Gå til innhold

vanlig at bare en av parret er reg i katalogen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg søker på et fasttelefonnummer, er det da vanlig at det det kommer opp bare en av de som bor sammen? er det da umulig å finne ut om det bor en annen person der?

Gjest ring og spør
Skrevet

Er det ikke bare å ringe og spørre da?

Det vanlige er at den som telefonen er registrert på står oppført.

Skrevet

Er det ikke bare å ringe og spørre da?

Det vanlige er at den som telefonen er registrert på står oppført.

Men når jeg søker på adressen så bør vel den andre parten også komme frem?

Gjest firepile
Skrevet

Men når jeg søker på adressen så bør vel den andre parten også komme frem?

Nei, ikke hvis denne personen ikke er registrert med dette nummeret.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig nå, men for en generasjon siden var det som regel bare mannen i huset som var registrert i telefonkatalogen. Og jeg har venninner som ikke står der, bare ektefellen.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig nå, men for en generasjon siden var det som regel bare mannen i huset som var registrert i telefonkatalogen. Og jeg har venninner som ikke står der, bare ektefellen.

betyr det at hvis du søker på venninnen din så finner du henne ikke?

Skrevet

Man må betale ekstra for å få "den andre" registrert på samme fasttelefon, så ikkee alle gjør det.

men vi har gjort det, da.

Skrevet

Det er umulig via telefonkatalogen, ja. Som morsan m.fl. skriver, koster det ekstra å registrere flere på samme nr., og det er høyst frivillig. Vi betaler for det - det er da like mye min telefon som min manns, og vi har ikke samme etternavn engang - men jeg vet ikke hvor vanlig eller uvanlig det er.

Jeg oppdaget tidligere idag at en tidligere nabo har mobiltelefon som står registrert på mannen hennes. Han døde for flere år siden. De tilhører riktignok den eldre garde, men allikevel... Så det er mange varianter ute og går.

Skrevet

Det er umulig via telefonkatalogen, ja. Som morsan m.fl. skriver, koster det ekstra å registrere flere på samme nr., og det er høyst frivillig. Vi betaler for det - det er da like mye min telefon som min manns, og vi har ikke samme etternavn engang - men jeg vet ikke hvor vanlig eller uvanlig det er.

Jeg oppdaget tidligere idag at en tidligere nabo har mobiltelefon som står registrert på mannen hennes. Han døde for flere år siden. De tilhører riktignok den eldre garde, men allikevel... Så det er mange varianter ute og går.

men hos de par hvor bare den ene er registrert på telefonnummer, kan ikke andre folk finne den andre partneren noe sted da?

Skrevet

men hos de par hvor bare den ene er registrert på telefonnummer, kan ikke andre folk finne den andre partneren noe sted da?

Ikke i telefonkatalogen. Du kan jo søke på adressen og se hva du får ut, men det kommer an på hva slags type bolig det er. Er det en bygård der det bor mange, er du like langt.

Folkeregisteret har jo full adresseoversikt, men det er ikke åpent for hvem som helst som vil snuse. Du kan få svar der på hvor en navngitt person bor, men ikke på "dyneløfting" - altså spørsmål om hvem som bor i en husstand.

Skrevet

Ikke i telefonkatalogen. Du kan jo søke på adressen og se hva du får ut, men det kommer an på hva slags type bolig det er. Er det en bygård der det bor mange, er du like langt.

Folkeregisteret har jo full adresseoversikt, men det er ikke åpent for hvem som helst som vil snuse. Du kan få svar der på hvor en navngitt person bor, men ikke på "dyneløfting" - altså spørsmål om hvem som bor i en husstand.

Men om det er et hus, og jeg bare får ett treff ved å søke på fasttelefonnummer og adresse, er det da svært sannsynlig at vedkommende bor alene?

Skrevet

Men om det er et hus, og jeg bare får ett treff ved å søke på fasttelefonnummer og adresse, er det da svært sannsynlig at vedkommende bor alene?

Hvis du søker på adressen og får bare ett treff, og dette er personer i en alder som man ville tro har mobiltelefon, er det ikke usannsynlig dersom du finner én fast og én mobil. Men den fasttelefonen beviser ingenting alene, det er mange som ikke registrerer to navn på den.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

betyr det at hvis du søker på venninnen din så finner du henne ikke?

Det stemmer. Jeg må søke på mannen hennes.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Jeg oppdaget tidligere idag at en tidligere nabo har mobiltelefon som står registrert på mannen hennes. Han døde for flere år siden.''

Det er flere eldre enker som helt bevisst lar telefonen stå i navnet til sin avdøde mann. Det er fordi de er redde for plagsomme selgere og innbruddstyver. De har dessverre erfart at de blir plaget mer når oppføringen står i eget navn.

Skrevet

''Jeg oppdaget tidligere idag at en tidligere nabo har mobiltelefon som står registrert på mannen hennes. Han døde for flere år siden.''

Det er flere eldre enker som helt bevisst lar telefonen stå i navnet til sin avdøde mann. Det er fordi de er redde for plagsomme selgere og innbruddstyver. De har dessverre erfart at de blir plaget mer når oppføringen står i eget navn.

Joda, jeg er klar over det. Men jeg tror ikke den telefonen er påskrudd så ofte at det gjør noe :-)

Skrevet

Man må betale ekstra for å få "den andre" registrert på samme fasttelefon, så ikkee alle gjør det.

men vi har gjort det, da.

Hvor mye penger er det snakk om for å få gjort registreringen?

Skrevet

Nei, ikke hvis denne personen ikke er registrert med dette nummeret.

men jeg fikk jo opp en leieboer i et tilfelle, og hun hadde ikke samme fasttelefonnumer.

Skrevet

Hvor mye penger er det snakk om for å få gjort registreringen?

Husker ikke. ikke så veldig mye, men tror dette kommer hvert år på tlf.regninga. Kanskje rundt 250 kr/år?

Skrevet

Det er slett ikke uvanlig at bare den ene i et par står oppført på fasttelefonnummeret.

I tillegg blir det jo mer og mer vanlig å droppe fasttelefon fullstendig.

Her hos oss er ikke mannen i huset søkbar på telefonnummer i det hele tatt, ettersom han har mobiltelefon gjennom jobben.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...