Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bakt sjokoladekake, og satt bolledeig. Senere må jeg farge håret *dyd av nødvendighet* ;-(

Julepost-pynten må strykes og henges opp (skulle vært gjort for to uker siden) Det flyter av julekort her...

Skapdørene på kjøkkenet må i nærkontakt med vann og såpe.

Ribba må tines.

Mannen tar med seg alle barna, og drar sammen med en kompis og hans barn på til en bondegård på juletrehogst (ble ikke plast på frua i år heller)

Klesvask, daglig drittjobb.

Jajaja, kanskje det blir kanelsnurrbakst om noen timer også.

Hva gjør du to dager før jula ringes inn?

Skrevet

Er på jobb. :o( Fikk dog en uventet aldeles-alene-ettermiddag i dag og gleder meg stort til det. :o) Da skal jeg en tur til Midtbyen og titte litt og gjøre noen små innkjøp og kose meg.

Kvelden går med til middag, egenpleie og totalt avslapning.

Morgendagen derimot...

Skrevet

Er på jobb. :o( Fikk dog en uventet aldeles-alene-ettermiddag i dag og gleder meg stort til det. :o) Da skal jeg en tur til Midtbyen og titte litt og gjøre noen små innkjøp og kose meg.

Kvelden går med til middag, egenpleie og totalt avslapning.

Morgendagen derimot...

Herreminhatt, jeg har glemt pepperkakehusopplegget.... *må sikkert ile til nærmeste butikk og kjøpe et ferdighus ;-/

Koselig å dra på bytur alene :-)

Maraton i morgen? *hehe*

Skrevet

Herreminhatt, jeg har glemt pepperkakehusopplegget.... *må sikkert ile til nærmeste butikk og kjøpe et ferdighus ;-/

Koselig å dra på bytur alene :-)

Maraton i morgen? *hehe*

Vi kjøpte et ferdighus, men da vi åpnet eska og skulle sette det sammen var samtlige deler unntatt pipa brukket. Jeg ble egentlig ikke så veldig lei meg og det får holde med pepperkakestjernejuletreet.

Maraton i morra ja... :o) Men forholdsvis selvvalgt da så jeg skal ikke klage.

Gjest nissekjerringa
Skrevet

Jeg har laget sildesalat og remulade, jeg har kokt bayonneskinka, moltene er tatt ut av fryseren, ribba saltet og pepret jeg igår, for den steker jeg imorgen.

Nå drar jeg på gårdsbesøk med ungene, der skal dyrene få en godbit før jul + at vi skal sette fram grøt til fjøsnissen.

Skrevet

Jeg har laget sildesalat og remulade, jeg har kokt bayonneskinka, moltene er tatt ut av fryseren, ribba saltet og pepret jeg igår, for den steker jeg imorgen.

Nå drar jeg på gårdsbesøk med ungene, der skal dyrene få en godbit før jul + at vi skal sette fram grøt til fjøsnissen.

Koselig! :-)

Skrevet

Vi kjøpte et ferdighus, men da vi åpnet eska og skulle sette det sammen var samtlige deler unntatt pipa brukket. Jeg ble egentlig ikke så veldig lei meg og det får holde med pepperkakestjernejuletreet.

Maraton i morra ja... :o) Men forholdsvis selvvalgt da så jeg skal ikke klage.

Jeg kommer på dette flotte juletrepepperkake-greiene for sent hvert eneste år...

Skrevet

Jeg kommer på dette flotte juletrepepperkake-greiene for sent hvert eneste år...

Neida, om du har formene rekker du fint å gjøre det i dag! *Knegg*

Skrevet

Ribba har fått selskap av salt og pepper i dag. Ryddet rommet til minstemann - absolutt nødvendig...

Tørker støv, støvsuger og rydder det som har klart å hope seg opp.

Vasker over badet.

Skal handle siste rest.

Så blir det vel greit ;)

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Hva gjør du to dager før jula ringes inn?''

Jeg sitter her. ;o)

Oppi hodet mitt er planen klar over at jeg må begynne å pakke siden vi drar i morgen. Jeg må pakke inn gaver. Vaske mer klær. Levere gaver. Handle noe småtteri vi skal ha med oss. Osv osv osv.

Men jeg sitter her, og jeg sitter ganske så godt!

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1261478533' post='4273470]

''Hva gjør du to dager før jula ringes inn?''

Jeg sitter her. ;o)

Oppi hodet mitt er planen klar over at jeg må begynne å pakke siden vi drar i morgen. Jeg må pakke inn gaver. Vaske mer klær. Levere gaver. Handle noe småtteri vi skal ha med oss. Osv osv osv.

Men jeg sitter her, og jeg sitter ganske så godt!

LOL!!!!

Gjest majas mamma
Skrevet

Nå mangler jeg bare å vaske badet. Så skal jeg rydde opp i stua og på spisestuebordet alt det som har samlet seg på to dager siden jeg ryddet det sist. Merkelig hvordan ALT havner på det bordet, det er topp på det innimellom. Så skal jeg stryke duker, og fullføre de siste julegavene. Ribba til 2 juledag på 6 kilo stekte jeg i går, da vi blir 22 stykker er det greit å ha ferdig. Regner med at jeg etter påtrykk fra barn og mann må pynte juletreet i kveld. Da er det bare lille juleaften igjen og da skal jeg bl.a koke risgrøt til lunsj, og til riskremen på juleaften. Og eller bare pusle litt rundt.

Siden jeg ble operert for bare 14 dager siden, har det meste av juleforberdelsene gått litt på førstegir her i år, men jul blir det selv om jeg ikke har hatt storvask og bakt syv sorter, som likevel aldri blir spist.

Skrevet

Foreløpig har jeg kjørt ungene til skolen (pga mye å bære på), hjulpet en unge som skulle spille kornett på julesamling, (jeg blei med for at lærer'n skulle slippe å tenke på oppvarming, notestativ, redde instrumentet før neste nummer etc), vært en snartur innom jobben og henta ungene på skolen.

Nå prøver jeg å skrive handleliste.

Så skal vi handle (matbutikken), finne fram julepynt, rydde og stryke juleduker.

I morgen skal huset og juletreet pyntes ferdig og kanskje jeg dekker bordet også så det er klart til julaften. Jeg skal ihvertfall sette fram det meste.

Skrevet

I går vasket jeg badet og kjøkkenet, pluss gjorde en haug med klesvask. Har ligget etter med det etter omgangssyke og julehandel i forrige uke. Klesvaskingen fortsetter i dag. Har ryddet og vasket soverommene så langt.

Skal deretter ta gangen, stua og lekerommet. Tar nok et par timer. SÅ er det tid for å pynte pepperkaker med guttungen. Stakkaren er så tålmodig han bare kan.

Men akkurat nå, i dette øyeblikk, spiser jeg lunsj og drikker en kopp te :)

Skrevet

Foreløpig har jeg kjørt ungene til skolen (pga mye å bære på), hjulpet en unge som skulle spille kornett på julesamling, (jeg blei med for at lærer'n skulle slippe å tenke på oppvarming, notestativ, redde instrumentet før neste nummer etc), vært en snartur innom jobben og henta ungene på skolen.

Nå prøver jeg å skrive handleliste.

Så skal vi handle (matbutikken), finne fram julepynt, rydde og stryke juleduker.

I morgen skal huset og juletreet pyntes ferdig og kanskje jeg dekker bordet også så det er klart til julaften. Jeg skal ihvertfall sette fram det meste.

Er på jobb og regner med å bli her en stund. Kjøpte den siste presangen på vei til jobben.

I kveld skal vi pakke inn de siste presangene, kjøre guttungen på skiskytetrening, og bake kransekake.

Huset blir vasket nå og jeg håper at det fortsatt er rent og ryddig når jeg kommer hjem.

I morgen skal vi ta inn juletre og pynte til jul.

Skrevet

I dag blir det litt mer vasking (kanskje 1/2 time) og så skal treet inn og pyntes. Har vel ikke flere planer tror jeg.

I morgen får jeg noe besøk, og skal lage ost/kjeks fat og nyte besøket.

Bør også høre med min mor ang. dessert på julaften. Ho skal lage, men jeg tåler ikke melk, så da skal jeg tilby å lage dette.

IKKE noe stress med andre ord.

Og så bør jeg få til ca. 7,5 timers jobb også.

Skrevet

I dag har jeg vasket og støvsugd huset :o) tatt frem juletreet,vi pynter alltid den 22.

Gnidd inn ribba med salt og pepper.

skal stryke duker som skal legges på bordet.

*Men innimellom,setter jeg meg ned å tar en kopp te og en klementin ;o) nam nam...må kose seg litt også.

Skrevet

Koser meg med å bake brød, både grovt og fint.

Skrevet

Vasker hus, handler mat, slapper av og koser meg innimellom :)

Skrevet

Ligger langflat på sofaen etter power-shopping i formiddag! Hater kjøpesentra, men i dag bet jeg i det sure eplet og satte meg i bilen. Fordelen med slike sentra er jo at alt er på ett sted, og jeg kunne stadig gå ned i bilen og etterlate varer, så slapp jeg å bære så mye rundt omkring.

Det ble ikke billig, sved nok av noen tusen, ja... men fordelen er jo at jeg er ferdig med julegavene! Veldig fornøyd, skjønner ikke at folk gidder å stresse med julegaver hele desember (og noen november), når alt kan gjøres på en formiddag! :) Men hadde selvfølgelig gjort litt forarbeid i form av listeskriving, da.

Må snart i gang med diverse rydding, det tar jo aldri slutt. Og medisterkakesteking (så slipper jeg det julaften) og ymse anna.

Mannen tar seg av Det Store Matinnkjøpet etter jobb i dag - etter felles listeskriving over dager :-).

Så, det var dagens Elextrarapport.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...