Gå til innhold

Delt omsorg og bostedsadresse for barna - haster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at barna absolutt MÅ skifte adresse annenhvert år? Kan jeg unngå det, så nekter jeg å skrive under på flyttemelding for dem... synes det har vært nok av et helvete så langt, om det ikke skal bli enda verre...

Om noen har en link å henvise til, blir jeg veldig takknemlig.

Gjest behold adressen du
Skrevet

Det er jeg sikker på at jeg har hørt at er mulig å unngå. Noen fortalte meg nylig at det er helt greit med samme adresse hele tiden nå. Men noen link har jeg dessverre ikke.

Men hvis du sier at det er et helvete - hvorfor gå med på det? Hvorfor ikke bare la være å signere uansett?

Skrevet

Har ingen link. Men jeg deler 50 med barnefar.Hatt det slik i flere år, og barnet har hele tiden hatt bosted registrert sammens med meg. I folketrygden. Far prøvde seg på deling av bosted også for noen år siden, men ALDRI i verden at barnet skal ha annen adresse enn hos meg. :) Bytte slik annenhvert år? Nei, sannelig...

Skrevet

Det er jeg sikker på at jeg har hørt at er mulig å unngå. Noen fortalte meg nylig at det er helt greit med samme adresse hele tiden nå. Men noen link har jeg dessverre ikke.

Men hvis du sier at det er et helvete - hvorfor gå med på det? Hvorfor ikke bare la være å signere uansett?

Faren henviser hele tida til kontrakten vi skrev under på da jeg var LANGT nede i kjelleren for et år siden, og da var jeg egentlig ikke i stand til å skulle ha skrevet under på noe som helst i det hele tatt. Det er et eller annet der om å endre bostedsadresse annenhvert år, og noe om at barnetrygda skal deles 50/50.

Nå er det sånn at jeg har hatt mer enn nok, og fremdeles sliter enormt til tider med å klare å akseptere at ting er blitt som de er. Uten barnetrygda går vi et helvetes år i møte, for å si det sånn. Faren klarer seg aldeles fint uten de ekstra pengene, for han tjener fire-fem ganger mer enn meg...

Jeg kommer ikke til å signere på noe som helst av flyttemelding, det kan han bare GLEMME. Godt å høre at man ikke er pokka nødt til å endre adressen! Jeg nekter å la meg tråkke på lenger... nå skal ting gå litt etter min pipe også.

*Nesa i sky og prøver å være arrogant*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...