Gå til innhold

Mat i romtemperatur

Anbefalte innlegg

Gjest søtmons
Skrevet

oppdaget akkurat at julemiddagen sto igjen i komfyren, og altså har stått i romtemperatur i 8-9 timer. Ei diger langpanne med kjøttkaker, pølser og ribbe. Er vanligvis veldig nøye på å kjøle ned, pga bakterier og ting vi ikke vil ha i oss. Er det trygt å spise dette?? Fælt å skulle måtte kaste så mye mat......

ellers vel overstått julekveld alle sammen:)

Skrevet

Jada - det går helt fint. Det var jo ikke så lenge da...

Gjest søtmons
Skrevet

Jada - det går helt fint. Det var jo ikke så lenge da...

Så bra:) Jeg hører vel kanskje til den "hysteriske" delen som kaster mat litt for fort og slavisk følger "best før-datoer", men nå skal jeg prøve og se om jeg overlever ;.))

hidi, the scorpion
Skrevet

Det går helt fint;) Maten skal jo avkjøles før den settes i kjøleskapet, uansett!

Skrevet

Så bra:) Jeg hører vel kanskje til den "hysteriske" delen som kaster mat litt for fort og slavisk følger "best før-datoer", men nå skal jeg prøve og se om jeg overlever ;.))

Jeg glemte en pose med matvarer her en dag - den ble (av en eller annen grunn stående over natta på soverommet) - og i den var det to brød, en liten boks fløte og to 1,5 litere med melk....

Siden soverommet er litt kjølig, satte jeg dem pent i kjøleskapet dagen etter, og ingen i familien har blitt syke ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...