Gå til innhold

YES - klarte meg gjennom julaften uten å føde!

Anbefalte innlegg

Gjest - Ingoen -
Skrevet

(Hehe...dette er sikkert et merkelig innlegg, men skitt la gå!)

Jeg har vært skikkelig redd for å føde på julaften, er gravid og har termin om 6 dager (iiiikk). Forrige helg var jeg innom føden for en kontroll, og da fant jordmor ut at livmorhalsen var forkortet fra 4 cm til 1 cm. I tillegg var mormunnen helt myk - jeg var altså helt moden og klar for fødsel. Hun smilte lurt og mente at jeg nok ikke gikk til nyttårsaften, nei..

I dagene frem mot jul har jeg stresset som en gris for å bli ferdig med alt (både til babyen og jul), og det har murret godt i magen. Har vært så utrolig redd for å føde akkurat julaften, for det hadde blitt en veldig trist julefeiring for mine 2 søte små med mor innlag på føden og med besøksforbud pga svineinfluensaen.

MEN; det gikk jo fint, jo!

Nå skal jeg fortsette å knipe så godt jeg bare kan, og forhåpentligvis holder barnet seg i hybelen frem til 1.nyttårsdag.

HA en flott romjul alle sammen!

Hilsen en fødeklar og litt nervøs

Skrevet

Kjekt å ikke ha bursdag på julaften, tror jeg.

Lykke til med innspurten og fortsatt god jul!

Skrevet

Skjønner godt du er glad for at du slapp å føde på juleaften, spesielt når du ikke får ha besøk av ungene!

Skal hjelpe til med å krysse fingrene for at dette blir et 2010-barn :)

Skrevet

Hehe, så bra!

Må være litt kjipt å ha bursdag på julaften.. Så det var jo like greit! Krysser fingrene for at det blir et nyttårs barn!

Lykke til. :0)

Skrevet

Husker hvordan det der var, ja! Har en gutt som er født 27.12. - pustet lettet ut (for 17 år siden) da jeg kunne konstatere at jeg ikke skulle til føden på julaften.

Lykke til med fødselen - det er noe helt spesielt med julebarn :)

Gjest Knip igjen du :)
Skrevet

He he, du får knipe igjen så det blir et januarbarn :)

Husker selv jeg var engstelig for det når jeg skulle ha min siste selvom det nok ikke være særlig sannsynlig, han hadde termin fredag 13..he he..men kom den 17, altså en uke før jul :D

Skrevet

Skjønner godt at du ikke hadde lyst til å føde i går :)

Spent på hvordan det går med deg nå!!!

Gjest - Ingoen -
Skrevet

Tusen takk for lykkeønskninger, dere!

Jeg har jammen noen spennende romjulsdager foran meg, og jeg er veldig veldig spent på når fødselen starter. Nesten mer spent på tidspunkt enn kjønn denne gangen. Er sant at det er noe helt spesielt med å gå dagsventende i jula.. litt fint, og samtidig ganske stressende tanke å ha fødselen hengende i lufta ;-)

Vi legger ut på 4 timers romjulstur til svigers i morgen tidlig, skal være borte 1 uke. Tanken på at vi faktisk kan komme hjem med et nytt familiemedlem er egentlig helt sprø! (spør du familie og venner så mener de at _vi_ er sprøe også, som legger ut på tur midt i disse termintider...hehe!)

Kos dere videre i romjulen!

Skrevet

Tusen takk for lykkeønskninger, dere!

Jeg har jammen noen spennende romjulsdager foran meg, og jeg er veldig veldig spent på når fødselen starter. Nesten mer spent på tidspunkt enn kjønn denne gangen. Er sant at det er noe helt spesielt med å gå dagsventende i jula.. litt fint, og samtidig ganske stressende tanke å ha fødselen hengende i lufta ;-)

Vi legger ut på 4 timers romjulstur til svigers i morgen tidlig, skal være borte 1 uke. Tanken på at vi faktisk kan komme hjem med et nytt familiemedlem er egentlig helt sprø! (spør du familie og venner så mener de at _vi_ er sprøe også, som legger ut på tur midt i disse termintider...hehe!)

Kos dere videre i romjulen!

Lykke til med både romjulstur, ventetid og fødsel når den en gang kommer :-)

Jeg selv hadde urtrege barn - og de kom langt over termin. Akkurat når en har termin i jula, er jo det ganske ok å vente noen dager.

juleklem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...