Gå til innhold

Boligigutleie til allergiker.

Anbefalte innlegg

Gjest Utleieren
Skrevet

Hei! Siden 1.des 2009 har vi leid ut huset vårt til ei dame med 2 barn. Derimot idag, fikk vi beskjed om at de måtte flytte ut pga allergi.

Sønnen i huset sleit med pustevansker pga hund. En hund som vi tidligere har hatt i dette huset når vi bodde der.

Hun har derimot 3 mnd oppsigelse og 3 mnd depositum betalt. Men hun sier at hun ikke har råd til å betale dobbelt leie (hos oss og på det nye bostedet) i 3 mnd. Hun tilbydte oss 1 mnd husleie og en del møbler for å kansellere avtalen. Noe vi ikke er villige til å gå med på da møblene ikke har nok verdi til å dekke inn tapet vårt.

Noen her som har noen erfaringer eller råd om hva vi bør gjøre? Vi vurderer å gå til forliksrådet, men da drøyer vel saken hvertfall 3-4 mnd om jeg kjenner systemet riktig. Hun påstår at ved sykdom som gjør at man må flytte (legeerklæring) så har hun krav på avslag i husleien, men dette er vel bare svada?

Skrevet

Jeg leier ut noen leiligheter, men har ikke vært bort i akkurat dette problemet. Men det er flere opp i gjennom årene som starter nytt leieforhold før de har bodd ut oppsigelelsestiden hos meg. Jeg fatter bare ikke at de tør.

Men det jeg gjør er at jeg kaster meg rundt og søker etter nye, for å hjelpe til så godt jeg kan. Jeg har alltid funnet nye leieboere som er villig til å flytte inn på kort varsel.

Så det er vel det du må gjøre for å få en god løsning på dette for alle parter.

Skrevet

Jeg leier ut noen leiligheter, men har ikke vært bort i akkurat dette problemet. Men det er flere opp i gjennom årene som starter nytt leieforhold før de har bodd ut oppsigelelsestiden hos meg. Jeg fatter bare ikke at de tør.

Men det jeg gjør er at jeg kaster meg rundt og søker etter nye, for å hjelpe til så godt jeg kan. Jeg har alltid funnet nye leieboere som er villig til å flytte inn på kort varsel.

Du virker i grunnen som er hyggelig og løsningsorienter fyr, mrxx :)

Skrevet

Du virker i grunnen som er hyggelig og løsningsorienter fyr, mrxx :)

Takk for det Glimmer'n:-)

Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor det skal være så viktig å holde på oppsigelsestiden så lenge andre kan flytte inn raskt.

God jul:-)

Skrevet

Takk for det Glimmer'n:-)

Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor det skal være så viktig å holde på oppsigelsestiden så lenge andre kan flytte inn raskt.

God jul:-)

God jul til deg og dine :)

Nå må jeg pynte ferdig juletreet. Det er i grunnen mye styr med det treet, når jeg tenker etter.

Skrevet

God jul til deg og dine :)

Nå må jeg pynte ferdig juletreet. Det er i grunnen mye styr med det treet, når jeg tenker etter.

Takk:-)

Svært mye styr med juletreet ja. I år kjøpte jeg juletrefot som justerer seg selv, det funket svært bra, kun 99 kroner på Europris:-)

Skrevet

Svært mye styr med juletreet ja. I år kjøpte jeg juletrefot som justerer seg selv, det funket svært bra, kun 99 kroner på Europris:-)

Det er en sånn jeg sier til kjæresten at vi må kjøpe. Hvert år sier han:"Men vi kjøpte da en sånn i fjor?" Det gjorde vi ikke. Men treet står så støtt og fint i den gamle foten i år også. :o)

Skrevet

Det er en sånn jeg sier til kjæresten at vi må kjøpe. Hvert år sier han:"Men vi kjøpte da en sånn i fjor?" Det gjorde vi ikke. Men treet står så støtt og fint i den gamle foten i år også. :o)

Det bør dere kjøpe, den er billig og funket helt topp:-)

Skrevet

Vi har plasttre. Men ikke si det til noen ;)

Skrevet

Det har jeg aldri hørt om, så sannsynligvis er det ikke noe hold i det.

Uansett så kan du jo gå med på kortere oppsigelsestid dersom du finner nye leietakere. Ofte er det ikke så vanskelig å finne det, og da spiller det jo ingen rolle for deg:-)

Skrevet

Det bør dere kjøpe, den er billig og funket helt topp:-)

Neste år. *Hahahahaha*

Gjest Hvaskjera
Skrevet

Hei! Takker for svarene! Jeg skulle selvfølgelig vært behjelpelig med å la noen andre leie huset, om det ikke hadde vært for at vi nå har bestemt oss for å selge istedet. Og med ett salg så vil jo fort tiden dra ut regner jeg med.....Dillemma

Skrevet

Vi har plasttre. Men ikke si det til noen ;)

Jeg HØRTE det!

*sjokkert julehilsen*

Skrevet

Nei hun har ikke krav på avslag i husleien. På den andre siden har du en tapsbegrensningsplikt, noe som gjør at det påligger deg å forsøke å skaffe noen andre som kan flytte inn.

Gjest Utleieren
Skrevet

Nei hun har ikke krav på avslag i husleien. På den andre siden har du en tapsbegrensningsplikt, noe som gjør at det påligger deg å forsøke å skaffe noen andre som kan flytte inn.

Takk for svar:-) Problemet blir da at vi skal selge istedet for å leie ut noe mer....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...