Gå til innhold

Sausen til riskremen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det igjen?

Hvordan lager jeg den?

Husker den ikke tyknet i fjor.

Skrevet

Den beste sausen synes jeg faktisk er den man får kjøpt ferdig i små kartonger i butikken, men tilsatt en god del solbærsirup.

Skrevet

Den beste sausen synes jeg faktisk er den man får kjøpt ferdig i små kartonger i butikken, men tilsatt en god del solbærsirup.

Jeg kjøper også ferdig saus, men noterer meg tipset om solbærsirup! :-)

Men tipset om ferdigkjøpt saus hjelper vel neppe trådstarter nå som butikkene er stengt...;-)

Skrevet

Hvis du ikke har tilgang til posesaus el ferdig på pakke, så kan du koke opp sterk saft og røre inn potetmel som du har rørt ut i litt kaldt vann.

Skrevet

Det er år og dag siden jeg har laget rød saus selv, men mener å huske at det er som sterk rød saft tyknet med potetmel. Kok opp saften, ha litt kaldt vann i et glass og rør ut noen teskjeer potetmel i vannet til det er klumpefritt og hell det oppi den kokende saften. Rør til det tykner.

Hvis det ikke blir tykt nok, gjenta operasjonen:-)

Skrevet

Jeg bruker ferdig kirsebærkompott som varmes og deretter spes med rød saft, ganske sterk så sausen ikke blir for utblandet. Nam nam!

Om du skal lage helt fra bunnen av står det vel oppskrift på potetmelspakken?

Skrevet

Jeg pleier å lage jordbærcoulis til riskremen, er ikke så glad i de rødsaftsausene. Da tar du bare å tiner jordbær og presser de gjennom en sikt. Enkelt og greit.

Skrevet

Jeg syns det er best med poser med kirsebærkompott. Varmer den opp med litt vann, og avkjøler den igjen.

Skrevet

Jeg bruker ferdig kirsebærkompott som varmes og deretter spes med rød saft, ganske sterk så sausen ikke blir for utblandet. Nam nam!

Skal prøve med rød saft neste gang jeg og. Pleier å bruke litt vann. Bruker du utblandet saft?

Skrevet

Så nå at det var utblandet saft :o)

Skrevet

Jeg kjøper også ferdig saus, men noterer meg tipset om solbærsirup! :-)

Men tipset om ferdigkjøpt saus hjelper vel neppe trådstarter nå som butikkene er stengt...;-)

Vi har butikk i bensinstasjon like ved oss, så jeg glemmer at ikke alle kan handle på helligdagene ;-)

Skrevet

Jeg pleier å lage jordbærcoulis til riskremen, er ikke så glad i de rødsaftsausene. Da tar du bare å tiner jordbær og presser de gjennom en sikt. Enkelt og greit.

Min kjære vil også helst ha jordbær på riskremen så han bruker hjemmelaget, rørt syltetøy rett og slett. :o)

Gjest basic only
Skrevet

Det hørtes nydelig ut! :)

Skrevet

Jeg bruker bare frosne jordbær og sukker som jeg moser med stavmikseren. (Jordbæra må være halvtinte.)

Supergodt.

Skrevet

Jeg bruker bare frosne jordbær og sukker som jeg moser med stavmikseren. (Jordbæra må være halvtinte.)

Supergodt.

Jeg gjør det samme med bringebær.

Kjempegodt!

Skrevet

Jeg gjør det samme med bringebær.

Kjempegodt!

Det enkle er ofte det beste:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...