :-)'' http://www.oslonye.no/filarkiv/plakater__200x383_/arsenikk-nett.jpg Elextra til høyre, morsan til venstre. knegg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Dette savner jeg fra min barndoms juletradisjoner: * Tomtebrygg - mamma lager det alltid, så jeg får jo smake det i løpet av jula, men jeg lager det ikke slev (har gjort det en gang, men mannen min liker det ikke, så da blir det ikke til) *Torsk julaften - jeg er veldig glad i pinnekjøtt, men av og til savner jeg torsdaken på julaften *Vi sang mye mer julesanger og kunne alle versene Dette synes jeg er bedre nå enn da jeg var liten: *Vi pynter med lilla fra 1. søndag i advent til ca 20. desember - skiller mer mellom advent og jul. Treet blir som regel pyntet lille julaften, som da jeg var liten. *Vi er mer ute i snøen nå enn da jeg var barn, fordi vi har et sted vi alltid er i jula eller nyttår med snø og fjell *Vi tar alltid med ungene på en kosetur i byen og ser på juleutstillingene *Ungene er enda mer med og pynter til advent/jul enn vi var *Vi får mange julekort/-brev og sender mange. Vi selv velger et blide av barna eller hele familien + et julebrev på to sider der vi forteller om året som har gått. Skriver en liten setning med penn i tillegg. Vi setter stor pris på slike brev fra andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.