Gå til innhold

Brevkurs (lege)

Anbefalte innlegg

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Nei, det er ikke mulig :-)

Skrevet

LOL, nei, men det kan virke slik noen ganger ;)

Det var dumt. Jeg har ikke vidergående skole, men har veldig lyst til å bli lege.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Det burde være mulig!

Kompetanse er kunnskaper, ferdigheter og holdninger.

Kunnskaper kan du i noen grad får via brevkurs. Sying av sår, mottak av nyfødte, samtale med pasient, ultralyd av hjertet er noe verre å lære seg.

I utdannelse er en betydelig del også dannelse. En formes inn i en rolle. Dette er vanskelig per brev. Ja, så vanskelig at jeg er meget skeptisk til en del helseutdanninger som er mulig å ta på deltid med enkelte spredte samlinger.

Ville du blitt operert eller fått psykoterapi av en brevkurslege?

Skrevet

Kompetanse er kunnskaper, ferdigheter og holdninger.

Kunnskaper kan du i noen grad får via brevkurs. Sying av sår, mottak av nyfødte, samtale med pasient, ultralyd av hjertet er noe verre å lære seg.

I utdannelse er en betydelig del også dannelse. En formes inn i en rolle. Dette er vanskelig per brev. Ja, så vanskelig at jeg er meget skeptisk til en del helseutdanninger som er mulig å ta på deltid med enkelte spredte samlinger.

Ville du blitt operert eller fått psykoterapi av en brevkurslege?

''Ville du blitt operert eller fått psykoterapi av en brevkurslege?''

Jeg mener personlige egenskaper er viktigst, så ja om jeg hadde tilliten.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Jeg mener personlige egenskaper er viktigst, så ja om jeg hadde tilliten.''

Tja- deg om det.

Jeg mener erfaring også er minst like viktig. Så h*n må ha sydd sår før, h*n må ha operert før osv. Jeg vil ikke være forsøkskanin for en uerfaren lege (i alle fall ikke dersom h*n står der alene uten veiledning).

Skrevet

Det var dumt. Jeg har ikke vidergående skole, men har veldig lyst til å bli lege.

Dersom du er relativt ung, under 40 ? Er det bare å ta videregående på Bjørknes, og ta legestudiet etterpå. Synes dog spørsmålet ditt var veldig umodent. Så håper du enten er veldig ung, ellers tviler jeg på at du passer som lege...dessverre

Skrevet

Det er det nok ikke mange som hadde turt å gjøre. Så jeg er nok enig i at legestudiet bør gjøres på skolebenken.

Skrevet

Dersom du er relativt ung, under 40 ? Er det bare å ta videregående på Bjørknes, og ta legestudiet etterpå. Synes dog spørsmålet ditt var veldig umodent. Så håper du enten er veldig ung, ellers tviler jeg på at du passer som lege...dessverre

Må bare humre litt av denne tråden :-) Det var en litt festlig tanke, men jeg ville aldri gått til en brevkurslege - eller blitt det selv. Jeg kan noe av de praktiske tingene, men jeg ville like fordømt ikke tatt medisinstudiet pr brev; det er praktisk umulig selv om det seff hadde vært praktisk.

Det er jo veldig høye krav for å komme inn på medisin i Norge, mange studerer i utlandet - Krakow f.eks.

Skrevet

Du kan ta videregående på brevkurs - dvs. de fagene du trenger for å kunne søke deg til medisinstudiet :)

Skrevet

Det hadde definitivt ikke jeg akseptert!!

Skrevet

Brevkurs hadde vært fine greier, enten man skal bli konge eller lege eller sanger!

Skrevet

Brevkurs hadde vært fine greier, enten man skal bli konge eller lege eller sanger!

*hehe*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...