Gå til innhold

Nyttårsforsetter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok!

Selv mistet jeg mye av gløden for kildesortering da jeg på hytta, med omtrent to kvadratmeter kjøkken til rådighet, sorterte i det vide og det brede og kastet i 4-5 ulike søppelkasser, og en gang så at én bil kom og tømte alle kassene i samme beholder. Tviler på at noen senere sorterte sølpla derfra.

Men dette med ulike farger på posene mener jeg er noe som gjør at maskiner kan sortere posene fra hverandre?? Medner å huske at jeg så noe om dette på tv.

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

12

• mariaflyfly

8

• Dorthe

7

• annegunn

4

Skrevet

*rødme* Jeg drikker bare kaffe til frokost og spiser nesten aldri ris og poteter heller. Har ikke spist mer enn en pakke med spekeskinke i dag heller og drukket cola

Hmmmmm - hva har jeg spist i dag tro?:

Frokost (ca 10.30 - det er jo ferie): 2-3 skiver med lammerull + sennep, røyket laks og gulost, melk, juice, kaffe

Lunsj (på skitur): 3 skiver med taffelost m/tomat og leverpostei, noen sjokoladebiter, kaffe

På besøk:; 10 hasselnøtter, 5-6 småkaker, 2-3 sjokoladebiter

Middag: Hjemmelaget potetstappe, to biter med kjøttpølse, ketchup, sennep, fruktsalat m/ krem til dessert

Kveldsmat: 2 skiver med leverpostei, ett glass melk, en kopp kaffe, noen sjokoladebiter, 2 mandariner

:-)

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe mørbradbiff og da er det den prisen. Jeg har ikke kjøpt biff noen andre steder på flere år. Men det er lurt å ha den noen dager i kjøleskapet før man bruker den for den er ikke mørnet slik de er på de store butikkjedene. Me det hender jeg kjøper og spiser samme dagen også.

Men nå er ikke jeg sikker på hvordan Gilde f,eks mørner biffene sine. Sikkert ikke på noen ok måte likevel, hyggeligere å kjøpe hos slakteren uansett.

Kanskje jeg skal prøve det en gang da. Pleier å kjøpe biff i Sverige til veldig hyggelige priser, men lenge siden jeg har vært der.

Skrevet

Hvorfor blir man slapp av kuren og hva skjer med stoffskiftet? Jeg synes det var mye mat jeg, mer enn jeg spiser til vanlig i hvert fall ;o)

? Spiser du så lite?

Skrevet

Men dette med ulike farger på posene mener jeg er noe som gjør at maskiner kan sortere posene fra hverandre?? Medner å huske at jeg så noe om dette på tv.

Å? Hmm.. jeg har ikke sett noe om det, men det kan godt være :o)

Skrevet

? Spiser du så lite?

Akkurat nå gjør jeg det,men jeg gjør jo ingenting som bruker energi heller så jeg trenger ikke mye mat da.

Skrevet

Nå klippet jeg ut det om kuren:

Slanking og Stoffskifte kuren

Denne kjente slankekuren går over 13 dager. Den er hard, men meget effektiv. Det dreier seg om å endre stoffskiftet og man vil gå ned opptil 20 kg .

Etter slankekuren på 13 dager kan du spise normal, og vil da ikke legge på de i de neste 2 år. Dette er mulig fordi man har endret kroppens stoffskifte i 13 dagers perioden. Det er ikke en tradisjonell slankekur, og virker etter selve kurens opphør.

Det er meget viktig at man følger kuren til punkt og prikke. Det er ikke lov å spise eller drikke noe som helst, utenom det som står oppført i kuren. Gjør man dette, er det veldig viktig å avbryte kuren med en gang. Kuren skal da ikke gjennopptas før etter 6 mnd.

Hvis kuren er fulgt til punkt og prikke, er det viktig at du ikke gjentar den før om 2 år. Hvis man blir sulten under kuren, drikk minst 2 liter vann pr dag. Kaffe skal ikke erstattes med te, og bruk sukker som anført.

Dag 1:

Frokost: 1 kopp sort kaffe og en sukkerbit.

Lunsj: 2 hardkokte egg + spinat kokt i vann + 1 tomat

Middag: 1 stor biff + salat med olje og sitron

Dag 2:

Frokost: 1 kopp sort kaffe og en sukkerbit

Lunsj: 8 - 10 påleggskiver kokt skinke + 1 beger yoghurt

Middag: Biff og salat som dag 1 og 1 frukt

Dag 3:

Frokost: Kaffe og sukker som dag 1 + en skv. ristet brød

Lunsj: 2 hardkokte egg + 8 - 10 skv. kokt skinke + salat

Middag: Kokt selleri + 1 tomat + 1 frukt

Dag 4:

Lunsj: 1 liter juice eller 1 koks fruktcoctail + 1 yoghurt

Middag: 1 hardkokt egg + 1 reven gulerot + 1 beger cottage cheese

Dag 5:

Frokost: 1 stor reven gullrot med sitron

Lunsj: 1 stort stk, kokt torsk m./sitron og klatt smør

Middag: 1 stor biff + salat med selleri

Dag 6:

Lunsj: 2 hardkokte egg + 1 stor reven gulrot

Middag: 1/2 Kylling + salat med sitron og olje

Dag 7:

Frokost: 1 kopp te uten sukker

Lunsj: INGENTING

Middag: 1 stk. grillet lammekotelett + frisk frukt

Dag 8:

Lunsj: 2 hardkokte egg + spinat kokt i vann + 1 tomat

Middag: 1 stor biff + salat med olje og sitron

Dag 9:

Lunsj: 8 - 10 påleggskiver kokt skinke + 1 beger yoghurt

Middag: Biff og salat som dag 1 og 1 frukt

Dag 10:

Lunsj: 2 hardkokte egg + 8 - 10 skv. kokt skinke + salat

Middag: Kokt selleri + tomat + 1 frukt

Dag 11:

Lunsj: 1 liter juice eller 1 boks fruktcoctail + 1 yoghurt

Middag: 1 hardkokt egg + 1 reven gulerot + 1 beger cottage cheese

Dag 12:

Frokost: 1 stor reven gullrot med sitron

Lunsj: 1 stort stk. kokt torsk m./ sitron og klatt smør

Middag: 1 stor biff + salat med selleri

Dag 13:

Lunsj: 2 hardkokte egg + 1 stor reven gulrot

Middag: 1/2 Kylling + salat med sitron og olje.

Vet du hva en skal gjøre om en ikke liker kaffe? Står at en ikke kan bytte den ut med te. Jeg greier ikke å få ned en kopp svart kaffe. Må ha i både melk og sukker for å greie det...

Skrevet

Vet du hva en skal gjøre om en ikke liker kaffe? Står at en ikke kan bytte den ut med te. Jeg greier ikke å få ned en kopp svart kaffe. Må ha i både melk og sukker for å greie det...

Nei - jeg vet ikke.... Jeg kan ikke fordra te, men må vel bare presse det ned :-(

Skrevet

Du har rett :)

Skrevet

Jeg skal prøve å lage ukeplaner over middagsmat. Kanskje jeg slipper å prøve å finne på noe til middag 10 minutter før middagen burde vært ferdig ;)

Gjest jeg vil også
Skrevet

Jeg skal til Oslo med jobben den 17. og være der 3-4 dager, så jeg må være ferdig til da. Tenkte jeg kunne være ferdig før den helga der da. Men du må jo begynne når det passer best for deg. Det som er litt kjipt er at vi ikke kommer til å orke å dra på noen skiturer med ungene mens vi holder på...

Det jeg gruer mest til er hva jeg skal si på jobben - synes det er flaut å si at jeg slanker meg....

Hvilken spennende hestekur er det dere skal begynne på? *håper på svar*

Uansett: lykke til! :))

Skrevet

Jeg har en del planer for det nye året.

For økonomien tenker jeg å handle sjeldnere, lage plan over hva vi skal ha til middag en uke av gangen og handle stort en gang pr. uke. Handle mindre på impuls og betale ned på gjeld.

For kroppen tenker jeg å fortsette med å gå ned i vekt, har gått ned ti kilo fra midten av august fram til nå, tenker å fortsette med det med trim og endret kosthold, har fortsatt 10-15 kilo jeg ønsker å bli kvitt.

Fikk en vekker like før jul, en kusine av meg døde av livsstilssykdom, kun 45 år gammel. Vil gjøre mitt beste for at mine barn skal få beholde meg i mange år enda.

Skrevet

Det er denne kuren er det jeg og mannen skal ta:

http://www.slanking.org/Slanking/Slanking%20med%20Slankekur/Slanking_med_Stoffskiftekuren.htm

Han tok den for to år siden, og holdt vekta ganske lenge, men har gått opp noe de siste to månedene nå, og vil ta den sammen med meg.

Du sier man blir slapp av kuren, men energien kommer forhåpentlig tilbake når en begynenr å spise igjen?

Mannen din, har han trent og passet på kostholdet etter at han tok kuren? Og har han merket bieffekter av stoffskifteendringene?

Så lite mat som dette ville gjort meg til en svært gretten dame... ;-)

Skrevet

Du sier man blir slapp av kuren, men energien kommer forhåpentlig tilbake når en begynenr å spise igjen?

Mannen din, har han trent og passet på kostholdet etter at han tok kuren? Og har han merket bieffekter av stoffskifteendringene?

Så lite mat som dette ville gjort meg til en svært gretten dame... ;-)

Ja, han begynte å trene da for to år siden, og har kommet i god form. Kostholdet vårt går litt opp og ned, men vi prøver å spise sunt, men i perioder blir det litt vin og øl :-)

Jeg kan ikke så mye om det med stoffskifte, så jeg vet ikke helt hvordan det påvirket ham - men han fikk en merkelig kroppslukt noen dgaer ut i kuren husker jeg, og Glimtipper fortalte at det var fordi kroppen gikk i ketose (?), har noe med spalting av fett å gjøre når en ikek spiser karbohydrater.

Han fikk kreftene tilbake ja, når han begynte å spise vanlig. Humøret var litt labert de to ukene ja, mener jeg å huske. Jeg blir fryktelig gretten når jeg spiser lite, så vi får prøve å skjerpe oss overfor ungene i alle fall.

Skrevet

Jeg skal reise mindre. Dvs. jeg skal forsåvidt ikke reise så mye mindre, men jeg skal reise færre ganger.

Og så skal jeg drikke mer amerikansk vin.

Skrevet

Jeg skal reise mindre. Dvs. jeg skal forsåvidt ikke reise så mye mindre, men jeg skal reise færre ganger.

''Jeg skal reise mindre. Dvs. jeg skal forsåvidt ikke reise så mye mindre, men jeg skal reise færre ganger.

''

Øh...? Ikke noe forsett om å kutte ned på Gymbo-budsjettet i år heller, nei? Er det derfor du kutter ned på antall reiser, slik at du kan øke dette i stedet? :P

Skrevet

''Jeg skal reise mindre. Dvs. jeg skal forsåvidt ikke reise så mye mindre, men jeg skal reise færre ganger.

''

Øh...? Ikke noe forsett om å kutte ned på Gymbo-budsjettet i år heller, nei? Er det derfor du kutter ned på antall reiser, slik at du kan øke dette i stedet? :P

Blir neppe noe mindre gymbo nei, siden vi reiser til gymboland til sommeren :-)

Skrevet

Blir neppe noe mindre gymbo nei, siden vi reiser til gymboland til sommeren :-)

Gjør dere? Så konge! :)

Skrevet

Gjør dere? Så konge! :)

:-)

Blir til og med vindistrikter på oss :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...