Gå til innhold

Hvordan fester dere kransen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ytterdøra er helt glatt, med en lite rundt vindu øverst. Hvordan har dere festet en julekrans der? Kommer man ikke unna å måtte slå inn en spiker? Skulle gjerne unngått det.

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har en liten spiker i døra. Den blir stående der hele året, og gjenbrukes til å henge kransen på hver jul :)

Skrevet

Vi har en liten spiker i døra. Den blir stående der hele året, og gjenbrukes til å henge kransen på hver jul :)

Samme her. Det var forrige huseier som spikra denn inn, og den er så diskret at vi ikke la merke til den før vi skulle henge opp vår første dørkrans;-)

Skrevet

Sugekopp festet i vinduet, med en tråd festet i julekransen. Mulig kransen blir for tung for sugekoppen. Jeg har ikke prøvd det selv.

Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å slå stift i døra for å henge opp krans. Så vår krans henger ved siden av døra. Helt greit det også. Hvis den absolutt skal på døra, så er det kanskje mulig å slå en lav stift på toppen av døra og henge en tråd/streng ned som kransen kan henge i? Ikke særlig aktuelt med de vindforholdene vi har her, da, så jeg kommer til å bardunere den fast på veggen ved døra som tidligere.

Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å slå stift i døra for å henge opp krans. Så vår krans henger ved siden av døra. Helt greit det også. Hvis den absolutt skal på døra, så er det kanskje mulig å slå en lav stift på toppen av døra og henge en tråd/streng ned som kransen kan henge i? Ikke særlig aktuelt med de vindforholdene vi har her, da, så jeg kommer til å bardunere den fast på veggen ved døra som tidligere.

Ja, tror kanskje det blir lurest. Tror ikke den ville holdt mer enn 10 min, siden ungene slenger med døra på vei inn. Vinden tar ikke så mye der. Selv om den ville gjort seg best på ei hvit dør:)

Annonse

Skrevet

Sugekopp festet i vinduet, med en tråd festet i julekransen. Mulig kransen blir for tung for sugekoppen. Jeg har ikke prøvd det selv.

Prøvde med en sugekopp med krok, fra Ikea i går kveld, men det holdt ikke til jeg kom meg inn i stua igjen;) Kanskje om det hadde vært en sterkere sugekopp...

Skrevet

Samme her. Satte i sin tid en spiker i vår splitter nye dør :). Men den er liten, og synes knapt.

Skrevet

Døre her er helt hvit og glatt, så den vil vises så godt resten av året. Der vi bodde dør var døra brunbeiset så der hadde vi en slik spiker. Mulig jeg kan brøve med gaffateip:D Hvis ikke blir det på veggen ved døra.

Skrevet

Samme her. Det var forrige huseier som spikra denn inn, og den er så diskret at vi ikke la merke til den før vi skulle henge opp vår første dørkrans;-)

Vi også,- den er ikke helt diskret heller, egentlig ;-) Ser ikke/bryr meg ikke som sånne ting...

Skrevet

Døre her er helt hvit og glatt, så den vil vises så godt resten av året. Der vi bodde dør var døra brunbeiset så der hadde vi en slik spiker. Mulig jeg kan brøve med gaffateip:D Hvis ikke blir det på veggen ved døra.

Sett inn en liten lys stift. Tviler sterkt på at det vil synes noe særlig. Så har du løst dette en gang for alle, og slipper å vurdere hvordan du skal ordne det neste år :-).

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Gaffateip ville jeg ikke brukt! Da ville jeg fryktet at jeg ikke fikk bort alt, eller at den rev med seg litt av malingen på døra.

Jeg har som flere andre i tråden her en diskre liten stift som er på døra hele året.

Skrevet

''så er det kanskje mulig å slå en lav stift på toppen av døra og henge en tråd/streng ned som kransen kan henge i? ''

Høres fryktelig upraktisk ut med tanke på å åpne og lukke døra.

Annonse

Skrevet

Vi har slått inn en spiker... ;p

God jul til deg & dine!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...