Gå til innhold

Har en henlagt sak noen betydning for personen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen feks hadde anklaget meg for et forhold, men at saken ble henlagt , hadde det fått noen betydning for meg?

Kunne noen ha funnet ut via noen registre at jeg hadde hatt en sak på meg? Er det noe arbeidsgiver kunne ha funnet ut av?

Skrevet

Er saken henlagt så er du å betrakte som frifunnet.

Men for folk som skulle mene noe annet, kan de finne ut om jeg har en henlagt sak på meg? Dette handler egentlig ikke om meg, men om en kompis som er lærer og som opplevde å anmeldt for å bruke vold mot en elev.Saken ble henlagt, men kan en annen arbeidsgiver finne ut av dette?

De fleste ville vel blitt skeptisk til en person som var tiltalt for seksuelle overgrep. Selv om saken ble henlagt vet man jo ikke om personen hadde gjort det han var tiltalt for, men at bevisene mot han var for dårlige.

Skrevet

Men for folk som skulle mene noe annet, kan de finne ut om jeg har en henlagt sak på meg? Dette handler egentlig ikke om meg, men om en kompis som er lærer og som opplevde å anmeldt for å bruke vold mot en elev.Saken ble henlagt, men kan en annen arbeidsgiver finne ut av dette?

De fleste ville vel blitt skeptisk til en person som var tiltalt for seksuelle overgrep. Selv om saken ble henlagt vet man jo ikke om personen hadde gjort det han var tiltalt for, men at bevisene mot han var for dårlige.

Nei, fordi dette kommer ikke på noe rulleblad og alt er ok. De kan ikke utgi opplysninger som kan misbrukes.

Skrevet

Det vil stå i politiets interne register, men vil ikke bli med på noen av de attestene som andre kan hente ut. Politiet har ikke lov til å gi ut disse opplysningene til noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...