Gå til innhold

Forskjellig vær fra Meteorologisk institutt

Anbefalte innlegg

Gjest solflekken
Skrevet

Var innom Yr.no tidligere i dag og der meldte dem ikke snø i Oslo i morgen. Så fikk jeg med meg været på NRK-nyhetene kl 19.30 og der meldte meteorologen snø i morgen, og når jeg nå igjen går inn på Yr.no så er det fortsatt ikke meldt snø. Det er Meteorologisk institutt som leverer været til NRK og YR.no - hvordan kan de da melde forskjellig vær?

Skrevet

Yr bommer på værmeldinga hele tiden. De meldte oppholds her for en ukes tid siden (eller når det nå var) og da kom det 5-10 cm snø. I dag har de meldt _masse_ snø, det har kommet noen få filler...

Gjest firepile
Skrevet

Det meldes da snø på yr og: "Fra i natt litt snø. Søndag ettermiddag eller kveld nordvestlig bris, lettere vær."

Gjest solflekken
Skrevet

Det meldes da snø på yr og: "Fra i natt litt snø. Søndag ettermiddag eller kveld nordvestlig bris, lettere vær."

På natten kommer det muligens litt ja, men det været de viser til på tv pleier å være rundt kl 13-14 og da viser Yr.no 0 mm nedbør og lettere vær.

Gjest firepile
Skrevet

På natten kommer det muligens litt ja, men det været de viser til på tv pleier å være rundt kl 13-14 og da viser Yr.no 0 mm nedbør og lettere vær.

''På natten kommer det muligens litt ja, men det været de viser til på tv pleier å være rundt kl 13-14 og da viser Yr.no 0 mm nedbør og lettere vær.''

"Time for time" varselet på yr er 100% datagenerert, og ikke alltid helt å stole på. pent.no (Storm) melder nedbør i kveld. yr.no mener fortsatt til skal bli opphold. Uansett snør det her nå (litt sør for Oslo).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...