Gå til innhold

Postoppkrav

Anbefalte innlegg

Gjest Sibellla
Skrevet

Jeg har akkurat solgt noe og de ber meg sende i postoppkrav..Hva vil det si? Hva koster det? Er egentlig ikke interessert i å bruke penger på sending av ting og tang så hvordan gjør man det da? Som regel har jeg solgt klær til folk i samme by og levert selv eller de har kommet og hentet, men denne personen som nå skal kjøpe fra meg bor for langt unna.. Koster det masse å sende i postoppkrav? Og hvordan får jeg pengene for klærne jeg da selger?

Skrevet

Det er mottaker som betaler oppkravsgebyret og du får ikke pengene inn på konto før vedkommende har hentet pakken på posten, men vedkommende får heller ikke ut pakken uten å betale. En vinn-vinn-situasjon, men litt dyrere for kjøper.

Skrevet

Det vanlige er jo at kjøper må betale dette. Mener at det koster ca. 50,- ekstra. Du får pengene når kjøper har betalt for pakken. (Han får den ikke ut fra posten før den er betalt)

Det viktige er jo at du skriver på beløpet han skal betale for pakken INKL. frakt/oppkrav.

Skrevet

Du må legge ut porto og oppkravsgebyr og kjøper betaler for og få ut pakken.

Jeg har brent meg på dette noen ganger og har som regel at jeg ikke sender i oppkrav, KUN ved forhåndsbetaling.

Hvis ikke "kunden" henter pakken på posten er porto og oppkrav tapt.

Skrevet

Det er mottaker som betaler oppkravsgebyret og du får ikke pengene inn på konto før vedkommende har hentet pakken på posten, men vedkommende får heller ikke ut pakken uten å betale. En vinn-vinn-situasjon, men litt dyrere for kjøper.

Så lenge den blir hentet ja.

Om kjøperen driter i pakken må selgeren ta tapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...