Gå til innhold

Det du burde ha kjøpt til gubben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det fikk min mann også!

Og siden jeg kjøpte freseren, så har jeg visstnok ikke noe jeg skulle ha sagt på at flere av buskene i hagen ble "spist opp" da han hadde brukt opp all snøen i innkjøringa og måtte leite etter mer... Heretter får han leite i naboenes oppkjørsel om han har behov for å frese mer når han har fyra igang utysket!

Skrevet

Det fikk min mann også!

Og siden jeg kjøpte freseren, så har jeg visstnok ikke noe jeg skulle ha sagt på at flere av buskene i hagen ble "spist opp" da han hadde brukt opp all snøen i innkjøringa og måtte leite etter mer... Heretter får han leite i naboenes oppkjørsel om han har behov for å frese mer når han har fyra igang utysket!

Han kan komme hit!!!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det fikk min mann også!

Du får trøste deg med at det ikke tar lang tid før første gleden har gitt seg, og det bare blir et utyske man sliter med å få start på, som henger seg opp, og som våt snø pakker seg i.

Skrevet

Du er gammeldags nick. Tenk å tro at det bare er gubber som liker nye snøfresere. Jeg har innviet min med fem timers snømåking i dag- det er jo akkurat som å ha fått et nytt leketøy...*s*

Skrevet

Du får trøste deg med at det ikke tar lang tid før første gleden har gitt seg, og det bare blir et utyske man sliter med å få start på, som henger seg opp, og som våt snø pakker seg i.

Da har dere kjøpt en Stigafreser eller noe annet som dere har plukket opp på Coops. En ordentlig freser tar alle forhold og pakker ikke noe som helst.

Den starter når den blir vedlikeholdt som den skal. Som med plenklippere, så kan man ikke bare sette den bort når sesongen er over. De må ha service.

Skrevet

Du er gammeldags nick. Tenk å tro at det bare er gubber som liker nye snøfresere. Jeg har innviet min med fem timers snømåking i dag- det er jo akkurat som å ha fått et nytt leketøy...*s*

Far freser sne, mor lager middag.

Det er som det skal være.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Da har dere kjøpt en Stigafreser eller noe annet som dere har plukket opp på Coops. En ordentlig freser tar alle forhold og pakker ikke noe som helst.

Den starter når den blir vedlikeholdt som den skal. Som med plenklippere, så kan man ikke bare sette den bort når sesongen er over. De må ha service.

Det høres ut som om du har liten erfaring med snøfresere. Vår er en Snapper, kjøpt hos spesialist (selger bare snøfresere og plenklippere). Snøfreseren er inne til service hvert år. Bare vent, får du våt snø så skal du se det pakker seg for din også.

Skrevet

Det høres ut som om du har liten erfaring med snøfresere. Vår er en Snapper, kjøpt hos spesialist (selger bare snøfresere og plenklippere). Snøfreseren er inne til service hvert år. Bare vent, får du våt snø så skal du se det pakker seg for din også.

Jeg freset våt sne sist vinter, den enste forskjellen er at maskinen ikke klarer å kaste den like langt. Du må minimum 10 HK, så går det bra.

Skrevet

Ja, da vi kom ut i dag og så snømengden i oppkjørselen, og for ikke å snakke om den enorme brøytekanten som var oppmed veien, så hadde en snøfreser vært en velkommen sak. Men etter en time hadde vi i fellesskap fått måkt bort alt, og da fikk vi jo gratis trim også:-)

Og så slipper vi lagringsproblemer, service (som du nevner selv lenger ned her) og snøkladding (som nevnnt av Ulvinnen). :-)

Skrevet

Ja, da vi kom ut i dag og så snømengden i oppkjørselen, og for ikke å snakke om den enorme brøytekanten som var oppmed veien, så hadde en snøfreser vært en velkommen sak. Men etter en time hadde vi i fellesskap fått måkt bort alt, og da fikk vi jo gratis trim også:-)

Og så slipper vi lagringsproblemer, service (som du nevner selv lenger ned her) og snøkladding (som nevnnt av Ulvinnen). :-)

Hah, du snakker som om vinteren er over og at snefall er historie.

Service er stort sett bare et oljeskift, den er plassert i garasjen og kladding har jeg ikke.

Jeg håper det kommer en meter til i morgen.

Skrevet

Freser du sne med motorsag?

Kremmt... linken ble feil. Men snøfreseren min heter i allefalll Jonsered ST2109E... Er den finere enn din?

Skrevet

Hah, du snakker som om vinteren er over og at snefall er historie.

Service er stort sett bare et oljeskift, den er plassert i garasjen og kladding har jeg ikke.

Jeg håper det kommer en meter til i morgen.

''Hah, du snakker som om vinteren er over og at snefall er historie.''

hah, du snakker som om vi ikke har behov for trim i morgen pg resten av vinteren også! :-) Nå sparer vi penger både til innkjøp av snøfreser OG til service OG til treningsstudio! :-D

Skrevet

Kremmt... linken ble feil. Men snøfreseren min heter i allefalll Jonsered ST2109E... Er den finere enn din?

Den er nesten klin lik min spesifikasjonsmessig. Hadde det ikke vært for Sheila så skulle jeg invitert deg over for en liten snefreserprat, men jeg tror ikke hun kommer til å vise særlig forståelse for situasjonen. Hun freser hun også, selv uten maskin.

AneM1365380603
Skrevet

En i gata har en slik, og han oppfører seg virkelig som kongen i strøket når han rak i ryggen freser for alle naboene ;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...