Gå til innhold

Nyttårsforsetter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bli enda flinkere til å kildesortere søpla mi. Har vært ganske flink de siste månedene.

Æsj, vi må begunne i februar :o(Har ikke plass.

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

12

• mariaflyfly

8

• Dorthe

7

• annegunn

4

Skrevet

Jeg har fått med mannen min også nå - og vi starter 2. eller 3. januar... Moro at du blir med også!

Hmm.. når jeg ser i kalenderen min hadde det passet best for meg å begynne den 10 januar. Da blir det nok lettest for meg å ikke sprekke. Jeg bør nok starte en uke etter dere jeg da.

Skrevet

Æsj, vi må begunne i februar :o(Har ikke plass.

Egentlig ikke jeg heller. :( Men jeg fikk rydda ut av benkeskapet og satt inn en liten bakk fra Ikea som rommer både posene for mat- og plastavfall. og så har jeg en pedalsøppelkasse ved siden av komfyren til restavfall. Glassavfallet har jeg bare i en pose på kjøkkenet, skulle gjerne hatt en bedre løsning for det. Metall kal på samme sted, det er det jeg skal bli bedre på. Og papiravfallet har jeg i en eske som tømmes ute en gang i uka. Men det fylles opp altfor fort.

Skrevet

Egentlig ikke jeg heller. :( Men jeg fikk rydda ut av benkeskapet og satt inn en liten bakk fra Ikea som rommer både posene for mat- og plastavfall. og så har jeg en pedalsøppelkasse ved siden av komfyren til restavfall. Glassavfallet har jeg bare i en pose på kjøkkenet, skulle gjerne hatt en bedre løsning for det. Metall kal på samme sted, det er det jeg skal bli bedre på. Og papiravfallet har jeg i en eske som tømmes ute en gang i uka. Men det fylles opp altfor fort.

Vi sorterer kun papir nå. Men når man bor i 4.etasje uten heis er det alltid et styr å tømme papiret. Man gidder jo ikke gå ned en ekstra gang :P

Skrevet

Hva gjør du med matavfallet? Det samles jo ikke inn i Oslo.

Og plast og slikt må du vel også levere selv? Hos oss hentes kun papir og "restavfall".

Skrevet

Og plast og slikt må du vel også levere selv? Hos oss hentes kun papir og "restavfall".

Jeg tror alt skal sammen med restavfallet, men i forskjellige poser så det lett kan sorteres.

Skrevet

Jeg tror alt skal sammen med restavfallet, men i forskjellige poser så det lett kan sorteres.

''Jeg tror alt skal sammen med restavfallet, men i forskjellige poser så det lett kan sorteres.''

De sorterer vel ikke restavfallet?

Skrevet

''Jeg tror alt skal sammen med restavfallet, men i forskjellige poser så det lett kan sorteres.''

De sorterer vel ikke restavfallet?

Det var det det stod i vår brosjyre. At noe skulle i grønne poser, mens restavfallet skulle i vanlige bæreposer.

Skrevet

Nå klippet jeg ut det om kuren:

Slanking og Stoffskifte kuren

Denne kjente slankekuren går over 13 dager. Den er hard, men meget effektiv. Det dreier seg om å endre stoffskiftet og man vil gå ned opptil 20 kg .

Etter slankekuren på 13 dager kan du spise normal, og vil da ikke legge på de i de neste 2 år. Dette er mulig fordi man har endret kroppens stoffskifte i 13 dagers perioden. Det er ikke en tradisjonell slankekur, og virker etter selve kurens opphør.

Det er meget viktig at man følger kuren til punkt og prikke. Det er ikke lov å spise eller drikke noe som helst, utenom det som står oppført i kuren. Gjør man dette, er det veldig viktig å avbryte kuren med en gang. Kuren skal da ikke gjennopptas før etter 6 mnd.

Hvis kuren er fulgt til punkt og prikke, er det viktig at du ikke gjentar den før om 2 år. Hvis man blir sulten under kuren, drikk minst 2 liter vann pr dag. Kaffe skal ikke erstattes med te, og bruk sukker som anført.

Dag 1:

Frokost: 1 kopp sort kaffe og en sukkerbit.

Lunsj: 2 hardkokte egg + spinat kokt i vann + 1 tomat

Middag: 1 stor biff + salat med olje og sitron

Dag 2:

Frokost: 1 kopp sort kaffe og en sukkerbit

Lunsj: 8 - 10 påleggskiver kokt skinke + 1 beger yoghurt

Middag: Biff og salat som dag 1 og 1 frukt

Dag 3:

Frokost: Kaffe og sukker som dag 1 + en skv. ristet brød

Lunsj: 2 hardkokte egg + 8 - 10 skv. kokt skinke + salat

Middag: Kokt selleri + 1 tomat + 1 frukt

Dag 4:

Lunsj: 1 liter juice eller 1 koks fruktcoctail + 1 yoghurt

Middag: 1 hardkokt egg + 1 reven gulerot + 1 beger cottage cheese

Dag 5:

Frokost: 1 stor reven gullrot med sitron

Lunsj: 1 stort stk, kokt torsk m./sitron og klatt smør

Middag: 1 stor biff + salat med selleri

Dag 6:

Lunsj: 2 hardkokte egg + 1 stor reven gulrot

Middag: 1/2 Kylling + salat med sitron og olje

Dag 7:

Frokost: 1 kopp te uten sukker

Lunsj: INGENTING

Middag: 1 stk. grillet lammekotelett + frisk frukt

Dag 8:

Lunsj: 2 hardkokte egg + spinat kokt i vann + 1 tomat

Middag: 1 stor biff + salat med olje og sitron

Dag 9:

Lunsj: 8 - 10 påleggskiver kokt skinke + 1 beger yoghurt

Middag: Biff og salat som dag 1 og 1 frukt

Dag 10:

Lunsj: 2 hardkokte egg + 8 - 10 skv. kokt skinke + salat

Middag: Kokt selleri + tomat + 1 frukt

Dag 11:

Lunsj: 1 liter juice eller 1 boks fruktcoctail + 1 yoghurt

Middag: 1 hardkokt egg + 1 reven gulerot + 1 beger cottage cheese

Dag 12:

Frokost: 1 stor reven gullrot med sitron

Lunsj: 1 stort stk. kokt torsk m./ sitron og klatt smør

Middag: 1 stor biff + salat med selleri

Dag 13:

Lunsj: 2 hardkokte egg + 1 stor reven gulrot

Middag: 1/2 Kylling + salat med sitron og olje.

Kuren så da grei ut den. Jeg håper virkelig den som skal følge den har en halal forretning i nærheten så de kan kjøpe biff for 125 kr pr kig ;o)

Skrevet

Det var det det stod i vår brosjyre. At noe skulle i grønne poser, mens restavfallet skulle i vanlige bæreposer.

Ok!

Selv mistet jeg mye av gløden for kildesortering da jeg på hytta, med omtrent to kvadratmeter kjøkken til rådighet, sorterte i det vide og det brede og kastet i 4-5 ulike søppelkasser, og en gang så at én bil kom og tømte alle kassene i samme beholder. Tviler på at noen senere sorterte sølpla derfra.

Skrevet

Kuren så da grei ut den. Jeg håper virkelig den som skal følge den har en halal forretning i nærheten så de kan kjøpe biff for 125 kr pr kig ;o)

Får man kjøpt det så billig der altså?

Skrevet

Ok!

Selv mistet jeg mye av gløden for kildesortering da jeg på hytta, med omtrent to kvadratmeter kjøkken til rådighet, sorterte i det vide og det brede og kastet i 4-5 ulike søppelkasser, og en gang så at én bil kom og tømte alle kassene i samme beholder. Tviler på at noen senere sorterte sølpla derfra.

Ikke sant. Jeg har egentlig ikke helt troa på at det blir sortert når det kommer til stykket så mye kommer nok til å gå i restavfallet her uansett.

Skrevet

Får man kjøpt det så billig der altså?

Jeg pleier å kjøpe mørbradbiff og da er det den prisen. Jeg har ikke kjøpt biff noen andre steder på flere år. Men det er lurt å ha den noen dager i kjøleskapet før man bruker den for den er ikke mørnet slik de er på de store butikkjedene. Me det hender jeg kjøper og spiser samme dagen også.

Men nå er ikke jeg sikker på hvordan Gilde f,eks mørner biffene sine. Sikkert ikke på noen ok måte likevel, hyggeligere å kjøpe hos slakteren uansett.

Skrevet

Hmm.. når jeg ser i kalenderen min hadde det passet best for meg å begynne den 10 januar. Da blir det nok lettest for meg å ikke sprekke. Jeg bør nok starte en uke etter dere jeg da.

Jeg skal til Oslo med jobben den 17. og være der 3-4 dager, så jeg må være ferdig til da. Tenkte jeg kunne være ferdig før den helga der da. Men du må jo begynne når det passer best for deg. Det som er litt kjipt er at vi ikke kommer til å orke å dra på noen skiturer med ungene mens vi holder på...

Det jeg gruer mest til er hva jeg skal si på jobben - synes det er flaut å si at jeg slanker meg....

Skrevet

Tusen takk. Det der skal jeg klare :-)

Men jeg garanterer ikke for noe altså! Det er en knallhard kur, og en blir veldig slapp. Men jeg har lyst til å prøve - mannen min klarte det alene den gangen han gjorde det.

Skrevet

Men jeg garanterer ikke for noe altså! Det er en knallhard kur, og en blir veldig slapp. Men jeg har lyst til å prøve - mannen min klarte det alene den gangen han gjorde det.

Hvorfor blir man slapp av kuren og hva skjer med stoffskiftet? Jeg synes det var mye mat jeg, mer enn jeg spiser til vanlig i hvert fall ;o)

Skrevet

Hvorfor blir man slapp av kuren og hva skjer med stoffskiftet? Jeg synes det var mye mat jeg, mer enn jeg spiser til vanlig i hvert fall ;o)

I alle fall de morgenene det bare var kaffe eller te + en sukkerbit, så er jo det veldig mye mindre energi når en skal på jobb i forhold til en vanlig frokost som for min del består av 1-2 skiver brød med pålegg, 1 glass juice og 1 glass melk + en kopp kaffe på jobb.

luns og middag de fleste dagene er jo greie - men jeg er vant til å spise poteter/ris/pasta til - og det blir sikert litt rart å ikke ha til.

Skrevet

I alle fall de morgenene det bare var kaffe eller te + en sukkerbit, så er jo det veldig mye mindre energi når en skal på jobb i forhold til en vanlig frokost som for min del består av 1-2 skiver brød med pålegg, 1 glass juice og 1 glass melk + en kopp kaffe på jobb.

luns og middag de fleste dagene er jo greie - men jeg er vant til å spise poteter/ris/pasta til - og det blir sikert litt rart å ikke ha til.

*rødme* Jeg drikker bare kaffe til frokost og spiser nesten aldri ris og poteter heller. Har ikke spist mer enn en pakke med spekeskinke i dag heller og drukket cola

Skrevet

Jeg bor i en forsøksbydel :) Det som er så greit, er at det er ulik farge på posene, men de kastes på samme sted. Blå fo plast, grønn for biologisk avfall og vanlige plastposer for restavfall. Alt pælmes i vanlig søppelkasse ute. :)

Skrevet

Jeg bor i en forsøksbydel :) Det som er så greit, er at det er ulik farge på posene, men de kastes på samme sted. Blå fo plast, grønn for biologisk avfall og vanlige plastposer for restavfall. Alt pælmes i vanlig søppelkasse ute. :)

Jeg har bare plass til to jeg, så den dagen det skal sorteres her så blir det to, ikke tre. Men to katter og en som elsker poser så er det uaktuelt å sette en pose med søppel på gulvet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...